Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
ילד לומד אנגלית באמצעות כרטיסיות
חינוך הילד
Star icon
01.09.2022
Time icon 5 min
Comment icon 0 הערות

איך ללמד את הילד אנגלית מאפס?

תוכן העניינים

ילדים שמתחילים ללמוד אנגלית מאפס יכולים להיות אגוז קשה לפיצוח, כי אין להם ידע קודם באנגלית. הם מגיעים גולמיים, מבלי לדעת את ה-ABC, המספרים והמשפטים הנפוצים  ביותר. שלא לדבר על להכיר שמות עצם ושמות תואר או איך ליצור משפט או שאלה. לכאורה נראה כי לימוד אנגלית מאפס היא משימה קשה. אבל, היא בהחלט לא בלתי אפשרית, וגם גיל הילדים הוא מאוד משמעותי כאן. 

מתי כדאי להתחיל ללמוד אנגלית

העובדה שהשפה האנגלית היא מיומנות חיונית בימינו נמצאת מעבר לכל ספק. רוב ההורים מבינים שאנגלית מוקדמת חשובה. אבל מעטים מאוד עושים משהו בנידון. ראשית, מדובר בחינוך שאינו בחינם, ושנית, זה אומר שהם יצטרכו להקריב את הזמן הפנוי שלהם. זו לרוב הסיבה שהורים רבים מעדיפים להמתין עד לגיל בית הספר. אלא שבית ספר לילד בן 7 זה הרבה מתח, כי שגרת היום שלו משתנה באופן משמעותי שדורש הרבה זמן ואנרגיה. 

לכן לדעתם של מומחים רבים עדיף להתחיל ללמוד אנגלית לפני הלימודים, כלומר הרבה יותר טוב להתחיל עם לימוד אנגלית בגיל 6 או אפילו 5. בדרך כלל, בגיל הזה, ילדים יכולים לדבר די טוב בשפת האם שלהם, והמוח שלהם מתפתח באופן פעיל ונפתח לדברים חדשים. ילדים מתעניינים בכל דבר ומוכנים לספוג מידע חדש כמו ספוג. בגיל הזה כבר ישנם תנאים מוקדמים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים ללמידה פרודוקטיבית של שפה שנייה.

לילדים שמתחילים ללמוד שפה זרה לפני בית הספר אין מחסום פסיכולוגי. זה אומר שאין צורך לעשות מאמץ נוסף וליצור תנאים מיוחדים כדי לגרום להם לדבר. הם לא מפחדים לעשות טעויות כי הם מתחילים ללמוד שפה בסביבה שאינה מעריכה את ההתקדמות שלהם, ולכישלון אין השלכות. כישורי תקשורת מרוויחים מכך, כי הם חושבים קודם כל על מה שהם רוצים לומר, ולא על מהי הדרך הנכונה לומר זאת.

בנוסף, לימוד שפה מפתח חשיבה מופשטת, זיכרון ודמיון. ולימוד שפה חדשה לפני בית הספר ללא שפה מתווכת, דיבור רק באנגלית, עוזר לפתח ניחוש שפה הקשרי, שהוא הישג אפילו לתלמידי תיכון.

ילדים שמתחילים ללמוד אנגלית בגיל צעיר אינם מפחדים מהשפה הזרה, כי הם לא לומדים אותה על ידי כתיבת חוקים לא ברורים, תמלילים או הכתבות, אלא לומדים אותה באמצעות משחקים – פעילות טבעית לילדים. לימוד שפה מוקדם גורם לילדים להתעניין באנגלית, כמו גם בערכים ובמסורות התרבותיות של מדינות דוברות אנגלית. לבסוף, לילדים ללא ספק יהיה יתרון בלימוד אנגלית בבית הספר. תמיד קל יותר לחזור על מה שכבר נלמד ולהרחיב את הידע במקום להתחיל מאפס. 

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

שיטות ללימוד אנגלית לילדים

אז איך עושים זאת? ישנן שיטות שונות ללימוד אנגלית לילדים. אולם ישנם כמה כללי יסוד שחייבים להקפיד עליהם. 

הראשון, שמור על זה פשוט, וטיפש (או כמו שאומרים באנגלית KIS). זהו אחד השלבים החשובים ביותר ללמד אנגלית למתחילים. מורים חדשים רבים עושים את הטעות שהם משתמשים ביותר מדי אנגלית כשהם נותנים לתלמידיהם הוראות, שבחים או משוב אחר. בנוסף, מחוות הן סופר חשובות ועוזרות למתחילים להבין טוב יותר גם כאשר האנגלית בכיתה נראית ברורה. 

הכלל השני הוא לבדוק תמיד הבנה. זאת טעות לצאת מנקודת ההנחה שהתלמידים הבינו את השיעור או את ההוראות בכיתה. תלמידים לפעמים עשויים להרגיש נבוכים מכדי להודות בבורות מול הכיתה ומעדיפים לשתוק. לכן רצוי לקרוא את שפת הגוף של התלמידים כדי לאמוד אם הם הבינו ולהמשיך לבדוק אם הם הבינו על ידי שאלות. 

יש לתת להם הרבה זמן להתאמן. כמו כן רצוי וצריך לספק הרבה דוגמאות, לבדוק הבנה ואז לוודא שלכיתה יש מספיק זמן לתרגל את מה שלימדו אותם זה עתה. הקפידו לתת להם את התחושה שזה בסדר להכשל בזמן האימון כדי שלא ירגישו בלחץ להיות מושלמים בניסיון הראשון.

בנוסף, אחד השלבים החשובים בלימוד אנגלית למתחילים, ובעיקר לצעירים מאוד, הוא להראות, לא לספר, בכיתה. התלמידים יבינו טוב יותר מה מנסים לומר אם יעשה שימוש ברמזים חזותיים במקום לשפוך הרבה מילים לכיוונם.

כמובן שאחד מהשלבים החשובים ביותר בללמד אנגלית למתחילים הוא להשתמש תמיד בחיזוק חיובי. אם מישהו נותן תשובה לא נכונה, אסור לצעוק לו: "אתה טועה!" לעולם, אין לבייש תלמיד מול כל הכיתה. באופן הזה מצלקים אותו לכל החיים והוא או היא ישנאו אנגלית לנצח. לכן מומלץ לנסות ליצור אווירה ידידותית בכיתה על ידי שבחים לתלמידים לעתים קרובות, גם כאשר הם עושים טעויות. לדוגמה, אם התלמידים מבינים את המילה כמו שצריך אבל רק מבטאים אותה לא נכון, יש לחזור על המילה בהגייה הנכונה כדי שכיתה תשמעאת הדרך הנכונה לומר אותה.

והכי חשוב לא להיות משעממים. הוראת אנגלית למתחילים לא צריכה להרגיש כמו לעקור שיניים. במקום זאת, כדאי להשתמש בהרבה משחקים כדי לעודד את התלמידים לתרגל ולדבר בשפה. מומלץ גם לשלב את תחומי העניין של התלמידים כדי שהם ירצו ללמוד. כמו כן, אין דבר משעמם יותר מלגרום לתלמידים לקרוא מתוך ספר הלימוד ולמלא דפי עבודה צולעים עם הרבה טקסט ואפס תמונות. 

השמיים הם הגבול בנוגע לאופן הלימוד של  אנגלית בסיסית. אז כדאי להשאיר את התלמידים מעורבים לאורך כל השיעור!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
חינוך הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.