Scrolltop arrow icon
Left arrow icon All categories
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
Share
LinkedIn share icon
30.05.2024
Time icon 5 min

פחד טיסה: איך להסביר לילדים על בטיחות במטוסים

Table of contents

הסיכוי לחופשה מרגשת או למפגש משפחתי המיוחל יכול לרדת במהירות על ידי הפחד של הילדים לטוס. פחד זה, המכונה לעתים קרובות אירופוביה, נפוץ מאד ומשפיע על מבוגרים וילדים כאחד.

החדשות הטובות הן שטיסות אוויריות הן עדיין אחד מאמצעי התחבורה הבטוחים ביותר מבחינה סטטיסטית. למעשה, המועצה הלאומית לבטיחות מדווחת כי הסיכויים להיות מעורבים בתאונת חברת תעופה קטלנית הם נמוכים להפליא, בערך 1 מתוך 11.7 מיליון טיסות.

למרות שהסטטיסטיקה יכולה להרגיע, זה לא תמיד מקל על החרדות האמיתיות שהילדים עלולים לחוות. הסביבה הסגורה, הרעשים הלא מוכרים וחוסר השליטה יכולים כולם לתרום לתחושת הפחד. עם זאת, הבנת החששות הספציפיים של ילדיכם והסבר על בטיחות המטוס בצורה ברורה ומתאימה לגיל הילדים יכולים להקל משמעותית על החרדה שלהם ולהפוך את מה שאולי היה יכול להיות חוויה מלחיצה להרפתקה מרגשת.

הבנת מקור הפחד

הצעד הראשון לקראת התמודדות עם הפחד של ילדיכם הוא להכיר בקיומו. דברו איתם בפתיחות והקשיבו בתשומת לב כדי להבין מה בדיוק גורם להם לחשוש מטיסות.

חלק ממקורות הפחדים הנפוצים שהילדים חווים כוללים:

  •       רעש: צלילי המנוע החזקים במהלך ההמראה והנחיתה יכולים להלחיץ, במיוחד עבור ילדים צעירים יותר.
  •       מערבולות באוויר: תחושת המהמורות או הרעד במהלך הטיסה עלולה להיות מטרידה ולהוביל לדאגות לגבי יציבות המטוס.
  •       חוסר שליטה: להיות חגור במושב עם תנועה מוגבלת יכול ליצור תחושת חוסר אונים אצל חלק מהילדים.
  •       סביבה לא ידועה: המראות והקולות הלא מוכרים של המטוס ושדה התעופה יכולים להיות מלחיצים ולתרום לחרדה.

על ידי זיהוי החששות הספציפיים של ילדיכם, תוכלו להתאים את הגישה שלכם כדי לטפל בהם ישירות. זכרו, כל ילד הוא ייחודי, ולכן הדרך הטובה ביותר להבין את הפחד שלו היא באמצעות תקשורת פתוחה והקשבה פעילה.

לאחר שזיהיתם את מקורות הפחד, תוכלו לעבור לשלב הבא: הסבר על בטיחות המטוס בצורה שתעצים את ילדכם במקום להזניק את החרדות שלו.

לצייד את הטייס הקטן שלך בידע: שיחות על בטיחות שמתאימות לגיל הילד

עכשיו כשאתם מבינים את המקורות לחרדות הספציפיות של ילדיכם, הגיע הזמן לצייד אותם בידע על בטיחות במטוס. גישת ההסבר תשתנה בהתאם לגילם ולרמת ההבנה שלהם.

להלן פירוט עבור קבוצות גיל שונות:

ילדים צעירים (בני 3-7):

התמקדו בנוחות והיכרות, השתמשו בשפה פשוטה ובהשוואות שניתנות לקישור. הסבירו שמטוסים הם כמו ציפורי מתכת ענקיות עם כנפיים חזקות שעוזרות להן להמריא בשמים. דברו על הטייס בתור הקפטן שמנווט את המטוס, בדיוק כמו שאתם מנווטים את מכונית הצעצוע שלכם.

