Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
מדוע מומלץ לילדים ללמוד אנגלית כשפה שניה כבר בגילאי הגן?
חינוך הילד
Star icon
26.05.2022
Time icon 5 min
Comment icon 0 הערות

מדוע מומלץ לילדים ללמוד אנגלית כשפה שניה כבר בגילאי הגן?

תוכן העניינים

נקודות פסיכולוגיות ופיזיולוגיות המסייעות לשם לימוד אנגלית בגיל הגן

בין הנקודות הפסיכולוגיות שמסייעות ללימוד שפה שנייה, נמצא הצורך המוגבר שלהם בסוציאליזציה. ילדים בגיל הזה רוצים להכיר חברים חדשים, בעוד שהמחסום הפסיכולוגי הוא מינימלי, כי בגיל הזה ילדים הופכים יותר חברותיים ודברניים. בנוסף, הם מגלים עניין מוגבר בלמידה: ילדים מגלים שיש הרבה דברים חדשים ומעניינים סביבם ומנסים להרחיב את גבולות הידע שלהם כדי לספק את הסקרנות הגוברת שלהם. כמו כן הם מתחילים להבין שלכל המשחקים יש חוקים משלהם שצריך לפעול לפיהם כדי להמשיך לשחק.

בין הנקודות הפיזיולוגיות ניתן למנות מספר גורמים. בין היתר את העובדה כי מערכת השפה של שפת האם שלהם ברורה להם פחות או יותר, ולכן בשלב זה הם אינם צריכים לערבב שתי שפות. בנוסף, אברי הדיבור שלהם עדיין גמישים, כך שהם יוכלו להשיג את ההגייה הנכונה על ידי חיקוי המורה. הזכרון שלהם מאפשר להם לזכור כיצד הם למדו את שפת האם שלהם, ולכן הם ישתמשו באותו עיקרון בעת לימוד שפה חדשה. כתוצאה מכך, יהיה להם קל יותר לזכור ביטויים ומבני שפה אחרים, כל עוד יש להם תרגול קבוע.

כך גם לגבי התהליכים הקוגניטיביים (דמיון, קשב, ניחושים וזיכרון) שעדיין מתפתחים באופן פעיל. אם ניצור את התנאים הנכונים, נגלה כי ילדים יכולים לשנן כמויות גדולות של מידע.

מהן היתרונות של לימוד שפה בשלב כה מוקדם?

לילדים שמתחילים ללמוד שפה זרה לפני גיל בית הספר אין מחסום פסיכולוגי. בשלב הזה של חייהם הם אינם מפחדים לעשות טעויות כי הם מתחילים ללמוד שפה בסביבה שאינה עוסקת בהערכת ההתקדמות שלהם, ולכן לכישלון אין השלכות. כישורי התקשורת שלהם רק מרוויחים מכך, כי הם חושבים קודם כל על מה שהם רוצים לומר, ולא על מהי הדרך הנכונה לומר זאת.

מחקרים מראים כי לימוד אנגלית לילדים בגיל גן מפתח חשיבה מופשטת, זיכרון ודמיון. ולימוד שפה חדשה לפני בית הספר ללא שפה מתווכת, דיבור רק באנגלית, עוזר לפתח ניחוש שפה הקשרי, שהוא הישג משמעותי אפילו עבור תלמידי תיכון.

ילדים שמתחילים ללמוד אנגלית בגיל צעיר אינם מפחדים מהשפה הזרה, כי הם לא לומדים אותה על ידי כתיבת חוקים לא ברורים, תמלילים או הכתבות, אלא לימוד אנגלית באמצעות משחקים – פעילות טבעית לילדים. כמו כן, לימוד שפה מוקדם גורם לילדים להתעניין באנגלית, כמו גם בערכים ובמסורות התרבותיות של מדינות דוברות אנגלית.

לבסוף, לילדים ללא ספק יהיה יתרון בלימוד אנגלית בבית הספר שיעזור להם להצליח ולקבל ציונים טובים.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

ליצור את סביבת הלימוד הנכונה

כמובן שהמרכיב העיקרי של הצלחה בזמן לימוד אנגלית לילדים הוא יצירת סביבת הלמידה הנכונה, וחשוב ליצור סביבה טבעית של לימוד שפה לילדים. לכן למידה מוקדמת של אנגלית פירושה לדבר עם ילדים רק באנגלית. מסתבר כי למוח של ילד קל הרבה יותר להתרגל לעובדה שהמורה מדבר רק אנגלית.

חזרה מסייעת מאוד ברכישת שפה ולכן ההקשר והחזרה ניתנים על ידי משחק, ובמצבים יומיומיים. הדגש הוא על החלק ה"משחק", ומכיוון שמשחקים הם חלק חיוני בלמידה בגיל זה. אין צורך בהסברים נוספים. פורמט זה הוא טבעי וקל להבנה עבור ילדים בגיל הרך. אנו משתמשים במשחקים ולמידה מבוססת בעת הצגת חומר חדש, כך בכל הקשור הן לאוצר המילים והן לדקדוק. מעבר בין המשחקים השונים מסייע לשמור על תשומת הלב של הילדים.

כמו כן כלים ויזואליים שונים משמשים אותנו על מנת לעזור לילדים לזכור טוב יותר את מה שלמדו: צעצועים, תמונות צבעוניות, פריטים יומיומיים, מחוות ושפת גוף. כמו כן חשוב לכלול אלמנטים של יצירתיות בשיעורים מכיוון שאמנויות ומלאכות הן שיטות הלמידה העיקריות בגן. לבסוף חשוב שלא לגרום לשיעורים להימשך יותר מדי זמן. עבור ילדים בגיל הרך, שיעורים של 20-30 דקות מתאימים באופן מושלם, הדבר החשוב ביותר הוא להפוך אותם לסדירים. פעמיים או שלוש בשבוע זה אידיאלי.

יתרונות השיעורים המקוונים לגיל הרך

העובדה שהשפה האנגלית היא מיומנות חיונית בימינו היא ברורה. אולם בעוד שרוב ההורים מבינים את החשיבות. הרי שמעטים טורחים לעשות משהו בנידון. אולי כי מדובר במחוייבות הן של הילד והן של ההורה שמחוייב לקחת את ילדו לשיעורים אלו. אז איך מתגברים על כל המכשולים? ובכן, הורים רבים בוחרים בפורמט המקוון בימינו. ולא בכדי שהרי לשיעורים המקוונים לא מעט יתרונות. כגון חוסר הצורך להסיע את הילדים לשיעור. האפשרות ללמוד מכל מקום, ובלוח זמנים גמיש. בנובאקיד תוכלו ללמוד עם מורה הדובר אנגלית כשפת אם.  באמצעות שיעורים מקוונים תסופקנה לילדיכם הזדמנויות לסביבת שפה אותנטית המותאמת אישית, כשהשיעורים נערכים בחדר אינטראקטיבי מיוחד עם הרבה תכונות נהדרות. אז התקשרו עוד היום לקבוע שיעור נסיון.

הרשמו לשיעור נסיון ללא תשלום

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.