- כיצד נעשה בכך שימוש?
- Joint vs. Separate Possession
- Hyphenated & Multi-word Nouns
- Chain Possession
- Grammar Test: Compound Possessives
- נלמד מהן Compound Possessives באנגלית וכיצד כותבים שייכות לשני אנשים או לשם מורכב.
- נבדיל בין Joint Possession לבין Separate Possession
- נתאמן בשמות מורכבים ונלמד כיצד להוסיף ’s או of
- נתרגל את החומר הנלמד בבוחן תרגול קצר של הנושא.
לפעמים אנחנו רוצים לציין שייכות כשמדובר בשני בעלים או בשם עצם מורכב בעל כמה מילים. Compound Possessives עוזר לנו לכתוב נכון את השייכות במקרים כאלה. משתמשים בזה כשהדבר שייך לשני אנשים יחד או לכל אחד בנפרד, וגם כשיש לנו שמות מורכבים כמו שם תפקיד או שם משפחה כפול.
כיצד נעשה בכך שימוש?
- יש לקבוע מי הבעלים—אדם אחד, שני אנשים, או שם מורכב.
- יש להחליט אם השייכות הינה משותפת או נפרדת.
- יש להוסיף ’s במקום הנכון על פי הכללים הבאים:
שייכות משותפת: מוסיפים ’s רק לשם השני.
שייכות נפרדת: מוסיפים ’s לכל שם.
בשמות מורכבים: מוסיפים ’s למילה האחרונה של הביטוי.
לפעמים אפשר להשתמש גם ב־of אבל לילדים קל וברור יותר להשתמש ב־’s במיוחד בדיבור.
שימושים חריגים:
- כשיש שמות ברבים שמסתיימים ב־ s לרוב מוסיפים רק- '. לדוגמא,
The Joneses’ dog.
טיפים לזכירה:
- שייכות משותפת← ’s רק פעם אחת, בסוף הקבוצה.
- שייכות נפרדת← ’s לכל שם.
- בשם מורכב → ’s למילה האחרונה בביטוי.
האם מדובר בחפץ אחד לשני בעלים? אם כן > שייך במשותף.
האם לכל אחד יש חפץ משלו? אם כן > שייך בנפרד.
✨ שיעור ניסיון חינם עם נובאקיד לילדים שאוהבים ללמוד אנגלית⚡
Joint vs. Separate Possession
שייכות משותפת מול נפרדת
- כשחפץ אחד שייך לשני אנשים, זו שייכות משותפת.
- כשיש שני חפצים, אחד לכל ילד, זו שייכות נפרדת.
דוגמאות
| משפט באנגלית | תרגום לעברית | הסבר קצר |
|---|---|---|
| Maya and Ron’s project is on the desk | הפרויקט של מיה ורון נמצא על השולחן. | פרויקט אחד שייך לשניהם ← ’s רק לשם האחרון. |
| Maya’s and Ron’s projects are on the desk | הפרויקטים של מיה ושל רון על השולחן. | שני פרויקטים נפרדים ← ’s לכל אחד. |
| The twins’ bike is red | האופניים של התאומים אדומים. | שם ברבים שמסתיים ב־s ← רק גרש אחרי .s |
Hyphenated & Multi-word Nouns
שמות מורכבים
לפעמים שם הבעלים הוא ביטוי בעל כמה מילים או צירוף עם מקף. אז מוסיפים ’s רק למילה האחרונה בביטוי.
דוגמאות
- The school editor in chief’s note | הפתק של עורך הראשי של עיתון בית הספר.
- My brother-in-law’s backpack | התיק של גיסי.
- Our after-school club’s coach | המאמן של מועדון אחר-הצהריים שלנו.
שימו לב! גם כאן ניתן לפעמים להשתמש בביטוי of, לדוגמא:
The note of the editor in chief
Chain Possession
שרשרת שייכות
כשיש כמה שלבים של שייכות, נכתוב לפי הסדר מהקטן לגדול:
Lior’s cat’s toy is under the sofa. – הצעצוע של החתול של ליאור מתחת לספה
הכלל: כל שלב מקבל ’s
המטרה הסופית של לימוד גראמר היא לא רק לדעת לנתח משפטים, אלא להשתמש בהם באופן טבעי ואינטואיטיבי. ידע הופך ליכולת רק דרך תרגול, ורצוי תרגול מהנה.
כאן בדיוק נובאקיד (Novakid) נכנסת לתמונה. אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להטמיע דקדוק היא לא על ידי שינון, אלא על ידי שימוש חי. בשיעורים האינטראקטיביים שלנו, הילדים לא "לומדים" גראמר, הם חווים אותו. כשהם משוחחים, משחקים ויוצרים עם מורים דוברי אנגלית שפת אם, הכללים הדקדוקיים הופכים מכבדים לכלי טבעי שעוזר להם להתבטא. כך, הידע מהמאמר הזה הופך מדיבור "נכון" לדיבור שוטף ובטוח.
רוצים להפוך את חוקי הדקדוק מתיאוריה על דף לשיחה מרתקת? הירשמו לשיעור ניסיון חינם בנובאקיד ותנו לילדכם את ההזדמנות להתאהב באנגלית.
Grammar Test: Compound Possessives
למה כדאי ללמוד אנגלית בנובאקיד?
הבנה של נושאי דקדוק מורכבים, כמו שייכות, היא המפתח לדיבור וכתיבה בביטחון. בנובאקיד, אנחנו הופכים נושאים מאתגרים לשיעורים מהנים ואינטראקטיביים. הלמידה מתבצעת עם מורים דוברי אנגלית שפת אם, בסביבה סבלנית ומותאמת אישית. כשהילדים לומדים דרך משחק ושיחה, החוקים "נתפסים" בקלות והופכים לחלק טבעי מהשפה שלהם. הירשמו עכשיו והעניקו לילדיכם את היכולת לדבר אנגלית נכונה, רהוטה ועם חיוך.








