Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
הילדה בשמלה ליד הלוח
חינוך הילד
Star icon
01.02.2023
Time icon 5 min
Comment icon 0 הערות

איך לגרום לילדים לאהוב ללמוד?

תוכן העניינים

אין ספק כי לימוד תלמידים צעירים, כמו גם לימוד אנגלית לפעוטות בסביבת למידה דיגיטלית מציג מספר אתגרים לקהילת החינוך ולאינטרנט. ראשית קיים העניין של פלטפורמות הלמידה. אין ספק כי השימוש בפלטפורמה דיגיטלית מחייבת התגברות על לא מעט מכשולים. מציאתה של פלטפורמה מתאימה המאפשרת קידום מעורבות עמוקה יותר בתוכן, ושמירה על תשומת הלב של התלמידים, יחד עם עידוד הלמידה מהווה אתגר  בפני עצמה. בנוסף, יכולת פיתוחה של למידה אוטונומית עבור התלמידים היא בעלת חשיבות עליונה. הצורך במשמעת עצמית ובהנעה המחייבים את התלמידים, גם הם יוצרים קושי לא קטן. לכל אלו יש כמובן השפעה ישירה על תוצרי הלמידה. ובכל זאת נשאלת השאלה בשנים האחרונות (במיוחד בעקבות משבר הקורונה) והיא: איך דואגים לפיתוחה של מוטיבציה ללמידה אצל הילדים?

נובאקיד פיתחה פלטפורמה ייחודית

חברת נובאקיד ללימוד אנגלית באופן מקוון פיתחה דרך מרתקת שמביאה ליעילות ושטף לימודי. מדובר בפיתוח שהוא כנראה הרבה מעבר לצורך בפיתוח אפליקציות ללימוד אנגלית. מאחר והפיתוח הזה עושה שימוש בהבנה עמוקה לגבי הצרכים ואופן ההנעה של התלמידים ללמידה.

תלמידי השיטה עושים שימוש בפלטפורמת ESL מקוונת לילדים, פלטפורמה זו מתמרצת את התלמידים הצעירים ללמוד אנגלית. אז מהו הייחוד שלה? מדובר בתוכנית לימודים המבוססת על תוכנות המספרות לילדים עלילה, ובמקביל מאפשרות להם לשחק בתוך העלילה, ולהפוך לחלק מהאקדמיה לקסמים.

האקדמיה לקסמים של נובאקיד מיועדת לתלמידים בני  4 ל-12 שנים, העושים שימוש בכלי הוראה ולמידה בתוך סיפור חינוכי מקוון, אשר כולו מבוסס על יקום משחקי. האקדמיה לקסמים של נובאקיד כוללת סיפורי קומיקס מונפשים הקשורים לסיפור המוצג במהלך שיעורי האנגלית. בנוסף, ישנם גם מינ  משחקים וסביבת למידה משחקית אותה ניתן למצוא באזור הילדים באתר של נובאקיד. בנוסף, קיימות פעילויות שיעורי בית אינטראקטיביות המיועדות עבור הלומדים הצעירים. כלומר אלו הם משחקי למידה באנגלית, המצליחים לתמרץ את התלמידים ללמוד את השפה ולהגיע להישגים גבוהים.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

מה אומרים המחקרים

מאוד ברור כי לימוד האנגלית בנובאקיד מתרחש באמצעות כל האלמנטים הללו של קשר הלמידה המבוסס על סיפורים, ואשר משלב העשרה עם בידור. לימוד זה מתאים לסגנונות למידה שונים. המחקר שנערך על ידי נובאקיד מאוקטובר 2021 עד מרץ 2022 על האפקטיביות של תוכנית הלימודים, מתייחס ליתרונות של תוכנית לימודים המבוססת על סיפור ועל גישת  gamification. על ידי דיווח על ההשפעה החיובית הישירה של תוצרי הלמידה על תלמידי נובאקיד בני ה- 4 ל-12 שנים, ועל הגברת מוטיבצית הלמידה שלהם.

