Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
חודשים בלוח השנה, ולכל אחד יש שם שנובע לרוב מהסדר שלו בלוח השנה, וגם נושא משמעות היסטורית מרתקת ומקורות המושרשים עמוק בתרבות ובמסורת.
אוצר מילים
Star icon
29.11.2023
Time icon 8 min
Comment icon 0 הערות

חודשי השנה באנגלית: סדר, משמעות ומסורת

תוכן העניינים

הגדרות מושגי הזמן הם חלק בלתי נפרד מחיינו, ואחת הדרכים הבסיסיות שבהן אנו מודדים את הזמן היא באמצעות חלוקת השנה לחודשים. באנגלית, כמו בשפות רבות, ישנם שנים עשר חודשים העוקבים אחר סדר מסוים, לכל אחד מאפיינים ומשמעות ייחודיים משלו.

במאמר זה נחקור את חודשי השנה באנגלית, את סדרם ואת ההיסטוריה והתרבות המקיפים אותם.

שנים עשר החודשים באנגלית

12 חודשים בלוח השנה, ולכל אחד יש שם שנובע לרוב מהסדר שלו בלוח השנה. מעבר לשמותיהם ולסדרם, חודשי השנה באנגלית נושאים גם משמעות היסטורית מרתקת ומקורות המושרשים עמוק בתרבות ובמסורת.

נתחיל בכתיבת שנים עשר החודשים לפי הסדר, החל מהחודש הראשון של השנה:

  1.     ינואר = January

ינואר מציין את תחילת לוח השנה הגרגוריאני, והוא נקרא על שם יאנוס, אל ההתחלות והמעברים הרומי. זהו חודש של התחלות חדשות, החלטות והזדמנויות חדשות. באזורים רבים בעולם, ינואר מביא מזג אוויר קריר והבטחה לשלג.

  1.     פברואר = February

פברואר הוא החודש הקצר ביותר בשנה, אבל הוא נושא משקל של אהבה וחיבה עם יום האהבה שנחגג ב-14 בחודש. חודש פברואר נקרא על שם פברואה, חג הטיהור הרומי המוקדם. בשנים מעוברות, פברואר מקבל יום נוסף, שהופך אותו ל-29 ימים במקום 28.

  1. מרץ = March

חודש מרץ / מארס שואב את שמו ממאדים, אל המלחמה הרומי. חודש זה מסמן את בואו של האביב בחצי הכדור הצפוני ולעתים קרובות הוא קשור גם להתחדשות וצמיחה. יום פטריק הקדוש, שנחגג ב-17 במרץ, מוסיף נופך של קסם אירי לחודש.

  1.     אפריל = April

אפריל הוא חודש של פריחה וממטרי גשם קלים. הוא מכונה לעתים קרובות עונת "מקלחות אפריל". שמו עשוי להגיע מהמילה הלטינית "אפרייר", שפירושה לפתוח, המסמל את פתיחת הניצנים והפרחים. ה-1 באפריל, מוסיף טוויסט שובב לחודש זה. בתרבות היהודית חודש אפריל משתלב בדרך כלל עם חודש "ניסן" שבו נחגגת יציאת מצרים בחג הפסח.

  1.     מאי = May

חודש מאי הוא חודש של תסיסה וצמיחה, הוא נקרא על שם מאיה, אלת הפוריות הרומית. לעתים קרובות הוא מזוהה עם פרחים, ובתרבויות רבות, זה הזמן לחגיגות ופסטיבלים במאי.

  1.     יוני = June

יוני הוא השער לקיץ בחצי הכדור הצפוני. מקור שמו עשוי להיות במילה הלטינית "יוניוס", שנחשבת שמה של האלה הרומית ג'ונו. חתונות ביוני פופולריות במיוחד, וזה הזמן לפעילויות חוץ וכיף בשמש.

  1.     יולי = July

יולי הוא חודש של חום וחגיגות, והוא נקרא על שמו של יוליוס קיסר. יום העצמאות האמריקאי נחגג ב-4 ביולי בארצות הברית, והוא מציין את עצמאותה של המדינה מהשלטון הבריטי. זה הזמן לברביקיו, זיקוקים וחגיגה פטריוטית. במקור חודש יולי היה ידוע בעבר בשם "Quintilis", כלומר החודש החמישי בלטינית, לפני ששמו שונה לאחר רצח יוליוס קיסר בשנת 44 לפנה"ס. שינוי השם הדגיש את תפקידו של קיסר ברפורמות לוח השנה הרומי.

