Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
ברכות השחר, הסבר לילדים עם משמעות
כיצד להסביר לילד
Star icon
23.02.2024
Time icon 5 min
Comment icon 0 הערות

ברכות השחר, הסבר לילדים עם משמעות

תוכן העניינים

בשעות הבוקר המוקדמות, כשהשמש מתחילה לזרוח והעולם מתעורר, יהודים ברחבי העולם עוסקים במסורת יפהפייה המכונה "ברכות השחר":

מודֶה / מודָה / אֲנִי לְפָנֶיךָ מֶלֶךְ חַי וְקַיָּם, שֶׁהֶחֱזַרְתָּ בִּי נִשְׁמָתִי בְּחֶמְלָה, רַבָּה אֱמוּנָתֶךָ:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְותָיו וְצִוָּנוּ עַל נְטִילַת יָדַיִם:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה. וּבָרָא בו נְקָבִים נְקָבִים. חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבודֶךָ שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם או אִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אֵי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אֲפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה ה', רופֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂות:

אֱלהַי. נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהורָה. אַתָּה בְרָאתָ. אַתָּה יְצַרְתָּ. אַתָּה נְפַחְתָּּ בִּי. וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי. וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי וּלְהַחֲזִירָהּ בִּי לֶעָתִיד לָבא. כָּל זְמַן שֶׁהַנְּשָׁמָה בְקִרְבִּי מודֶה אֲנִי לְפָנֶיךָ ה' אֱלהַי וֵאלהֵי אֲבותַי רִבּון כָּל הַמַּעֲשִׂים. אֲדון כָּל הַנְּשָׁמות. בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמַּחֲזִיר נְשָׁמות לִפְגָרִים מֵתִים:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַנּותֵן לַשֶּׂכְוִי בִּינָה לְהַבְחִין בֵּין יום וּבֵין לָיְלָה:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, פּוקֵחַ עִוְרִים:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, מַתִּיר אֲסוּרִים:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, זוקֵף כְּפוּפִים:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, מַלְבִּישׁ עֲרֻמִּים:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַנּותֵן לַיָּעֵף כּחַ:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, רוקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַמֵּכִין מִצְעֲדֵי גָבֶר:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, אוזֵר יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּרָה:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, עוטֵר יִשְׂרָאֵל בְּתִפְאָרָה:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁלּא עָשַׂנִי גוי. (האשה אומרת – גויָה):

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁלּא עָשַׂנִי עָבֶד. (האשה אומרת – שִׁפְחָה):

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, שֶׁלּא עָשַׂנִי אִשָּׁה:

(אשה אומרת בלי שם ומלכות – בָּרוּךְ שֶׁעָשַׂנִי כִּרְצונו):

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם, הַמַּעֲבִיר חֶבְלֵי שֵׁנָה מֵעֵינַי וּתְנוּמָה מֵעַפְעַפָּי:

וִיהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלהַי וֵאלהֵי אֲבותַי, שֶׁתַּרְגִּילֵנִי בְּתורָתֶךָ. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּמִצְותֶיךָ. וְאַל תְּבִיאֵנִי לִידֵי חֵטְא. וְלא לִידֵי עָון. וְלא לִידֵי נִסָּיון. וְלא לִידֵי בִזָּיון. וְתַרְחִיקֵנִי מִיֵּצֶר הָרָע. וְתַדְבִּיקֵנִי בְּיֵצֶר הַטּוב. וְכוף אֶת יִצְרִי לְהִשְׁתַּעְבֶּד לָךְ. וּתְנֵנִי הַיּום וּבְכָל יום לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רואַי. וְגָמְלֵנִי חֲסָדִים טובִים. בָּרוּךְ אַתָּה ה', גּומֵל חֲסָדִים טובִים לְעַמּו יִשְׂרָאֵל:

יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלהַי וֵאלהֵי אֲבותַי שֶׁתַּצִּילֵנִי הַיּום וּבְכָל יום וָיום מֵעַזֵּי פָנִים. וּמֵעַזּוּת פָּנִים. מֵאָדָם רָע. מִיֵּצֶר רָע. מֵחָבֵר רָע. מִשָּׁכֵן רָע. מִפֶּגַע רָע. מֵעַיִן הָרָע. וּמִלָּשׁון הָרָע. מִדִּין קָשֶׁה. וּמִבַּעַל דִּין קָשֶׁה. בֵּין שֶׁהוּא בֶן בְּרִית. וּבֵין שֶׁאֵינו בֶן בְּרִית:

הברכות הייחודיות הללו מעשירות את חיינו כמו חיבוקים מיוחדים מאלוהים, מזכירות לנו את הדברים הנפלאים הרבים שיש לנו בחיינו ומעודדות אותנו להתחיל כל יום אסירי תודה.