מחקר זה מתלווה למחקר שנערך על ידי אוניברסיטת קפלן ב-2014, ואשר מאשר כי גימיפיקציה היא אסטרטגיית הוראה ולמידה יעילה, וכי היא מספקת תוצאות למידה מרשימות. במחקר הפיילוט שלהם התברר כי ציוני התלמידים השתפרו ב-9% ומספר התלמידים שנכשלו בקורס ירד ב-16%. כלומר הגימיפיקציה מייצרת אצל התלמידים תחושה חיובית. חלק מתומרצים להצליח ואילו אחרים עדיין נותרים בקשב גם אם הם מתקשים.

מבחינה זו, נקודות מבט והשלכות פסיכולוגיות של gamification המיושמות בלמידה, קשורות מאוד למוטיבציה ללמידה. לפי חוקרים במספר אוניברסיטאות גרמניות אשר הגיעו למסקנה כי סביר להניח ששחקנים יהיו בעלי מוטיבציה אם תחושת המשחקיות תמשך ותייצר רגשות חיוביים כגון אהדה, והנאה. כלומר הילדים משחקים, נהנים, מצליחים וממשיכים ללמוד תוך כדי. לעומת זאת, השימוש בסביבה סיפורית או באמצעות עלילה מהווה את עמוד התווך לבניית קשר רגשי עם הלומד הצעיר. התברר לפי לא מעט מחקרים כי הדבר מסייע להציג מושגים חדשים בצורה קרובה, מוכרת ובטוחה. הצורך לדעת איך הסיפור מתפתח ואיך הוא מתקדם משאיר את התלמידים מעורים בחומר הנלמד, ומתמרץ אותם להצליח ולהתקדם.

דרך נוספת ליישום ליצור נרטיב

יצירת הנרטיב הסיפור הזו מאפשרת את קבלת הסביבה עבור התלמידים, ומאפשרת להם לעקוב וליצור איתה אינטראקציה. אחת התוצאות העיקריות של יישום גישת העלילה היא זו של הגברת המעורבות של הלומדים, והיא קשורה ישירות לתוצרי למידה.

הנתונים שנאספו בעקבות יצירת הנרטיב הזה הוכיחו התוצאה היא של רמה גבוהה יותר של פיתוח מיומנויות בסיסיות, של קריאה והבנה, לימוד אוצר מילים חדש וכדומה, וכמובן השפעה ניכרת על כישורי הקריאה והדיבור של התלמידים.

עוד עולה מהמחקרים כי תלמידים הרשומים לתוכנית לימודים מבוססת סיפור נוטים להשקיע 24% יותר זמן להשלים את משימות הבית שלהם מאשר התלמידים האחרים.

יתרה מכך, הסטטיסטיקה מראה כי 92% מהסטודנטים מרוצים מהתוכן של סיפורי נובאקיד (סיפורים קומיים), והדינמיקה הזו לא משתנה הרבה עם הזמן. זה מתורגם לעובדה שהעלילה מרתקת מספיק כדי שהתלמידים יוכלו להשאיר משוב וליצור אינטראקציה עם התוכן.

תלמידי האקדמיה לקסם נובאקיד צופים בקומיקס כמעט 15% יותר משאר התלמידים. במקביל, הנתונים מאשרים שהתוצאות טובות יותר וכי לסיפורי הקומיקס יש השפעה חיובית על התקדמות הלמידה של התלמידים. יתרה מכך, לסטודנטים שצופים בסיפורי קומיקס מונפשים יש שימור גבוה יותר מאלה שלא, והסטטיסטיקה במקרה הזה מראה הבדל של כמעט 30% בין שתי הקבוצות. יחד עם זאת, תלמידים שצופים בסיפורי קומיקס נוטים לבלות בממוצע 20% יותר זמן במשחקים מאלה שעושים זאת. עם זאת, נטייה חיובית זו נצפית גם בשיעורי הבית כאשר אלה שצופים בסיפורי קומיקס נוטים לבלות 24% יותר זמן ולהשלים את משימות הבית שלהם מאשר התלמידים שלא.

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.