בנובאקיד לימוד אנגלית שונה מהלימוד אותו חווים הילדים במקצועות בית ספר אחרים. המטרה שלנו בנובאקיד בית ספר ללימוד אנגלית, היא לא רק לאפשר לילדים לרכוש ידע חדש, אלא ללמד אותם לתקשר באנגלית ולדבר על הידע החדש הזה.לכן כישורי דיבור ולא רק ידע בנוגע למבנים דקדוקיים של השפה הם בראש סדר העדיפויות שלנו במסגרת תוכנית הלימודים
נסו כעת בחינםאנו בנובאקיד יוצאים מנקודת ההנחה כי אנגלית יכולה להיות כלי להעברת מחשבות וכוונות עבור תלמידינו,ועם המחשבה הזו אנו ניגשים ללימוד ילדים בגיל בית הספר היסודי. בגיל הזה, שלא כמו אצל ילדים בגיל הרך, הדבר החשוב ביותר עבורם הוא לא רק לשחק אלא גם ללמוד ולהעשיר את הידע ואת עולמם. כתוצאה מכך הם מפתחים גם גישה רצינית יותר לנושאים השונים ולמידע שמגיע אליהם. כמובן שגישה זו אינה מצביעה על כך שהם אינם משחקים באופן כללי בכלל או בשיעור בפרט, אבל לא רק. עדיין אנו בנובאקיד מבינים שדרך המשחק אפשר בהחלט ללמד את השפה האנגלית ולאפשר לילדים לזכור טוב יותר גם נושאים וגם לרכוש אוצר מילים
אומנם שיעורי אנגלית לתלמידי בית ספר יסודי צריכים ללמד נושאים רבים ולהתמקד ברכישת אוצר מילים ומבנים דקדוקיים. אבל אנו יודעים מנסיוננו ועל פי מחקרים כי הלמידה הופכת לקלה יותר ונעימה יותר עבורם כאשר היא כוללת משחקים, לכן באופן כללי, התוכנית צריכה לשאוף לתת לילדים ידע מינימלי שיעזור להם לתקשר בשפה זרה, אולם באמצעות משחק נוכל לסייע להם להעמיק ידע זה
לכן לימוד אנגלית לילדים ביסודי אצלנו בנובאקיד לא אמור להיראות כמו שיעור טיפוסי בבית הספר. שיעור שבו ילדים יושבים ליד שולחנות, כותבים וקוראים. כי אנחנו מבינים כי השיעורים המאורגנים בצורה זו הם לרוב משעממים ולא יעוררו עניין ורצון ללמוד את השפה אצל הילדים.
אנגלית כשפה חיה אינה עוסקת ברשימות מילים או כללי דקדוק. אנו מנסים להעביר להםעולם אחר, כזה הכולל תרבות, מסורות ובידור משלו. כדי להכיר אותם יותר טוב כל , ילד צריך לשלוט על מפתח מיוחד, מפתח אותו יש למורה שלו. בכל שיעור המורה שלהם מצידו ישתף את סודותיו באמצעות שיחה ומשחק המהווה - צורת תקשורת המייצרת תקשורת קרובה יותר עבור כל הילדים.
כל מי שעוסק בתחום הוראת תלמידים בגיל בית הספר היסודי, מבין כי חשוב ליצור קשר בדיבור. כך ניתן להכיר את התלמיד טוב יותר, להציג לו את המורה וליצור חיבור ביניהם. כאשר גיבוש של דיבור משותף מביא בסופו של דבר להבנה ולהכרה של השפה.
כמובן שכשהמחסום הפסיכולוגי בין התלמיד למורה נעלם, אז התלמיד יכול להקשיב ואינו מפחד לדבר, ומנקודה זו ניתן להמשיך ולהתקדם עם תוכנית הלימודים. הילדים מתחילים לתקשר טוב יותר באנגלית ומקבלים בטחון לדבר באופן שוטף ולהתבטא. ברגע שנרכשת יכולת הדיבור הזו אנו מצידנו מבינים כי . שהתלמיד מוכן ללמוד לקרוא ולכתוב.
באופן פרדוקסלי שיעורי האנגלית בבית הספר היסודי בנויים הפוך. מורי בית הספר לרוב מתמקדים בעיקר בללמד את התלמידים לקרוא ואז פונים ללמד אותם לדבר.
לכן ברוב המקרים אנגלית בבית הספר מתחילה בלימוד האלף בית אך לא בתרגול תקשורת חיה. התוצאה היא שרוב הילדים שמתחילים ללמוד אנגלית בבית הספר חושבים שמדובר במקצוע קשה ומשעמם. הם אינם רואים את התועלת שיפיקו ממנו, ורובם חוששים לדבר באנגלית גם לאחר סיום בית הספר.
