Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
טיול משפחתי בחו”ל עם ילדים
משחקים ופעילויות עם הילד
Star icon
11.09.2023
Time icon 8 min
Comment icon 0 הערות

הצ'ק ליסט המקיף לנסיעה לחו"ל עם ילדים

תוכן העניינים

נסיעה לחו"ל עם ילדים דורשת תכנון והכנה כדי להבטיח חוויה מהנה לכל המשפחה. להלן רשימה מקיפה שתעזור לכם לארגן את הטיול מראש כדי שתגיעו ליעד מצוידים ומוכנים לחוות חוויות נהדרות. 

[מעוניינים להעניק לילדכם את הביטחון לתקשר באנגלית עם כל אחד? צרו איתנו קשר היום לקבלת פרטים על שיעורי אנגלית לילדים  וקורס דיבור אנגלית לילדים אונליין]

לפני הנסיעה

דרכונים וויזה: בדקו שלכל בני המשפחה יש דרכונים בתוקף לפחות ל-6 חודשים קדימה, ובדקו אם נדרשת ויזה במדינת היעד. 

הכנות בריאותיות: בדקו עם רופא המשפחה שלכם לגבי חיסונים והמלצות בנוגע ליעד הנבחר. קחו תרופות נחוצות וערכת עזרה ראשונה. 

ביטוח נסיעות: רכשו ביטוח נסיעות מקיף המכסה מצבי חירום רפואיים, ביטולי נסיעות וחפצים אבודים.

מסלול והזמנות: צרו מסלול מפורט הכולל פרטי טיסה, לינה, תחבורה ופעילויות. בצע הזמנות מראש במידת הצורך.

אריזה: ארזו ביגוד חיוני, מוצרי טואלטיקה וחפצים אישיים לכל אחד מבני המשפחה. אל תשכחו פריטים כמו קרם הגנה, כובעים וחומר דוחה חרקים או מעילים ומטריות ליעד קרירים יותר.

מסמכי נסיעה: ארגנו את כל מסמכי הנסיעה, כולל כרטיסי טיסה, אישורי מלונות, הזמנת רכב שכור ומידע על ביטוח נסיעות.

אנשי קשר לשעת חירום: ערכו רשימה של אנשי קשר לשעת חירום, כולל שגרירות מקומית או קונסוליה, מתקנים רפואיים ואנשי קשר מקומיים אם רלוונטי.

חפצים חשובים לנסיעות

כסאות ועגלות לרכב: במידת הצורך, הביאו כסאות ועגלות מתאימים לבטיחות ולנוחות ילדיכם.

חטיפים ובידור: ארזו חטיפים, משקאות ואפשרויות בידור כגון ספרים, צעצועים, משחקים ומכשירים אלקטרוניים, במיוחד עבור טיסות ארוכות. קחו אוזניות טובות שמתאימות לילדים, שלא יפלו להם מהאוזניים. 

כריות ושמיכות נסיעה: עזרו לילדים שלכם להרגיש בנוח במהלך טיסות ארוכות או נסיעות עם כריות ושמיכות נסיעה. אירזו לכל ילד חפץ אישי כמו שמיכי או בובה כדי לאפשר להם לזכר בבית ולהרגיש בטוחים. 

מטענים ומתאמים: ודאו שיש ברשותכם מטענים ומתאמים למכשירים אלקטרוניים שברשותכם. מדינות שונות מצריכות מתאמי חשמל שונים. היערכו בהתאם.

בשדה התעופה ובמטוס

אמצעי זיהוי: וודאו שיש להם אמצעי זיהוי זמינים עבור ילדיכם, כמו עותקים של דרכונים ותעודות זהות / לידה.

מסמכים חשובים בעלייה למטוס: שמרו דרכונים, כרטיסי טיסה ומסמכי נסיעה נגישים. שקלו לקבל גם עותק של מסלול הטיול שלך.

בידור: ארזו אפשרויות בידור כמו חוברות צביעה, פאזלים ומכשירים אלקטרוניים כדי להעסיק ילדים במהלך טיסות.

חטיפים ומשקאות: הביאו חטיפים, משקאות בקבוק מים לזמן ההמתנה לפני העליה למטוס.

צ'ק ליסט לאחר ההגעה ליעד

לינה: יש לוודא כי שמקום האירוח ידידותי לילדים ובטוח. בדקו אם ישנם מתקנים כמו עריסות או מיטות נוספות.

אטרקציות ופעילויות מקומיות: חקרו אטרקציות ידידותיות למשפחות, פארקים ופעילויות ביעד שלכם .

אמצעי בטיחות: שוחחו על כללי בטיחות עם ילדיכם, כולל הישארות קרובה, אי דיבור עם זרים ושימוש במעברי חצייה ייעודיים. שקלו להכין להם צמידים עם שמות ומספרי טלפון ליצירת קשר איתכם במקרה של אבידה. 

מטבח מקומי: הציגו לילדים שלכם את המטבח המקומי ואת מנהגי האוכל. קחו חטיפים לאכלנים בררניים.

