Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
חופשת חורף עם ילדים בישראל: יעדים ופעילויות משפחתיות מהנות
משחקים ופעילויות עם הילד
Star icon
26.12.2023
Time icon 7 min
Comment icon 0 הערות

חופשת חורף עם ילדים בישראל: יעדים ופעילויות משפחתיות מהנות

תוכן העניינים

בכל הנוגע לתכנון חופשת חורף בלתי נשכחת עם ילדיכם, ייתכן שחופשה בישראל זה לא הרעיון הראשון שעולה על דעתכם. עם זאת, המדינה התוססת שלנו מציעה שילוב ייחודי של היסטוריה, תרבות, יופי טבעי ופעילויות ידידותיות למשפחות שהופכות אותה לחופשת חורף אידיאלית עבור המשפחות.

החל משיט בים המלח ועד לחקר הרחובות העתיקים של ירושלים, לא חסרות הרפתקאות שמחכות לכם במהלך חופשת חורף בישראל.

במאמר מקיף זה נפרט ונדריך אתכם על מהיעדים והפעילויות המרגשים ביותר למשפחות שיוצאות לחופשה דווקא בישראל בעונת החורף.

יעדי חורף ידידותיים למשפחות

ים המלח

אחד היעדים האייקוניים והמעניינים ביותר למשפחות בישראל, במיוחד בתקופת החורף, הוא ים המלח. ים המלח, הידוע בנופים המדהימים שלו ובהזדמנות הייחודית לצוף ללא מאמץ על מימיו המלוחים, מציע חוויה בלתי נשכחת באמת למשפחות.

כדי להפיק את המרב מחופשת ים המלח, שקלו ללון באחד מאתרי הנופש או המלונות הידידותיים למשפחות הממוקמים לאורך קו החוף. רבים ממקומות האירוח הללו מציעים סוויטות משפחתיות מרווחות, בריכות וגישה ישירה לים המלח לשהייה נוחה ומרגיעה.

פעילויות למשפחות:

  •       ציפה בים המלח: חווית החובה האולטימטיבית, ציפה במים המלוחים של ים המלח היא גם מהנה וגם טיפולית. זוהי פעילות מדהימה שכל מי שמגיע לים המלח חייב לבצע.
  •       טיפולי בוץ: כיסוי הגוף בבוץ השחור העשיר במינרלים שמצוי לאורך חופי ים המלח גם היא פעילות פופולרית במיוחד בים המלח.
  •       סיורים מודרכים: שקלו להצטרף לסיורים מודרכים באטרקציות הטבע הסמוכות כדי לחקור את המדבר שמסביב וללמוד על הגיאוגרפיה וההיסטוריה הייחודית של האזור.

ירושלים

העיר ירושלים, לבה של ישראל, היא עיר רוויה בהיסטוריה ותרבות. למרות שזה אולי לא נראה מיד כיעד קלאסי לטיול משפחתי, העיר מציעה מגוון של אטרקציות ופעילויות שילדים יכולים ליהנות מהם.

אטרקציות משפחתיות:

  •       גן החיות התנ"כי בירושלים: בית לאוסף מגוון של בעלי חיים מרחבי העולם, גן החיות הזה מציע חוויה חינוכית ומהנה במיוחד לילדים.
  •       מוזיאון המדע של בלומפילד: הילדים יכולים לעסוק בתערוכות אינטראקטיביות ובניסויים מדעיים מעשיים, שהופכים את הלמידה למרגשת.
  •       סיורים אינטראקטיביים בעיר העתיקה: חקרו את הרחובות העתיקים של העיר העתיקה בירושלים עם סיורים ידידותיים למשפחות, שמביאים את ההיסטוריה לחיים. גלו את הכותל המערבי, כנסיית הקבר ואתרים אייקוניים נוספים.
  •       פסטיבלי חורף: ירושלים מתעוררת לתחייה בעונת החורף עם פסטיבלים רבים ואירועים שונים הפונים למשפחות.
  •       חגיגות חנוכה: חוו את פסטיבל האורות בירושלים, בו העיר מוארת להפליא ומתקיימים אירועים מיוחדים.
  •       שווקי חג המולד: אם תבקרו במהלך עונת חג המולד, מומלץ להגיע לשווקי חג המולד המקסימים ולהנות מהקישוטים החגיגיים.
  •       חגיגות חגים מיוחדים: בהתאם לתאריכי הנסיעה שלכם, ייתכן שתהיה לכם הזדמנות לחזות ולהשתתף באחת מחגיגות החג המיוחדות בירושלים, ולהוסיף נופך תרבותי לחופשה המשפחתית שלך.

טיול בירושלים עם ילדים הוא לא רק חינוכי אלא גם דרך נפלאה להכיר למשפחה שלך את ההיסטוריה העשירה והמסורות של ישראל.

