Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
כיצד ללמד אנגלית ללומדים הצעירים
משחקים ופעילויות עם הילד
Star icon
25.08.2022
Time icon 5 min
Comment icon 0 הערות

שמונה שיטות הוראה מהנות ללומדים צעירים

תוכן העניינים

טיפוח מוחם של הילדים כדי לאפשר להם לספוג את נפלאות השפה האנגלית דורש הרבה סבלנות ויצירתיות. אם למדתם שיעורי שפה הן כילדים והן כמבוגרים, מן הסתם זכרתם עד כמה השיעורים הללו היו שונים מאוד. כי לדעת איך ללמד אנגלית ללומדים צעירים זה משחק אחר לגמרי. בכיתת המבוגרים סביר להניח שניתקל בכתיבת טבלאות צימוד פעלים, בעוד שיהיה לנו קשה לגרום לתלמידי כיתה א' לשבת בשקט מספיק זמן כדי לעשות את אותו הדבר. באופן דומה, כיתת אנגלית עסקית המורכבת מאנשי מקצוע וסטודנטים באוניברסיטה לא תשב במעגל ותמחא כפיים לצלילי שיר על צבעים.

זה יכול להיות קשה לגרום ללומדים הצעירים שלנו להישאר מרוכזים למשך שיעור שלם. עם זאת, ניתן להשתמש באנרגיה ובסקרנות שלהם ולהפוך אותה ליתרון, וכאמור להשתמש בלא מעט יצירתיות. אז הנה שמונה שיטות הוראה מהנות עבור הלומדים הצעירים שלנו שיכולות להצליח ולהשיג את התוצאה הרצויה.

להפוך שיעורים לשירים

מוזיקה מושכת מיליוני מאזינים ברחבי העולם. כולנו ניסינו לשיר יחד עם הזמר האהוב עלינו גם אם מדובר בשפה זרה, או לתרגם את השירים. מסתבר אם כן ששירים הופכים לדרך הקלה והמהנה ביותר ללימוד אנגלית. גם אנחנו בנובאקיד מבינים שאחת הדרכים הטובה ביותר עבור לימוד אנגלית לפעוטות באמצעות שירים.  

לכל מי שמעוניין נוסיף כי ישנן אפליקציות רבות המציגות טקסטים במצב קריוקי, והם דרך מצויינת ללמוד אנגלית לא רק לילדים. זיכרו שכל מי שלמד אנגלית, כמעט בכל מקום בעולם, מכיר, את שיר ה-ABC. בעזרת השיר הזה למדו לא מעט אנשים איזו אות מגיעה אחרי האחרת. הפיכת אוצר המילים, כללי דקדוק ודיאלוגים למנגינות קליטות, היא שיטה נהדרת ללמד אנגלית ללומדים צעירים. לא פעם מומלץ לפנות ל-YouTube כדי לראות אם כבר יש שיר מתאים לחומר הנלמד בכיתה.

שימוש באפליקציות ובסרטונים

דור הלומדים הצעירים של ימינו מחובר לסמארטפון ולאפליקציות. לכן זה הרבה יותר נכון לרתום עובדה זו לטובת לימוד האנגלית, או כל שפה זרה שהיא. מסתבר שזה אולי לוקח רק 10 עד 20 דקות ביום ללמוד אנגלית בסמארטפון, אבל למרות העובדה שמומחים אומרים ששיטה זו אינה מבטיחה בקיאות, הרי שהיא עוזרת מאוד לתרגול היומיומי. ישנן הרבה מאוד אפליקציות ללימוד אנגלית שהן זמינות היום, חלקן בתשלום ואחרות בחינם, וגם לנובאקיד יש אפליקציה תואמת. 

