Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
ללמוד אנגלית לילדים
משחקים ופעילויות עם הילד
Star icon
13.07.2022
Time icon 9 min
Comment icon 0 הערות

ארבעה משחקים שעוזרים לילדים ללמוד אנגלית

תוכן העניינים

כיום לשחק משחקים בכיתה הפך לחלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה. אנחנו יודעים שילדים לומדים דרך משחק, והמחקרים שתומכים בכך רק הולכים ומצטברים והם מוכיחים את הערך של המשחקים בכיתה. משחק הפך את מושגי הלמידה שילדים לרוב התנגדו להם למשהו מהנה וככזה שבלתי ניתן לעמוד בפניו. אז איך ניתן לשלב משחקים בתוך תוכניות לימוד אנגלית לילדים? ומהם המשחקים שעושים זאת הכי טוב. הנה תשובה לשאלות הללו ועוד כמה עובדות מעניינות על הדרך שיסבירו מדוע משחקים הרבה יותר חשובים ממה שחשבנו.

הגברת מוטיבציה וקשב

מחקרים מראים משחקים לילדים בכיתה יכולים להגביר את המוטיבציה הכללית. התלמידים מקבלים יותר מוטיבציה ללמוד, לשים לב ולהשתתף בפעילויות בכיתה. הם יכולים גם להיות כלי נהדר לניהול הכיתה, ולעזור להניע את הכיתה. חשוב לזכור דבר אחד: מחקר על ידי חוקרים בבריטניה מצא שמשחקים לילדים בכיתה מספקים יותר מוטיבציה אם הלמידה הינה החלק המשחקי ולא רק מהווה מעין הערת צד לפעילו הלימודים בכיתה.

בנוסף המשחקים מסייעים לשפר את הקשב של התלמידים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמשחקים לילדים יכולים לנוע במהירות, תלמיד צריך להיות ערני וקשוב לתקופות ממושכות, ומחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין במדיסון מצא שמשחקים למעשה מועילים לסטודנטים בכך שהם עוזרים להם לעצב את הקשב שלהם ולאמן את המוח כיצד ללמוד. שימוש במשחקים, מאפשר לתלמידים לפגוש את התכנים בדרכים שונות, ומקל עליהם לשים לב לאחר סיום הפעילות לחומר הנלמד.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

משחקים כדרך לפתרון בעיות וחיזוק ההערכה העצמית

כאשר חוקרים טייוואנים בחנו למידה מבוססת משחקים דיגיטליים לילדים במחקר שפורסם בכתב העת Computers & Education בשנת 2012, הם גילו שילדים שתכננו את הערים שלהם באמצעות משחקי סימולציה הראו כישורי פתרון בעיות חזקים יותר מאשר עמיתים שלמדו על ערים בדרכים מסורתיות יותר. המחקר אינו היחיד שמצא שמשחק כחלק מתהליך החינוך יכול לשפר את כישורי פתרון הבעיות של ילדים. למחקר אחר שהושלם באוניברסיטת מנצ'סטר ב-2016 היו תוצאות דומות – המחקר הקטן הגיע למסקנה שמשחקים חינוכיים אינטראקטיביים עשויה להשפיע לטובה על כישורי פתרון בעיות של ילדים ולעסוק בהם בחשיבה מתמטית מתקדמת, וכך גם לגבי משחקי למידה באנגלית

לעתים קרובות יש כמות נכבדת של שליליות סביב משחקים דיגיטליים. אבל רתימת האהבה של הילדים למשחקי וידאו לשימוש במסגרת הלימודים יכולה להיות בעלת השפעה חזקה על ההערכה העצמית של הילדים. במחקר אוסטרלי אחד, למשל, מצאו חוקרים שמשחק משחקי וידאו בכיתה היה קשור לתחושת הגאווה והחיבור הרגשי של התלמידים לבני גילם – למרות שזה נראה נפוץ יותר אצל בנים מאשר אצל בנות.