פעילויות חורף למשפחות

הרפתקאות חוץ

בעוד מזג האוויר החורפי בישראל מתון יחסית, הוא מציע הזדמנות נפלאה למשפחות לחקור את היופי הטבעי שלה באמצעות הרפתקאות רבות בחוץ.

  1. טיולים בשמורות טבע וגנים לאומיים – ישראל מתהדרת בהרבה שמורות טבע וגנים לאומיים המושלמים לטיולים משפחתיים. בין אם אתם משוטטים ברמת הגולן, מגלים את שמורת הטבע עין גדי ליד ים המלח או מטיילים במדבר הנגב, בכל מקום ישנם מסלולי טיול המתאימים לכל הגילאים ולכל רמות המיומנות.
  2. נופים מדהימים – החורף בישראל מביא איתו נופים ירוקים ופרחי בר שפורחים בשדות, שהופך אותו לזמן מצוין עבור חובבי טבע לחקור את השטח המגוון של המדינה.
  3. ספורט אתגרי – אם המשפחה שלך נהנית מביצוע ספורט בטבע, שקלו פעילויות כמו רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, או אפילו טיולי ג'יפים מדבריים להרפתקה מרגשת.

פסטיבלי חורף

לוח האירועים בחורף של ישראל זרוע בפסטיבלים ואירועים שונים הפונים למשפחות ומציעים דרכים ייחודיות לחוות את התרבות והמסורת של המדינה, לדוגמה:

  •       חגיגות חנוכה – חג האורות, שנחגג בישראל בהתלהבות רבה. משפחות יכולות לחזות בהדלקת החנוכייה, ליהנות ממאכלים מסורתיים כמו סופגניות ולביבות, ולהשתתף בפעילויות חגיגיות.
  •       חגיגות חג המולד בבית לחם, במרחק נסיעה קצר מירושלים. המשפחות יכולות להשתתף בחגיגות ערב חג המולד ולחוות את הקסם של חג המולד בעיירה שבה נולד ישו.
  •       פסטיבלי תרבות חורף, הכוללים לרוב מופעי מוזיקה, ריקוד ואומנויות המתאימות למשפחות.

בהמשך המאמר נחקור אפשרויות לינה למשפחות, נספק טיפים חיוניים לטיולים בישראל בחורף, ונעמיק בפעילויות חורף מרגשות ביותר שתוכלו ליהנות מהם עם ילדיכם במהלך חופשת החורף שלכם בישראל.

החורף כאן הוא לא רק תקופה בשנה, זו הזדמנות ליצור זיכרונות משפחתיים יקרים בסביבה ייחודית ומגוונת.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

אפשרויות לינה

כאשר מתכננים חופשת חורף עם ילדים בישראל, בחירת מקום הלינה הנכון היא חיונית לשהייה נוחה ומהנה. ישראל מציעה מגוון אפשרויות שיתאימו להעדפות ותקציבים משפחתיים שונים, לדוגמה:

מלונות ואתרי נופש

מלונות ואתרי נופש רבים בישראל נותנים מענה למשפחות באמצעות סוויטות משפחתיות, מועדוני ילדים ובידור במקום.

להלן כמה אפשרויות ידועות ידידותיות למשפחות:

  •       ישרוטל ים המלח: ממוקם לאורך חוף ים המלח, אתר נופש זה מציע סוויטות משפחתיות, בריכת ילדים וגישה ישירה לחוף הים.
  •       דן פנורמה ירושלים: ממוקם בלב ירושלים, מלון זה מספק חדרי משפחה מרווחים וגישה נוחה לאטרקציות של העיר.
  •       מלונות בקיבוצים: שקלו אפשרות של לינה במלון קיבוצי, המציע לרוב אווירה קהילתית ומשפחתית. בקיבוצים רבים יש מתקנים מצוינים למשפחות, ביניהם מתקני שעשועים ומרחבים חיצוניים.

דירות נופש

עבור משפחות המחפשות יותר מרחב, פרטיות וגמישות במהלך חופשת החורף שלהן, השכרת דירת נופש יכולה להיות בחירה מצוינת. אתרים כמו Airbnb ו-Booking מציגים מגוון רחב של נכסי נופש להשכרה, החל מדירות נעימות במרכז העיר ועד לווילות מרווחות. אופציה זו מאפשרת לכם לבשל ארוחות, ליהנות מנוחות ביתית וליצור חוויה אישית עבור המשפחה שלכם.

