Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
ילדה קטנה קוראת ספר על הרצפה בבית
אוצר מילים
Star icon
08.09.2022
Time icon 5 min
Comment icon 0 הערות

איך מפתחים מיומנות קריאה ואוצר מילים באנגלית? הנה כמה שיטות:

תוכן העניינים

זוכרים את הפעם הראשונה שבה למדתם לשחות? קרוב לוודאי שלא למדתם שחיה מחוץ לבריכה באמצעות קריאה נכון? אלא, למדתם בזמן שהייתם במים. כך גם אנו מתייחסים לאופן לימוד האנגלית בנובאקיד. קוראים לזה: למידה מתוך עשייה. המטרה היא ליצור עבור התלמידים שלנו שיעורים מקוונים שיחייבו אותם להשתמש באנגלית כדי ללמוד אנגלית. אז מהן שיטות ללימוד אנגלית לילדים שעומדות לרשותם של מורי התוכנית ושיבטיחו את יכולתם של התלמידים שלנו להצליח ולדבר באופן שוטף את השפה האנגלית. הנה סקירה קצרה על כמה מהשיטות הייחודיות שלנו.

לקפוץ ישר אל תוך המים

למרות שזה אולי נשמע קצת מוזר, השימוש הישיר בשפה הוכחה כאחת משיטות הוראת השפה היעילות ביותר שיש. במסגרת הלימודים בנובאקיד נעשה שימוש בטכניקות כגון PPP, TPR, gamification וחזרה בתוך הכיתות שלנו. כל השיטות הללו מטרתן אחת, והיא לוודא שהתלמידים שלנו ילמדו באופן שיסייע להם להבין מושגים חדשים באנגלית.

קורס אנגלית מדוברת לילדים אונליין דומה באופן הזה במידה רבה לאופן שבו תלמיד ניגש ללמוד שחייה. חישבו על זה כך, השיעור הוא בריכת השחייה, השפה היא המים המקיפים את התלמיד, והמורה הוא מאמן שחייה שעוזר להם "לשחות" בשפה. באופן הזה, מאמני השחייה שלנו (או המורים) תמיד עוזרים ותומכים במידת הצורך, כך שהורים יכולים להיות סמוכים ובטוחים שלתלמידים לא תהיה שום בעיה בהבנת מושגי דקדוק ואוצר מילים חדש.

שימוש בטכניקות למידה אלו משמעו שתלמידים לומדים אנגלית עם דוברי אנגלית שפת אם באופן שוטף ללא שימוש בתרגום, מכשירי תרגום או תמיכה בשפת האם. אחת מטכניקות הלימוד הראשיות בה המורים שלנו משתמשים הוא גישת PPP, (Presentation, Practice, Production). כלומר המורה מציג מצגת המקשרת אוצר מילים חדש, כאשר מטרת המצגת היא לעזור לתלמיד להבין את משמעות המילים. באופן הזה התלמיד מתרגל מילים חדשות אלו בדרכים שונות (קריאה, דיבור, האזנה, משחקים וכו'). בהמשך המורה מעודד את התלמיד להפיק את אוצר המילים החדש שנלמד באמצעות דיבור. אבל, זוהי אינה השיטה היחידה שבה אנו תומכים בתלמידים שלנו בעת לימוד אנגלית.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

לדוגמה: מה ניתן לעשות אם התלמיד מפחד משיעורים עם מישהו שאינו דובר בשפתו?

זה נורמלי לחלוטין. זה משהו שרוב התלמידים מרגישים בשלב זה או אחר. אנו ממליצים להורים כמובן להשתתף בשיעור פרטי באנגלית עם התלמידים כדי לספק תמיכה רגשית ולעזור להם ליצור קשר עם המורה שלהם לאנגלית. התמיכה של ההורים היא בדיוק כמו המצופים שהם משתמשים בהם כשלומדים לראשונה לשחות, היא זו שתספק להם ביטחון בשלב הראשוני הזה.

בהמשך, הקשר שהם יוצרים בהדרגה עם המורה שלהם חזק יותר ממילים ושפה, ויעזור להם במהירות להיות עצמאיים. מהרגע שהם מתחילים לסמוך על עצמם ועל המורה שלהם, הם ישחו ללא מצופים בתוך זמן קצר, ואתם ההורים תוכלו להיות משוחררים מהשתתפות.

TPR כדי לעזור לתלמידים להבין מושגים חדשים

כדי לעזור לתלמידים להבין במה עוסקים השיעורים, לפעמים המורים נעזרים בסוג של פנטומימה, מעין מחוות או תנועות פיזיות שמבהירות את תוכן השיעור. שיטה זו ידועה גם בשם  Total Physical Response (TPR) והיא מעודדת את התלמידים לנוע יחד עם המורה. התלמידים יכולים אם כן לנופף, להחוות, לרקוד ואפילו לקפוץ למעלה ולמטה עם המורה שלהם אם זה עוזר להם ללמוד, להבין ולהנות. שפה אינה באה לידי ביטוי רק במילים, אלא היא מבטאת גם מחוות, תנועות פיזיות והבעות פנים גם בהמשך כשכבר שולטים בה. לא יזיק שילדכם ילמד הבעות פנים אלו ויבין איך לבטא עצמו מול אחרים.

Gamefiction שיטה נוספת שתשאיר את ילדכם בעניין ובמוטיבציה הנכונה

מי לא אוהב משחקים? משחקים הם כלים שלא יסולא בפז כדי לעורר עניין ותשוקה ללימוד אנגלית. זו הסיבה שנובאקיד משתמשת בשיטת הלימוד שלה במשחקים ו-gamification כחלק מתהליך הלמידה. בשיעורים שלנו, אנו מציגים ומתרגלים מושגי שפה באמצעות משחקים ופעילויות אינטראקטיביות הדורשות מהתלמידים להקשיב, לקרוא ולדבר. המשחקים בפלטפורמת המשחקים שלנו, הנקראים מיני-משחקים, נוצרים סביב תכנית הלימודים שלנו ומקשרים לרמה, ליחידה ולשיעור בו התלמיד נמצא כעת.

על ידי משחק במשחקים אלה עם תלמידים שונים מכל העולם, התלמידים יכולים לתרגל ולשנות את מה שלמדו בשיעורים שלהם.

לחזור או לא לחזור? זאת השאלה!

לחזור, כמובן! אחד ההיבטים החשובים ביותר של לימוד שפה הוא החזרה והשינון. מחקרים מראים שחזרה וחשיפה למילים מדוברות הן גורמי מפתח לפיתוח ושימור אוצר המילים. זו הסיבה שהשיעורים שלנו נועדו לגרום לתלמידים לשנן את אוצר המילים שנלמד בעבר תוך לימוד מושגי שפה חדשים.

חשבו על זה כך: כאשר תלמיד לומד לשחות, השרירים שלו חלשים וצריכים להתפתח באמצעות תרגול חוזר – לעשות את אותן תנועות ופעילויות גופניות שוב ושוב. ככל שהם חוזרים על התנועות הללו, כך הם מתחזקים ושוחים טוב יותר. לימוד שפות בכיתות פועל באותו אופן. אלא שבדיוק כמו ללמוד שחייה, לימוד שפה חדשה יכול להיות קשה ומאתגר לפעמים – במיוחד בכיתה מקוונת. אבל, על ידי מעקב עם המורה, חזרה ותרגול של מושגים חדשים, כל זאת תוך הנאה, התלמידים מרגישים נינוחים והלמידה נרכשת מתוך עשייה. ככל שהם נעשים נוחים יותר, כך הם נעשים טובים יותר ובטוחים יותר בשימוש באנגלית!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.