מהן ברכות בוקר?

דמיינו לעצמכם שאתם מתעוררים בבוקר ומרגישים אסירי תודה על כל מה שסביבכם – השמש זורחת, הציפורים מציצות וחום השמש על מיטתכם.

ברכות בוקר הן דרך עבורנו להביע תודה לאלוהים על כל המתנות המדהימות הללו. הם כמו להגיד "תודה" לאלוהים בכל בוקר על המתנה שנתן לנו להתעורר ביום בחדש וכל הדברים הנפלאים שהוא מביא איתו.

בואו לחקור כל ברכה וברכה:

  1. התעוררות: הברכה הראשונה שאנו אומרים כשאנו מתעוררים נקראת "מודה אני", שפירושה "תודה לאלוהים". זה כמו לומר, "תודה לך, אלוהים, שנתת לי עוד יום לחיות ולחקור את העולם."
  2. פוקחים את עינינו: לאחר שאנו מתעוררים, אנו מודים לאלוהים על שפקח את עינינו ועוזר לנו לראות את היופי מסביבנו. זה מדהים איך העיניים שלנו עובדות, ומאפשרות לנו לראות צבעים, צורות וכל הדברים הנפלאים שבעולם.
  3. עמידה: האם אי פעם חשבתם על כמה זה מדהים להיות מסוגל לקום ולהסתובב? הברכה שאנו אומרים כשאנו עומדים בעצם מודה לאלוהים על כך שנתן לנו את הכוח לעמוד זקופים וללכת על רגלינו.
  4. לבוש: להתלבש בבוקר היא עוד ברכה שנראית טריוויאלית ואנחנו לא תמיד חושבים עליה. אנו מודים לאלוהים שמלביש אותנו ושומר עלינו בחום ונוחות לאורך כל היום.
  5. בריאות וחוזק: אנו גם אומרים ברכות להודות לאלוהים על כך שהוא שומר עלינו בריאים ושלמים ונותן לנו את הכוח לעשות את כל הדברים שאנו אוהבים לעשות. בין אם זה לשחק עם חברים, ללמוד דברים חדשים או לעזור לאחרים, הבריאות והכוח שלנו הם מתנות יקרות ערך ואנחנו מודים לאלוהים בכל בוקר על כך.
  6. חוכמה ולמידה: הלמידה היא חלק חשוב מחיינו, ואנו מודים לאלוהים שנתן לנו את היכולת ללמוד ולהבין דברים חדשים. בין אם אנחנו קוראים ספרים, שואלים שאלות או חוקרים את העולם שסביבנו, כל יום הוא הזדמנות ללמוד ולהחכים.

מדוע ברכות הבוקר חשובות

אתם אולי תוהים מדוע ברכות הבוקר הן כל כך חשובות. ובכן, חשבו על זה כך – כשאנחנו מתחילים את היום שלנו באמירת תודה לאלוהים על כל הברכות בחיינו, זה עוזר לנו לראות את העולם באור חיובי יותר. זה מזכיר לנו להיות אסירי תודה גם על הדברים הקטנים בחיים – החום של השמש, הצחוק של החברים ואהבת המשפחה.

ברכות הבוקר עוזרות לנו לזכור שאנחנו חלק ממשהו שגדול מאיתנו. הם מחברים אותנו לאבותינו שאמרו את אותן ברכות לפני אלפי שנים ומזכירים לנו שאנחנו חלק ממסורת ארוכה ויפה.