טיפים לטיולים בחורף

כשאתם מתכננים את חופשת החורף שלכם עם ילדים בישראל, שימו לב לטיפים הבאים כדי להבטיח טיול נעים ומהנה:

טיפים לאריזה

  •       ביגוד חם: למרות שהחורפים בישראל מתונים, בעיקר באזורי הדרום, כדאי לארוז שכבות וביגוד חם במיוחד לערב ולימים קרירים יותר.
  •       ציוד לגשם: באזורים מסוימים, החורף בישראל מביא איתו גם גשם, אז ארזו איתכם מעילים ומטריות עמידים למים כדי להישאר יבשים.
  •       הנעלה נוחה: בחרו נעלי הליכה או מגפיים נוחות המתאימות לפעילויות חוץ.
  •       בגדי ים: אל תשכחו בגדי ים, כי תרצו לנצל את ים המלח ואת הבריכות במלון.
  •       מתאמי חשמל: אם אתם מגיעים מחו"ל לחופשה בישראל אז תדעו שישראל משתמשת בשקעי חשמל אירופאיים, אז הביאו את מתאמי החשמל המתאימים למכשירים שלכם.

אמצעי בטיחות

  •       נהיגה: אם אתם מתכננים לשכור רכב, שימו לב שתנאי מזג האוויר בחורף עשויים להשפיע על הנסיעה בכבישים, במיוחד בצפון. בדקו את תחזיות מזג האוויר ואת תנאי הדרך לפני היציאה לטיולים בכביש.
  •       שתו מים: למרות הטמפרטורות הקרירות יותר, חיוני לשמור על שתיה מרובה, במיוחד כאשר משתתפים בפעילויות בחוץ.
  •       הגנה מפני השמש: השמש עדיין יכולה להיות חזקה בישראל במהלך החורף, אז ארזו איתכם קרם הגנה, משקפי שמש וכובעים כדי להגן על המשפחה שלכם מפני קרני UV.
  •       אמצעי זהירות בריאות: ודאו שהחיסונים ותיעודי הבריאות של המשפחה שלכם מעודכנים לפני הנסיעה. הכירו את מתקני הבריאות המקומיים ואת מספרי הקשר לשעת חירום.
  •       שירותי חירום: הכירו את שירותי החירום המקומיים ואת פרטי התקשרות, לכל מקרה.

פעילויות חורף נוספות

מעבר ליעדים ולפעילויות שהוזכרו קודם לכן, ישנן חוויות חורף נוספות שהמשפחה שלכם יכולה ליהנות ממנה בישראל:

  •       חופי תל אביב: אמנם לא מקושרים בדרך כלל לחופשות חורף, אבל חופי תל אביב מציעים חוויה ייחודית גם בחודשים הקרירים יותר. טיילו לאורך הטיילת, צפו בגלים ותיהנו מהאווירה התוססת של העיר.
  •       אילת: אם אתם מחפשים מזג אוויר חם יותר, שקלו חופשה באילת, העיר הדרומית ביותר בישראל. עם האקלים החורפי החמים שלה, אילת מציעה הזדמנויות לפעילויות ספורט ימי וחקר שוניות האלמוגים בים האדום.
  •       שמורות טבע: שמורות הטבע של ישראל אינן מוגבלות לטיולים בלבד. חלקם, כמו שמורת עמק החולה, מספקים הזדמנויות לצפרות ותצפית על חיות בר במהלך החורף.
  •       סדנאות בישול: אמצו את המטבח הישראלי על ידי השתתפות בסדנאות בישול שבהן המשפחה שלכם יכולה ללמוד להכין יחד מנות ישראליות מסורתיות.

לסיכום

חופשת חורף עם ילדים בישראל היא הזדמנות נפלאה להתחבר כמשפחה, לחקור נופים מגוונים וליצור זיכרונות מתמשכים. מהחופים השלווים של ים המלח ועד לרחובותיה הקסומים של ירושלים, ישראל מציעה שפע של יעדים ופעילויות ידידותיים למשפחות.

כשאתם מתכננים את ההרפתקה החורפית שלכם, קחו בחשבון את תחומי העניין של המשפחה שלכם, את מזג האוויר באזור, ואת החוויות הייחודיות שיש לישראל להציע בעונת החורף.

עם תכנון קפדני ורוח הרפתקנית, המשפחה שלכם יכולה ליהנות מחופשת חורף בלתי נשכחת במדינה יוצאת דופן זו, שבה היסטוריה, תרבות ויופי טבעי מתאחדים כדי ליצור חווית טיול מעשירה.

אז, ארזו מזוודות, חבקו את קסם החורף, וצאו למסע משפחתי שישאיר אתכם עם זיכרונות יקרים והערכה עמוקה יותר ליופי של ישראל בעונת החורף.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכל לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצה לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר.

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של נובאקיד והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
משחקים ופעילויות עם הילד
היציאה לקמפינג עם ילדים היא לא רק בריחה משגרת היומיום, זהו גם מסע מלא בפליאה, גילוי וחיבור עם הטבע.
משחקים ופעילויות עם הילד
פעילויות לילדים ביפו העתיקה, כיף לכל המשפחה
משחקים ופעילויות עם הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.