Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
חמשת היתרונות העיקריים בלימוד אנגלית בגילאי הגן
חינוך הילד
Star icon
31.01.2023
Time icon 8 min
Comment icon 0 הערות

חמשת היתרונות העיקריים בלימוד אנגלית בגילאי הגן

תוכן העניינים

בעולם התחרותי של היום, אתם כהורים עומדים לא פעם מול לא מעט דילמות. אחת מהן היא ההתלבטות לגבי לימוד אנגלית לילדים שלכם. אם נראה לכם ששתי שפות בגיל צעיר יכולות ליצור בלבול אצל ילדיכם ולהקשות עליהם, כדאי שתדעו שמספר לא קטן של מחקרים בתחום הנוירופסיכולוגיה הוכיחו שלחשש זה – אין כל שחר, וכי לדו-לשוניות אצל ילדים צעירים קיימת תועלת מעשית שתורמת רבות לגמישותם האינטלקטואלית, לשיפור יכולות התקשורת שלהם, לשיפור היצירתיות, ואפילו לעתידם.

התעמלות למוח

תמרון בין שתי שפות מהווה התעמלות ראויה למוח, כך קבעו חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון בווישנגטון בירת ארה"ב. לדבריהם, בדיוק כמו שהשרירים בגופנו גדלים בעקבות פעילות גופנית, כך גם התעמלות למוח גורמת לגידול במספר הנוירונים בקליפת המוח הקדם מצחית שלנו. כך גם מראה המחקר לגבי שפה שנייה, אשר מגבירה את צפיפותו של החומר האפור במוחנו. מחקר זה קיבל סימוכין נוספים ממחקר נוסף של מדענים מאוניברסיטת וושינגטון בסיסאטל, אשר חקרו את מוחם של ילדים ממשפחות ספרדיות-אמריקאיות. ילדים אלו התגלו כמי שיש לכם אזורים פרה-פרונטליים פעילים באופן יוצא מן הכלל בקליפת מוחם, ואלו סייעו להם ביצירת שטף מילולי, וגם ביכולת להסתגל לשינויים. כלומר ילדים אשר שלטו בשתי שפות הצליחו להתמודד טוב יותר עם שינויים בסביבתם וגם לבטא את עצמם בצורה שוטפת יותר.

היתרון של למידת שפה נוספת בא לידי ביטוי בהיבט נוסף והוא של אופן עיבוד המידע של ילדים אשר גודלו כדו-לשוניים. מסתבר, כי עיבוד זה שונה מזה של ילדים חד-שפתיים. נראה כי אצל הראשונים נמצא שיפור משמעותי ביכולתם הקוגנטיבית. כלומר, הם מסוגלים לעבד את המידע המגיע אליהם בצורה ביקורתית יותר, לבטל הסחות דעת שונות, ולעבד מידע המתקבל משני מקורות שונים. גם היכולות שלהם להתמודד עם כמויות עצומות של מידע הוא טוב יותר, זאת לפי מחקרים עדכניים של פסיכובלשנים מאוניברסיטת קפריסין ומדענים מאוניברסיטת אנגליה רוסקין בבריטניה. כלומר, רכישתה של שפה נוספת כמו לימוד אנגלית לילדים, מחדדת את יכולת הקשב של הילדים.

לימודי אנגלית לילדי הגן וגידולם של ילדים יצירתיים

יתרון מאוד בולט הוא הקשר בין יצירתיות ליכולת לתמרן בין שתי שפות. לא מעט מחקרים מורים על הקשר שבין ההצלחה בתחום האומנות ליכולת השיחה בשתי שפות. מסתבר כי אנשים שהם דו-לשוניים מסוגלים להבחין בדקויות וניואנסים שאינם באים לידי ביטוי אצל החד-לשוניים. בתחום המוזיקה בולטת עובדה זו במיוחד. מסתבר כי היכולת להבחין בין צלילים ומנגינות היא גבוהה יותר אצל מי שלמד מגיל צעיר לתמרן בין שתי שפות, זאת לפי מחקר מוביל של אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו. כלומר רכישת שפה נוספת משפרת גם את היכולות המוסיקליים של הילדים.