בעודנו מטיילים בחיים המלאים בעליות ובמורדות, ברכות הבוקר משמשות כמעין אור מנחה, ומזכירות לנו לאמץ בכל יום הכרת תודה וחיוביות. על ידי הבעת התודה לאלוהים על מתנת החיים, הבריאות, החוכמה והלמידה, אנו מטפחים רוח של הערכה ושמחה שמרוממת את ליבנו ומעשירה את נפשנו.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

בהמשך המאמר, נחקור כמה פעילויות אינטראקטיביות, עם סיפורים ודוגמאות שמביאות את הקסם של ברכות הבוקר לחיים, ומעודדות את הילדים לאמץ את הכרת התודה ולהתחבר לאמונתם בדרכים משמעותיות.

הצטרפו אלינו למסע הנפלא הזה של גילוי והכרת תודה!

פעילויות מקסימות להכרה בברכות הבוקר

  1. תרשים ברכות הבוקר: צרו תרשים צבעוני עם ברכות הבוקר המפורטות. עודדו את הילדים לסמן כל ברכה שהם למדו בעל פה ומדקלמים אותה בכל בוקר. תזכורת ויזואלית זו עוזרת לילדים לעקוב אחר הכרת התודה שלהם ולחגוג את הברכות בחייהם.
  2. יומן תודה: ספקו לילדיכם מחברת שבה הם יכולים לכתוב או לצייר על הדברים שהם אסירי תודה עליהם בכל יום. עודדו אותם לכלול את כל הרגעים, האנשים וחוויות הספציפיות שמביאות להם שמחה והכרת תודה.
  3. משחקי תפקידים: הזמינו את הילדים למשחק תפקידים בזמן הקראת ברכות הבוקר ביחד כמשפחה או עם חברים. עודדו יצירתיות על ידי שימוש באביזרים או תחפושות כדי להחיות את הברכות. פעילות אינטראקטיבית זו מטפחת את תחושת הקהילה והכרת התודה המשותפת בקרב הילדים ויקיריהם.

סיפורים ודוגמאות

  1. סיפור אברהם אבינו: שתפו עם ילדיכם את סיפורו של אברהם אבינו, הדמות האהובה במסורת היהודית שידוע באמונתו העמוקה והכרת התודה לאלוהים. הדגישו בסיפורכם כיצד המסע של אברהם הונחה על ידי האמון הבלתי מעורער שלו באלוהים והכרת התודה שלו על כל הברכות שניתנו לו.
  2. נס יציאת מצרים: חקרו ביחד את סיפור יציאת מצרים, כאשר העם היהודי שוחרר מעבדות במצרים. שוחחו עם ילדיכם כיצד המסע הארוך במדבר היה מלא בקשיים ואתגרים, אך העם נשאר איתן בהכרת התודה על הדרכתו והגנתו של אלוהים.
  3. סיפורים אישיים: עודדו את ילדיכם לשתף כל אחד סיפורים משלו על הכרת התודה והברכות בחייו. בין אם זה רגע מיוחד עם המשפחה, חסד מחבר או גילוי חדש, כל סיפור מחזק את חשיבות הכרת התודה בחיינו ומחזק את הקשר שלנו לאלוהים.

לחבק את החיים בהכרת תודה

כאשר אנו מסיימים את המחקר הקטן שלנו על ברכות הבוקר, בואו נחשוב ביחד על ההשפעה העמוקה של הכרת התודה על חיינו. באמצעות פעילויות אינטראקטיביות, סיפורים מרתקים ודוגמאות אישיות, הילדים לומדים לחבק את החיים המלאים בהכרת תודה והערכה על הברכות שמקיפות אותם.

במסורת הקדושה של העם היהודי בברכות השחר אנו מוצאים תזכורת נצחית לעצור, להרהר ולהודות לאלוהים על נפלאות הבריאה ושפע הברכות בחיינו.

"מי ייתן ורוח הכרת התודה תמשיך להאיר את דרכנו, לכוון אותנו לעבר עתיד שופע תקווה, שמחה ואפשרויות אינסופיות."

כשילדינו מגלים את המהות של ברכות הבוקר, הם נושאים איתם את רוח הכרת התודה הזו בכל יום, מאירים את העולם בליבם הזוהר ומעוררים השראה לאחרים לאמץ את הכוח המשמעותי של הכרת התודה.

בואו נצא ביחד למסע של גילוי והכרת תודה לאלוהים, לחגוג את עושר החיים שלנו ואת הברכות הבלתי מוגבלות שמפארות את קיומנו.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכלו לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצים לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר.

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של NovaKid והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.