Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
בידור חינוכי — טרנד מתמשך בתחום החינוך
חינוך הילד
Star icon
31.03.2022
Time icon 3 min
Comment icon 0 הערות

בידור חינוכי — טרנד מתמשך בתחום החינוך

תוכן העניינים

כיצד המשחק משפר את תוצאות הלימודים ולמה המשחוק ימשיך להוות מרכיב חשוב בפיתוח התכניות החינוכיות

"Edutainment" ("בידור חינוכי") הוא מונח היברידי אשר כורך בתוכו "education" (חינוך) ו"entertainment" (בידור) בידור חינוכי יותר ויותר הופך לשיטת לימוד פופולרית. אין דבר יותר טבעי עבור הילדים מללמוד את העולם דרך משחק — הגורואים של החינוך היו ממליצים על דרך לימוד זו עוד לפני עידן המחשבים. אך האבולוציה הטכנולוגית סיפקה לשיטה של "לימודים דרך בידור" אפשרויות בלתי-מוגבלות.

משחוק הוא המרכיב המרכזי בהקשר של הבידור החינוכי. משמעו שימוש באלמנטים של משחק וטכניקות של עיצוב משחק בהקשרים שאינם אלה של המשחק. על פי קריסטינה מונטון, אחת המומחיות למשחוק, שיטה זו עוזרת להשיג שליטה, אוטונומיות ותחושת שייכות דרך הענקת חיזוקים חיצוניים, כגון נקודות, מסגרות וגביעים למשתתפים. בסביבת לימודים מבוססת משחוק, התלמידים יותר מעורבים בתהליך ויותר שואפים ללמוד בזכות המוטיבציה החזקה לזכות בחיזוקים אלו.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

היקום של המשחקים הוא העתיד של בתי הספר

ילדי דור ה-Z והאלפה כונו "screenagers"(מלשון "screen" — מסך, ו-"age" — גיל) בעקבות אהבתם לגאדג'טים אלקטרוניים.השיטות המייושמות במשחוק עוזרות להבטיח שהילדים יהיו מעורבים בתהליך הלימודים באופן מלא. זהו הבסיס לתהליך הלמידה ולעניין מתמשך בנושא המלומד. לדוגמה, לשמוע על מעשיו של אוליבר קרומבל שונה לחלוטין מלפגוש אותו בעזרת טכנולוגיית 3D כדי לדון בהכל "פנים אל פנים".

פלטפורמת אונליין ללימודי אנגלית נובאקיד המיועדת לילדים בגילאי 4-12, מפתחת את שיטת הבידור החינוכי שלה כבר מעל שנה. בתחילת השנה הנוכחיתהכרזנועל השקת Novakid Game World (NGW) במסגרתו התהליך החינוכי ישתלב בתוך העולם הווירטואלי של Novakid Magic Academy.

נושאיהשיעורים מתארגנים סביב חיי הדמויות של Magic Academy.במהלך השיעורים התלמיד והמורה נכנסים לתוך עולם זה תוך כדי שימוש במשחקים לצורך שיפור תהליך הלמידה. למה התלמידים יכולים לצפות:

  • לפגוש את הדמויות האהובותבכל שיעור: הלמידה כוללת הפניות לעלילת הסיפור ותוכן השיעור מהדהד את הרפתקאותן של הדמויות, בינן הניסיון לשרוד על פלנטה זרה, פגישת Android Marty וכו'.
  • משחקי-מיני בשלל רחב של פורמטים: בהיותם מעורבים בערוצים רבים, הילדים הינם פעילים יותר מאחר והם אוהבים לשחק ביחד ולהתחרות זה בזה כדי להשיג יעדים ולזכות בחיזוקים.
  • קומיקסים — הפורמט של בידור חינוכי שונה מכל פורמט מסורתי. הילדים עוקבים אחרי ההרפתקאות של הדמויות האהובות עליהם, מזדהים איתם ולומדים איך הם מתמודדים עם אתגרים שונים. בו בזמן, הם מגדילים את אוצר המילים שלהם.
  • שיטת החיזוקים — תוך כדי זה שהם זוכים בכוכבים, גביעים ומסגרות, התלמידים מפתחים את המוטיבציה הפנימית שלהם ללמידת שפה זרה. במקביל לכך שהתהליך עצמו מרתק, גם המוטיבציה הפנימית מקבלת האצה.

היסחפות מלאה היא הדרך הכי טובה ללמוד

המהפכה הדיגיטלית בחינוך אפשרה סיפוק של הצורך הבסיסי למחשק של הילדים. בנוסף, שיטת הבידור החינוכי עוזרת לילדים לספוג מידע באופן מלא.

מחקרים שונים מראים כי תלמידים אשר נחשפים לחומר לימוד בצורה פסיבית מעכלים בסביבות 30% ממה שמדובר במהלך השיעור (וזה רק במקרה שבו דעתם אינה מוסחת בכלל). פעילויות סוחפות המערבות את התלמידים במשחק מאפשרות להם לספוג עד 90% מהחומר.מאחר והם מעורבים בצורה יותר מלאה, תוצאות הלמידה טובים יותר באופן משמעותי.

זה מה שאומר סיימון אנדריו, המורה לאנגלית בנובאקיד והמפתח של יקום המשחוק החינוכי Novakid Game World: "במערכת החינוך המודרנית הבידור החינוכי יותר ויותר הופך לדרך למשוך ולשמר את תשומת לבם של הילדים". "כשהילד מקבל הנאה מתהליך הלמידה עצמו, הוא רוצה להמשיך וללמוד יותר."

לבסוף, שיטת החינוך הבידורי מאפשרת התאמה אישית מקסימלית של הפעילויות החינוכיות. במהלך השיעורים, המורה מעריך את רמת התקדמותו של הילד, מה שמאפשר לו להמליץ על תרגילים משחקים באנגלית נוספים, על בסיס הצורך לשפר אלמנט זה או אחר של החומר בהתחשב בכמות הזמן אשר לקחה העברת חומר ספציפי.

תרשמו את הילד שלכם לשיעור ניסיון בחינם ותראו בעצמכם איך העולם של משחוק חינוכי שובה לבו של הילד שלכם ואיך המורים נעזרים בטכנולוגיית הבידור החינוכי!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.