שפה ותרבות: לימדו את ילדיכם ביטויים בסיסיים בשפה המקומית ושתפו אותם במידע על התרבות המקומית.

תוכנית חירום: שוחחו על תוכנית חירום עם המשפחה שלך, כולל נקודות מפגש פרטים ליצירת קשר. (ראו סעיף קודם על צמידים)

על ידי הקפדה על רשימת בדיקה מקיפה זו, תוכלו להבטיח חווית טיול בלתי נשכחת וללא מתח עם ילדיכם. זכרו שתכנון והכנה מוקפדים ושמירה על ארגון הם המפתח ליצירת זיכרונות יקרים לכל המשפחה שלכם.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

ניווט בשדות תעופה ומכס עם ילדים: טיפים חיוניים לנסיעות לחו"ל

יציאה להרפתקה בחו"ל עם ילדיכם היא הזדמנות מרגשת ליצור זיכרונות חיים. יחד עם זאת, תהליך הניווט בשדות תעופה ובמכס יכולים להיות מעט מרתיעים, במיוחד עם ילדים קטנים. על ידי ביצוע העצות הבאות תוכלו להבטיח חוויה חלקה ונטולת מתחים כשאתם עוברים בנמלי תעופה במהלך נסיעות המשפחה לחו"ל.

 1. תכנון זמנים מראש:

כאשר מטיילים עם ילדים, חשוב לתכנן מראש ולהקצות זמן עודף לכל שלב בתהליך הבידוק והפקדת מזוודות בשדה התעופה. הגיעו בין שעתיים לשלוש מראש כדי לקחת בחשבון עיכובים אפשריים, תורים ארוכים ועצירות בלתי צפויות ובלתי נמנעות. השארת זמן עודף יכולה לעזור להפחית את הלחץ ולהבטיח התחלה רגועה יותר למסע המשפחתי שלכם לחוץ לארץ.

2 . ארגנו מסמכים חשובים:

שמרו את כל מסמכי הנסיעה, הדרכונים, כרטיסי העלייה למטוס והוויזות מסודרים בתיק או תיקייה ייעודיים. צרו עותקים של מסמכים אלו ואחסן אותם בנפרד במקרה של אובדן או גניבה. ודאו שיש לכם את כל המסמכים הדרושים עבור ילדיך, כולל כל טפסי ההסכמה הנדרשים לנסיעה אם אתם נוסעים איתם לבד.

3 . השתמשו בנתיבי אבטחה ידידותיים למשפחות:

שדות תעופה רבים מציעים נתיבי אבטחה ידידותיים למשפחות הנותנים מענה למטיילים עם ילדים קטנים. לנתיבים אלה יש לעתים קרובות סיוע נוסף וקווים פחות צפופים, מה שהופך את תהליך האבטחה לחלק ומהיר יותר .

4 . שיקולי עגלה ומושבי בטיחות לרכב:

בדקו עם חברת התעופה שלך מראש כדי להבין את המדיניות שלה לגבי עגלות ומושבי רכב. חברות תעופה מסוימות מאפשרות לך להשתמש בעגלות עד העלייה למטוס, בעוד שאחרות דורשות לבדוק אותן בשער. היו מוכנים לקפל ולאחסן עגלות במהלך בדיקות אבטחה .

5 . ארזו חכם וקליל:

בחרו בתיקים קלים, נגישים בקלות המכילים פריטים חיוניים כמו חטיפים, בידור, חיתולים, מגבונים ובגדים להחלפה. שקלו להשתמש בתרמיל כדי להשאיר ידיים חופשיות לטיפול בילדים ומסמכים.

6 . חטיפים ומים:

ארזו מגוון חטיפים שילדים נהנים מהם, תוך התחשבות בכל מגבלות תזונתיות. הביאו בקבוקי מים הניתנים למילוי מחדש לאחר מעבר דרך האבטחה.

7 . בידור והסחות דעת:

העסיקו את הילדים שלכם עם ספרים, ציוד צביעה, מכשירים אלקטרוניים וצעצועים אהובים. תכננו מגוון פעילויות כדי להעסיק אותם בזמני ההמתנה.

8 . הכירו את פריסת שדה התעופה:

הכירו את פריסת שדה התעופה, כולל מיקומי השירותים, טרקליני המשפחה, אזורי המשחקים ואפשרויות האוכל. לדעת היכן מתקנים אלה נמצאים מראש יכול לעזור לכם לנווט בשדה התעופה ביעילות רבה יותר.

9 . היו סבלניים, הישארו רגועים:

נסיעות עם כל בני המשפחה יכולות להיות מאתגרות, במיוחד עבור ילדים צעירים. שימרו על התנהגות רגועה וסבלנית, והיו מוכנים להסתגל למצבים או עיכובים בלתי צפויים. הגישה שלכם ההורים נותנת את הטון לחוויה של ילדיכם.

10 . נהלי מכס והגירה:

בררו מראש את דרישות המכס וההגירה של מדינת היעד. מלאו את כל הטפסים הדרושים מראש והיו מוכנים לענות על שאלות לגבי תוכניות הטיול ומקומות הלינה שלכם.