ואכן כשהם עוזבים את בית הספר היסודי, תלמידים רבים שהחלו ללמוד אנגלית בכיתה ב', והיו להם שיעורים אפילו פעמיים בשבוע, אינם יכולים לקרוא או לדבר, והם חסרי כל ידע דקדוקי, שחשוב להמשך פיתוח כישורי הדיבור. רבים מתוכנו מוצאים עצמם מסיימים יב' כיתות ואפילו יותר כשהם מתקשים לדבר באנגלית אפילו כשמדובר בנושאים בסיסיים. במקרה הטוב רובנו מגמגים עם מבטא מאוד לא ברור וקשה שלא ממש משקף את הידע שלנו בכלל, אלא גם לא בשפה האנגלית.
כך גם בנוגע לתלמידים רבים שאינם מסוגלים להכין שיעורי בית לבד, שלא ולדבר על פתיחה בשיחה עם זרים בחופשה, דבר שהוא לא בא בחשבון מבחינתם
ראשית, מדובר בשיחה חיה בין מורה לתלמיד באמצעות משחק בסיוע עזרים חזתיים. בנוסף קיים באופן תמידי הצורך בשמיעה, לצד המחשה באמצעות תנועות ומחוות פנים; זה מאפשר לילדים לזכור ביטויים חשובים טוב יותר ולשפר את אוצר המילים שלהם.
מסתבר כי חזרה קבועה על משחקים כאלה המלווים בקריקטורות, חרוזים ושירים היא שגורמת לילד להיטמע בסביבת השפה, ומאפשרת לו להבין מהן הסיטואציות המתאימות לאוצר המילים שנרכש באותו שיעור
האלפבית האנגלי מוצג בכיתה בנובאקיד כאשר לתלמיד יש ידע קודם באנגלית ובאוצר מילים רב כאשרהוא כבר שולט בכישורי יסוד. כך כל מה שהילד למד יעזור לו ללמוד את האלף בית ולפתח מיומנויות קריאה בעתיד. כאשר יש תמונה קולית נכונה של מילה בראש, התמונה החזותית תעורר אסוציאציות חזקות של אותיות צליל. כמו כן, הקריאה תהפוך לפעילות מרתקת ולא תעורר קושי אצל התלמיד
השלב הבא הוא המחשה חזותית והבנה של כל מה שנלמד במהלך התקשורת בעל פה אשר כללה משחקים ומשימות יצירתיות. כל אלו כמובן יסייעו לתלמיד להמשיך את תהליך למידת השפה האנגלית.
בית הספר המקוון לאנגלית Novakid מספק שיעורי וידיאו למתחילים ולמשתמשים מתקדמים יותר. המורים שלנו מעוניינים לפתח כישורי שיחה. הם יודעים כיצד ללמד את התלמידים לתקשר, ליצור קשר בדיבור עם כל תלמיד ולהגיע לצד הנכון של הילדים הביישנים ביותר.
לנובאקיד אין מורים שדוברים את שפת האם של הילדים, כך שהתלמידים יצטרכו להשתמש באנגלית בלבד כדי לתקשר איתם. בנוסף, האווירה שהמורה יוצר בכיתה מאפשרת להפעיל בצורה מלאה את יכולות התלמידים. אבל אם אתם עדיין בספק? מומלץ מאוד שתרשמו לשיעור הנסיון החינמי שלנו
נסו כעת בחינםקוקיז הן כמו העוגייה הזו שמחכה לך עם הקפה של אחה"צ: אפשר בלעדיה, אבל הרבה יותר טוב איתה.
למה אנחנו והשותפים שלנו משתמשים בקוקיז בכלל? כדי להתאים לך את התוכן אישית (כולל הפרסומות) ולנתח את דפוס השימוש של הגולשים באתר בשביל לשפר אותו לכולם, כולל לך. כשמאשרים לנו להשתמש בקוקיז מסכימים לשתף איתנו מידע אישי לצורך התאמה אישית של הפרסומות ולשתף אותם עם גוגל. הכול מוסבר בהרחבה במדיניות הפרטיות שלנו ובתנאים של גוגל.
אפשר גם ללחוץ על כפתור ההגדרות כדי לבחור באיזה קוקיז נשתמש.
ניתן למצוא מידע נוסף על קובצי Cookie וכיצד אנו עובדים איתם במדיניות קובצי ה-Cookie ובמדיניות הפרטיות שלנו
הכרחיים בהחלט
פרסום
ניתוח
התאמה אישית