בנוסף, כאמור צפייה בסרטונים ללימוד אנגלית לילדים  היא הדרך הטובה ביותר ללמוד אנגלית במיוחד עבור אלה שנרתעים מלתקשר ומעדיפים את מסך הכסף. כך תלמדו את השפה ותקלטו את האינטונציה והמבטאים של דוברי שפת אם. לנוחות ולשינון טובים יותר, כמובן שאתם תמיד יכולים להפעיל כתוביות כדי להאיץ את קצב הלמידה שלכם. ובכלל, שהייה במחיצתם של דוברי אנגלית כשפת אם מסייעת מאוד ברכישת השפה. לכן עם טכנולוגיות התקשורת מרחוק הקיימים כיום וכלים דיגיטליים נוספים, יש הרבה דרכים לפגוש דוברי אנגלית. תקשורת חיה עם דוברי שפת אם מזרזת ללא ספק את למידת השפה האנגלית. ילדים שנמצאים בסביבה של השפה מילדותם, שומעים שפה זרה ומנסים לדבר בה, הם מתחילים לחשוב בשפה הזו וכתוצאה מכך לדבר ללא תרגום ובמבטא נכון.

חילופי תפקידים

תחשבו על שיעור תיאטרון אבל עם טוויסט באנגלית. חילופי תפקידים יכולים מאוד לסייע בקליטת השפה. אחרי הכל, לימוד אנגלית לילדים צריך להיות על בניית ביטחון דיבור ובסיס איתן. חילופי התפקידים יכולים להשתמש בכלי עזר שונים כגון  פאות מטורפות, משקפי שמש וכובעים כדי לעזור לתלמידים להיכנס לדמות ולהרגיש יותר כאילו הם משחקים, לא רק מציגים דיאלוג. ברגע שהם באמת יאמצו את הדמות שלהם, נוכל לגלות עד כמה השייקספירים הקטנים יכולים להיות יצירתיים עם אוצר המילים החדש שלהם.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

לשזור דיאלוגים ספונטניים או עקביים לאורך השיעור

דיאלוגים ספונטניים כמו: מה עשיתם בסוף השבוע הזה? יכולים מאוד לסייע בלימוד השפה ובשינונה. על ידי פתיחת השיעור עם שאלה צפויה, ניתן לגרום לתלמידים לחשוב על מה שהם יגידו הרבה לפני שהשיעור בכלל מתחיל. דיאלוג טבעי מציג לתלמידים גם אוצר מילים יומיומי הרלוונטי לחייהם ולתחומי העניין שלהם. לכן אפשר לשאול שאלות שונות כמו מה יש לארוחת צהריים, או איך עבר משחק הכדורגל האחרון, או למעשה כל דבר שמרגש אותם לשתף.

סיורים וירטואליים

דרך מהנה לא פחות היא באמצעות סיורים וירטואליים. שימו לב שהמוזיאונים הגדולים בעולם מציעים סיורים וירטואליים כיום, אשר מאפשרים לחקור את התערוכות שלהם כמעט בכל שפה בעולם, וכמובן בשפה האנגלית. היתרונות במקרה הזה ברורים כאשר שומעים את השפה האנגלית ומגלים יצירות של ציירים, פסלים ואדריכלים גדולים.

תחרויות וחידונים

חידונים, מבחנים ומשימות תמיד מושכים ילדים, אבל הם גם מאוד עוזרים לשפר את האנגלית. אין ספק כי ילדים אוהבים תחרויות שנערכות בבית הספר. חוויית החידון מראה שילדים אוהבים תחרויות כדי לזכות בפרסים אפילו כדי ולהתעלות על בני גילם. בכל מקרה אין ספק כי חידונים ותחרויות מניעים אותם ללמוד הרבה יותר מהר וטוב יותר.

העברת כל הגאדג'טים לאנגלית

לבסוף, שינוי ההגדרות של הטלפון החכם או הטאבלט בהחלט יכול לעזור ללמוד לא מעט מילים וביטויים. אנו משתמשים בגאדג'טים לאורך כל היום, ותתחילו לזכור דברים עם הטקסט באנגלית לנגד עיניכם, בין אם תרצו ובין אם לא.

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
משחקים ופעילויות עם הילד
משחקים ופעילויות עם הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.