על ידי ביצוע טיפים אלו, תוכלו לייעל את תהליך הניווט בשדות תעופה עם ילדיכם במהלך נסיעות לחו"ל. זכרו לאמץ גישה חיובית.

אסטרטגיות להתגברות על מחסומי שפה וטיפוח קשרים תרבותיים בזמן טיול עם ילדים

יציאה להרפתקה בחו"ל עם ילדים מציעה הזדמנות ייחודית לכל המשפחה כדי לחוות תרבויות חדשות, לחקור נופים לא מוכרים וליצור זכרונות יקרים. עם זאת, הסיכוי לניווט בין מחסומי שפה ותרבות יכולים להדאיג הורים. למרבה המזל, עם הכנה קפדנית ונכונות לאמץ את התרבות המקומית, אתה יכול להתגבר על מחסומי שפה, לתקשר ביעילות עם המקומיים, ואפילו להכיר לילדים שלך ביטויים בסיסיים בשפה המקומית.

 1. אמצו תקשורת באמצעות שפת גוף ותנועות ידיים:

רמזים לא מילוליים כמו מחוות, הבעות פנים ושפת גוף הם צורות תקשורת אוניברסליות. עודדו את ילדיכם להתבונן ולחקות את הרמזים הללו, תוך טיפוח הבנה ואינטראקציה עם המקומיים. חיוך, הנהון או תנועת יד פשוטה יכולים לשדר ידידותיות והכרת תודה ללא צורך במילים.

2 . השתמשו באפליקציות תרגום:

בעידן הדיגיטלי של היום, אפליקציות תרגום יכולות להוות כלים יקרי ערך שעוזרים לגשר על פערי שפה. התקן אפליקציות תרגום על הסמארטפונים או הטאבלטים שלכם כדי לסייע בתרגומים במקום. אפליקציות אלה יכולות לעזור לכם לתקשר בקשר לצרכים בסיסיים, לבקש הנחיות ולנהל שיחות פשוטות עם המקומיים.

3 . למד ביטויי מפתח ואדיבות:

לימוד כמה ביטויי מפתח בשפה המקומית יכול לעזור רבות בבניית קרבה עם המקומיים. למדו את ילדיכם ברכות בסיסיות, ביטויי נימוס והבעת תודה. תרגול ביטויים אלו מראים כבוד לתרבות המקומית ומעודד אינטראקציות חיוביות.

4 . עסקו במשחקי לימוד שפות:

הפכו את לימוד השפה לחוויה מהנה ואינטראקטיבית עבור ילדיך. צרו משחקי שפה שבהם הם יכולים להתאים תמונות למילים, לשחק "אני מרגל" באמצעות חפצים סביבם, או לעסוק בתרחישים פשוטים של משחק תפקידים כדי לתרגל שימוש בביטויים מקומיים.

5 . חקרו מדריכי שפה וספרי תמונות:

הביאו אתכם מדריכי שפה או ספרי תמונות המציגים אוצר מילים וביטויים בסיסיים. עזרים חזותיים אלה יכולים לסייע בתקשורת ולספק נקודת מוצא לשיחות עם המקומיים.

6 . חפשו חוויה תרבותית:

השתתפו בפעילויות מקומיות ונסו לטעום מהתרבות המקומית. השתתפו באירועים מסורתיים, בקרו בשווקים מקומיים, והשתתפו במופעי תרבות. חוויה ממקור ראשון לא רק חושפת את ילדיכם לשפה אלא גם מעמיקה את הבנתם באורח החיים המקומי.

7 . בקשו עזרה מהמקומיים:

אל תהססו לפנות למקומיים לקבלת סיוע או הדרכה. רוב האנשים מעריכים כשמבקרים עושים מאמץ לתקשר בשפתם, גם אם זה רק כמה מילים. המקומיים עשויים להיות מוכנים יותר לעזור לך לנווט ולהבין את המנהגים המקומיים.

8 . היו סבלניים ונגישים:

גישה לאינטראקציות עם גישה חיובית ונכונות ללמוד. אם אתם נתקלים באתגרים, הישארו סבלניים ועם ראש פתוח. המקומיים לעתים קרובות מעריכים את המאמץ ולרב ינסו באדיבות לסייע.

9 . השתמשו בעזרים חזותיים ומפות:

עזרים חזותיים כגון מפות, חוברות ותמונות יכולים להיות מועילים בעת חיפוש הנחיות או דיונים בנקודות עניין. כלים אלה יכולים להקל על התקשורת ולעזור לילדכם להשתתף בשיחות עם המקומיים.

 10. אמצו את ההרפתקה:

טיול עם ילדים הוא הזדמנות עבורכם ללמוד ולצמוח. עודדו את הסקרנות והנכונות שלכם לנסות דברים חדשים, כולל שימוש בשפה המקומית. אימצו הרפתקה של ניווט בין מחסומי שפה.

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
משחקים ופעילויות עם הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.