  1.     אוגוסט = August

אוגוסט הוא החודש המלא האחרון של הקיץ. זהו זמן לחופשה ולהירגעות לפני שההמולה שמתחילה בעונת הסתיו. בתרבויות מסוימות, חודש זה קשור לחגי קציר. בדומה ליולי, אוגוסט נקרא על שמו של קיסר רומי אחר, אוגוסטוס קיסר. החודש הזה נקרא במקור "Sextilis" בלטינית, המסמל את החודש השישי והכיל רק 30 ימים, אך הוא שונה מאוחר יותר בשנת 8 לפני הספירה לשם אוגוסט ונוסף לו יום אחד, כדי לכבד את אוגוסטוס. התאמה זו הבטיחה שלאוגוסטוס יהיה חודש מלכותי כמו יולי של יוליוס קיסר.

  1.     ספטמבר = September

ספטמבר מסמן את המעבר מהקיץ לסתיו בחצי הכדור הצפוני. שמו בא מהמילה הלטינית "ספטם", שמשמעותה שבעה, שכן במקור זה היה החודש השביעי בלוח הרומי. יום העבודה נחגג ביום שני הראשון של חודש ספטמבר בארצות הברית. בתרבות היהודית חודש ספטמבר משתלב לרוב עם חודש החגים "תשרי" שבו חוגגים את ראש השנה היהודי, וציינים את יום כיפור וחוגגים את חג הסוכות ושמחת תורה.

  1. אוקטובר = October

אוקטובר מבשר את בואו של הסתיו היפה עם העלים הנושרים והטמפרטורות הקרירות יותר. שמו נגזר מהמילה הלטינית "octo", שמשמעותה שמונה, שכן במקור זה היה החודש השמיני בלוח הרומי. ליל כל הקדושים, ב-31 באוקטובר, מביא עימו כיף מפחיד לחודש זה.

  1. נובמבר = November

נובמבר הוא זמן של הכרת תודה והרהורים לקראת החורף, חודש זה נקרא כך על שם המילה הלטינית "נובם", שמשמעותה תשע, שכן זה היה החודש התשיעי בלוח הרומי. חג ההודיה, שנחגג ביום חמישי הרביעי של נובמבר בארצות הברית, הוא הנושא המרכזי של החודש.

  1. דצמבר = December

דצמבר הוא חודש של חגיגות ושמחת חג, המציין את סוף השנה. שמו בא מהמילה הלטינית "decem", שמשמעותה עשר, שכן במקור זה היה החודש העשירי בלוח הרומי לפני שנוספו ינואר ופברואר. חג המולד, ב-25 בדצמבר, נחגג על ידי מיליוני נוצרים ברחבי העולם, ומביא חום ושמחה לעונה.

הבנת הסדר והמשמעות של שנים עשר החודשים הללו מספקת הערכה עמוקה יותר של קצב הזמן והמסורות התרבותיות המלוות כל אחד. במחצית השנייה של מאמר זה נעמיק במקורות ובמשמעות ההיסטורית של החודשים, כמו גם בקשר שלהם לעונות השנה ולאירועים מיוחדים. הצטרפו אלינו למסע זה בלוח השנה בעודנו ממשיכים לפרום את שטיח הזמן והשפעתו על חיינו.

עונות ודפוסי מזג אוויר

הבנת סדר החודשים אינה קשורה רק לשמות והיסטוריה, היא גם עוזרת להעריך את הקשר שלהם לעונות המשתנות ולדפוסי מזג האוויר, המשתנים בהתאם למיקומנו בכדור הארץ.

  1.     חודשי החורף (דצמבר, ינואר, פברואר):

בחצי הכדור הצפוני, דצמבר מציין את תחילת החורף, עם טמפרטורות קרות יותר ושעות אור קצרות יותר. ינואר ופברואר ממשיכים את עונת החורף, לעתים קרובות מביאים שלג וכפור. לעומת זאת, חצי הכדור הדרומי חווה את החודשים הללו כשיא הקיץ.

  1.     חודשי האביב (מרץ, אפריל, מאי)

חודש מרץ מבשר את בואו של האביב בחצי הכדור הצפוני, עם מזג אוויר מתון יותר ופריחת הפרחים. אפריל קשור לממטרים אביביים, בעוד שמאי מביא איתו ימים חמים יותר ופריחה מלאה של האביב.