ציינו את אביזרי הבטיחות כמו חגורות בטיחות וחגורות הצלה בצורה ידידותית. הסבירו שחגורות בטיחות הן כמו חיבוקים מיוחדים השומרים עלינו בזמן ההמראה והנחיתה. חליפות הצלה הן כמו אפודים נוחים שעוזרים לנו לצוף על המים, ממש כמו מצופים בבריכה.

משחק תפקידים בתהליך בדיקת האבטחה בבית. הסבירו את מטרת הבדיקות והבטיחו להם שזה חלק נורמלי בשמירה על בטיחות כולם.

ילדים גדולים יותר (8-12 שנים):

הציגו מונחים טכניים תוך שמירה על בהירות ומילים פשוטות. הציגו מונחים כמו "לחץ אוויר" ו"הרמה" כדי להסביר כיצד מטוסים נשארים באוויר. הסבירו את המערבולת כמו מהמורות באוויר, בדומה למכונית שנוסעת על כביש משובש. הרגיעו אותם שהמטוסים בנויים להתמודד עם מהמורות האלה בבטחה.

מאחורי הקלעים הראו להם סרטונים או תמונות באינטרנט שמסבירים את החלקים השונים של המטוס ואת תפקידו של הטייס. דונו בהכשרת הטייסים ובנהלי הבטיחות הקפדניים שיש לחברות התעופה.

אמצו את הסקרנות הטבעית של הילדים, עודדו אותם לשאול שאלות והתייחסו אליהן עם מידע עובדתי. זה מעצים אותם בידע ומפחית את הפחד מהלא נודע.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

טיפים לחוויית טיסה חלקה

ההכנה היא המפתח – הכירו לילדכם את כל תהליך הנסיעה מראש. הסבירו למה לצפות בשדה התעופה, מהצ'ק אין ועד העלייה למטוס.

תרגל טכניקות הרפיה ואסטרטגיות הרגעה כמו נשימות עמוקות או תרגילי מיינדפולנס. הסחת דעת עם ספרים, משחקים או מוזיקה יכולה גם להיות מועילה.

ארוז תיק קטן עם עזרי נוחות ופריטים מוכרים כמו שמיכה אהובה, פרווה או אוזניות.

סיפור קצר על כיבוש הפחד

שרה בת ה-10 חששה מהטיול המשפחתי המתקרב לאיי יוון. הרעשים החזקים והתחושה להיות לכודה במטוס הפחידו אותה. הוריה השתמשו באסטרטגיות שהוזכרו לעיל. הם דיברו בפתיחות על דאגותיה, הסבירו את בטיחות המטוס באמצעות תמונות וסרטונים, ותרגלו טכניקות הרפיה. בשדה התעופה הראו לה את המחסום הביטחוני מראש והרגיעו אותה לאורך כל התהליך.

במהלך הטיסה, שרה הקשיבה למוזיקה האהובה עליה והתמקדה בתרגילי הנשימה המרגיעים שתרגנה. בעוד שעדיין היו כמה מהמורות, שרה הרגישה מוכנה ומוסמכת יותר להתמודד איתם. עד שהם נחתו ביוון, שרה קרנה בגאווה, נרגשת לחקור את גן העדן של האי. הפחד שלה מטיסות תפס את המושב האחורי, והוחלף בשמחת הרפתקאות.

לסיכום: הביטחון בוחר לטוס

על ידי הבנת הפחדים של ילדיכם, הסברים על בטיחות המטוס בצורה ברורה ומתאימה לגיל הילדים, והכנתם לחוויית הטיסה, תוכלו לעזור להם להתגבר על החרדות שלהם ולגשת לטיסה הבאה בביטחון.

זכרו, חיזוק חיובי והבטחה הם המפתח. התמקדו בהתרגשות שבטיול וחגגו את אומץ ליבם בהתמודדות עם הפחדים שלהם. עם מעט הכנה והתמיכה הבלתי מעורערת שלכם, ילדיכם יכולים להמריא להרפתקה הבאה שלהם עם ביטחון חדש ותחושת פליאה.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכלו לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצים לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר.

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של NovaKid והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You might also like
נובאקיד להורים
Choose a language
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.