ובאשר לחשש מפני בילבול שהורים רבים חשים בשל לימוד אנגלית לילדים בגילאי הגן, הרי שאין לו כל מקום. ילד כזה, בניגוד לחששות, אינו חש פיצול אישיות או תחושה של חיים כפולים. בדיוק להיפך, ילד דו-לשוני לרוב חש ריחוק מרגשות שליליים ומסוגל לחשיבה ברורה יותר, לפי המחקר של אוניברסיטת הראוורד. יתרה מכך, זה גורם למודעות עצמית גבוה יותר המסייעת להם להיות פתוחים ליחסים אישיים עם מגוון של אנשים. יכולת התקשורת של ילדים אלו גבוהה יותר והיא זו שמקנה להם ביטחון עצמי רב יותר.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

העתיד נראה טוב יותר

מעבר לכל היתרונות שפורטו למעלה ישנו יתרון נוסף שמקנה רכישת שפה נוספת עבור ילדכם. משחקי למידה באנגלית מפתחים את המוח הצעיר. לכאורה, בגילם הצעיר של ילדכם עדיין מוקדם לדבר על הזקנה, אבל ידוע כי התפתחות המוח דואגת לעכב מחלות כגון אלצהיימר ודמנציה בגילאים המבוגרים יותר. אין מדובר בהשערה בלבד אלא במחקר מדעי של האוניברסיטה הפתוחה של קטלוניה (UCO) שבדקה את התפחותן של מחלות אלו בקרב מדינות שבהן נהוג לדבר בשתי שפות. לפי מחקר זה שיעור הדמנציה במקומות אלו נמוך בכ-50% מזה של ארצות בהן נהוג לדבר בשפה אחת בלבד.

יתרה מכך, ישנם מומחים המשווים את היכולת לתקשורת במספר שפות לפתרונן של בעיות לוגיות, ואלו כידוע מונעות את הופעתן של מחלות כגון דמנציה או אלצהיימר.

לימודי אנגלית לילדים מגיל ארבע

מדוע חשוב להתחיל ללמוד אנגלית בגיל 4? מסתבר שזהו הגיל הטוב ביותר להתחיל ללמד את ילדכם להפוך לדו-לשוני. בגיל זה קיימים סיכויים גבוהים לכם שהשפה הראשונה שאותה הם מדברים בבית לא תהפוך לשפה ייחודית ומשמעותית עבורם.

החל מגיל שבע סיכוייהם של ילדים לדבר בשפה שניה כאילו היתה שפת אימם הולכים ופוחתים באופן חד ביותר. לעומת זאת, ילדים אשר גודלו במשפחות דו-לשוניות באופן טבעי קולטים כ-45 מיליון מילים בערך בשלוש שנות חייהם הראשונות. אז אומנם זה נכון שכתוצאה מהגלובליזציה כמעט ממחצית תושבי העולם הפכו לדו-לשוניים, כאשר אצל רובם השפה השנייה היא האנגלית. זהו היתרון המשמעותי של לימוד אנגלית לילדים של ימינו, להפוך אותם ליותר פתוחים וקשובים לעולם ולאפשר להם הזדמנויות רבות יותר להתקדם ולהצליח.

נובהקיד הוא בית ספר מקוון לאנגלית לילדים בגילאי 4-12 המספק שיעורים און ליין עם מורים  דוברי שפת אם, באמצעות תוכנית לימודים התואמת את התקנים האירופיים. אז אם אתם מעוניינים להקנות לילדכם יתרונות משמעותיים להמשך החיים, הרי שרישום לנובהקיד יכול להיות התשובה המתאימה.

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
חינוך הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.