מחקרים מראים שילדים עד גיל 3 נהנים לעבוד בצוות לעומת פעילויות בודדות, לכן משחקיות יכולות להוות כלי יעיל אשר עושה דרך ארוכה לקראת בניית כישורי שיתוף הפעולה שלהם, כפי שמצאו חוקרים מאוניברסיטת נוטינגהאם טרנט בבריטניה. משחקים לילדים בכיתה מאפשרים לתלמידים ללמוד כיצד לעבוד יחד כצוות, להתחלף, לחוש כבוד אחד לשני, להקשיב לאחרים ולשחק בצורה הוגנת.

 

והנה עוד נקודה חשובה. לעתים קרובות אנו חושבים שלשחק במשחקי מוח כאמצעי לשימור הזכרון עבור אנשים מבוגרים הוא מומלץ. אבל, מסתבר שהיתרון הזה מגיע גם לילדים. מספר מחקרים הראו שמשחקי וידאו, בפרט, למעשה עוזרים לילדים לבנות את הזיכרונות שלהם – והיתרונות הללו נמשכים ומתקיימים גם בבגרות.

ולבסוף, כדאי לדעת שילדים מפתחים שפה כשהם נתקלים בה – זו הסיבה שהקריאה בונה אצלם אוצר מילים כל כך חזק – וזה כולל משחק בכיתה. למעשה, מחקר שנערך על ידי חוקרי אוניברסיטת קונטיקט מצא שמשחק, אף כזה שאינו ממוקד שפה, יכול לשפר את השפה לילדים בגילאי 12.

החדשנות של נובאקיד

עולם המשחקים של Novakid הוא המוצר החדשני הראשון בשוק העולמי של ESL (אנגלית כשפה שנייה) המספק הן למורים והן לתלמידים בגילאי 4 עד 12 את כל האקוסיסטם של כלים להוראת ולימוד אנגלית בתוך עולם המשחקים החינוכיים המקוון.

המיני-משחקים של נובאקיד מאפשרים לתלמידים ליצור אינטראקציה עם התוכן ולתרגל ידע חדש בצורה חביבה. הסטטיסטיקה מראה שילדים מבלים כארבע וחצי שיעורים בחודש במשחקי מיני-משחקים באופן עצמאי. 

בפלטפורמה המקוונת של נובאקיד ניתן למצוא מספר לא קטן של מיני-משחקים, אשר ילדים שנרשמו לבית הספר, כמו גם אלו שנרשמו רק לשיעור ניסיון, יכולים לשחק בהם. גם המשחקים עצמם וגם תכני החינוך שלהם משתנים במורכבות בהתאם לרמת התלמיד ולתוכנית הלימודים שלו. 

בין המשחקים הללו ניתן למצוא את: 

  • Memo Mix. זוהי גרסה של המשחק הפופולרי Memory. לילד מוצגת קבוצה של כרטיסי מילים וכרטיסי תמונה בזוגות קשורים שעליו לנסות לזהות ולזכור. כשמדובר בשיעורים של לימוד אנגלית לפעוטות, הרי שעבור התלמידים הצעירים ביותר של נובאקיד, זה המשחק המרכזי בפלטפורמה שלנו.
  • Quiz הוא משחק אחר – במשחק זה, ילדים צריכים לנחש מילה על ידי הזנת האותיות החסרות. המשחק עוזר לפתח זיכרון חזותי, והילד לומד לכתוב באנגלית.
  • Box Battle הוא משחק הרבה יותר קשה, להגברת הדקדוק. על ידי הכנסת התשובות הנכונות ל"תיבות", הילד זוכר באיזה סדר להשתמש במילות יחס.
  • Bubbles הוא משחק קווסט אינטראקטיבי, שבו יש להפוך מילים למשפט, או אותיות למילה – ברמה בסיסית. חזרה על מילים מתרגלת הגייה, ומזכירה כיצד נכתבים ביטויים.
Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
משחקים ופעילויות עם הילד
משחקים ופעילויות עם הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.