  1.     חודשי הקיץ (יוני, יולי, אוגוסט)

חודש יוני מציין את ההתחלה הרשמית של הקיץ בחצי הכדור הצפוני, עם ימים ארוכים יותר ופעילויות חוץ. יולי ואוגוסט הם שיא חודשי הקיץ, המאופיינים בחום, שמש וחופשות.

  1.     חודשי הסתיו (ספטמבר, אוקטובר, נובמבר)

ספטמבר מסמן את המעבר מקיץ לסתיו בחצי הכדור הצפוני, עם טמפרטורות קרירות יותר והעלים שמשנים את צבעם. אוקטובר ונובמבר ממשיכים את עונת הסתיו, עם עלים נושרים והכנות לחורף.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

אירועים מיוחדים וחגים במסורת האמריקאית

כל חודש מכיל גם אירועים וחגים מיוחדים שמפגישים בין אנשים ומעשירים את חיינו במסורת ובחגיגות.

  1.     ינואר – ראש השנה הנוצרי

ינואר פותח את השנה עם יום השנה החדשה, זמן להחלטות, התחלות חדשות והרהורים על השנה שחלפה.

  1.     פברואר – יום האהבה

את ה-14 בפברואר נחגוג כיום האהבה. זהו יום המוקדש לאהבה וחיבה, שבו אנשים מחליפים כרטיסי ברכה, מתנות ומחוות אהבה.

  1.     מרץ – יום פטריק הקדוש

ה-17 במרץ הוא יום פטריק הקדוש במסורת האירית, חגיגה של התרבות והמורשת האירית עם תהלוכות, לבוש ירוק ומאכלים מסורתיים.

  1.     אפריל – אחד באפריל

ה-1 באפריל הוא יום האחד באפריל – April Fool's Day יום לתעלולים ובדיחות שובבות, שבו אנשים מנסים לרמות זה את זה בתחבולות לא מזיקות.

  1.     מאי – אחד במאי

ה-1 במאי הוא יום האחד במאי – חג הפועלים. יום של חגיגות, ריקודים, וחגיגת בוא האביב.

  1.     יוני – היפוך קיץ

יוני מציין את היפוך הקיץ בחצי הכדור הצפוני, 21 ביוני הוא היום הארוך ביותר בשנה, שנחגג בתרבויות שונות עם פסטיבלים וטקסים.

  1.     יולי – יום העצמאות (ארה"ב)

4 ביולי הוא יום העצמאות בארצות הברית, יום של חגיגה פטריוטית עם זיקוקים, תהלוכות וברביקיו.

  1.     אוגוסט – עונת חופשות

אוגוסט הוא החודש הקשור לחופשות ופנאי, שכן אנשים רבים לוקחים חופש כדי להירגע ולטייל.

  1.     ספטמבר – יום העבודה (ארה"ב)

יום שני הראשון של ספטמבר הוא יום העבודה בארצות הברית, מחווה לתנועת העבודה וזמן לפיקניקים והרפיה.

  1. אוקטובר – ליל כל הקדושים

ה-31 באוקטובר הוא ליל כל הקדושים – Halloween, חג חגיגי שבו אנשים מתלבשים בתחפושות, מגלפים דלעות ועושים תעלולים.

  1. נובמבר – חג ההודיה (ארה"ב)

חג ההודיה – Thanks Giving, שנחגג ביום חמישי הרביעי של נובמבר בארצות הברית, הוא זמן להכרת תודה, סעודות ובילוי עם המשפחה לי וחברים.

  1. דצמבר – חג המולד

ה-25 בדצמבר הוא חג המולד, חג משמח שנחגג ברחבי העולם, המנציח את הולדתו של ישוע המשיח עם מתנות, קישוטים ומסורות חגיגיות.

לסיכום

הבנת חודשי השנה באנגלית לא רק עוזרת לנו לעקוב אחר הזמן, אלא גם מחברת אותנו להיסטוריה עשירה, תרבות ומסורת. זה מזכיר לנו שזמן הוא יותר מסתם סדרה של ימים וחודשים, זהו מסע בין עונות השנה וחגיגה של אבני הדרך של החיים.

כאשר אנו מחבקים כל חודש בנפרד עם המאפיינים והמשמעות הייחודיים שלו, אנו זוכים להערכה עמוקה יותר ליופי של השנה החולפת.

למידת הניואנסים הלשוניים הללו לא רק מעשירה את ההבנה שלנו בשפה אלא גם מעמיקה את ההערכה שלנו למגוון הביטוי האנושי בין תרבויות.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכל לקרוא גם מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצה לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר. היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של נובאקיד והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.