Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
אמא עם ילדים משחקים בבית, איור
משחקים ופעילויות עם הילד
Star icon
31.08.2023
Time icon 7 min
Comment icon 0 הערות

20 רעיונות יצירתיים למשחקים שניתן לשחק בבית עם ילדים

תוכן העניינים

בילוי זמן איכות בבית עם ילדכם יכול להוות חוויה מהנה ובלתי נשכחת. עיסוק במשחקים מהנים לא רק מעסיק את הקטנים אלא גם מקדם קשר, יצירתיות ולמידה. בין אם זה יום גשום, סוף שבוע או חופשה, בחרנו להביא בפניכם 20 רעיונות למשחקים יצירתיים שיעסיקו את ילדיכם מבלי לצאת מאזור הנוחות.

1. מסלול מכשולים מקורה: צרו מסלול מכשולים קטן באמצעות כריות, כסאות וכלי בית. אתגרו את הילדים במסלול זחילה מתחת לשולחנות, קפיצה מעל כריות ותנו להם לנווט במסלול במהירות. 

2. ציד אוצרות: צרו רשימה של פריטים שהילדים יוכלו למצוא בבית. תנו רמזים וחידות כדי להפוך את הציד למעניין יותר. משחק זה מעודד פיתוח מיומנויות של פתרון בעיות וכישורי ניווט.

3. משחקי לוח-עשה זאת בעצמך: צרו משחקי לוח משלכם עם הילדים. תנו להם להמציא את הכללים, לעצב את הלוח וליצור חלקי משחק. זוהי דרך מצוינת לפתח יצירתיות וחשיבה ביקורתית.

4. תיאטרון בובות גרב: הפכו גרביים ישנות לבובות והעלו מופע בובות. עודדו את הילדים ליצור דמויות, להמציא סיפורים ולהציג את כישורי המשחק והבידור שלהם.

5. יצירות מטבח: ערכו תחרות בישול או אפייה. תנו לילדיכם לסייע בהכנת מנות פשוטות או קינוחים. זוהי דרך טובה ללמד אותם כישורי בישול בסיסיים.

6. ניסויים מדעיים: ערכו ניסויים מדעיים פשוטים באמצעות חפצי בית. צרו הר געש מתפרץ, או תנו להם לחקור תכונות המים. ניסויי מדע יכולים להיות גם חינוכיים וגם משעשעים.

7. באולינג בבית: צרו אולם באולינג באמצעות בקבוקי פלסטיק ריקים וכדור רך שיהיה עבורם כדור באולינג. הפילו את הבקבוקים ורשמו ניקוד כדי ליצור תחרות ידידותית.

8. גלריית אמנות– עשה זאת בעצמך: עודדו את ילדכם ליצור יצירות אמנות ולהציג אותן בגלריה לאמנות תוצרת הבית. דונו ביצירות המופת שלהם ושאלו אותם שאלות על היצירות שלהם.

9. שעת סיפור: שבו במעגל למפגש סיפור. כל אחד מוסיף משפט או פסקה לסיפור, ויוצר סיפור ייחודי. חוויה זו יכולה גם לפתח את הדימון וגם להיות משעשעת כשאר כל ילד מוסיף לסיפור בלי לדעת מה הקודם הוסיף. ניתן לרשום משפט על נייר ואז לקפל אותו להעביר לשני להמשיך בסיפור. בסוף פותחים את הדף וקוראים את הסיפור המשעשע. 

10. מסיבת ריקודים בסלון: שימו את המנגינות האהובות עליכם וערכו מסיבת ריקודים בסלון. תנו לילדיכם להציג את תנועות הריקוד שלהם ולהביע את עצמם באמצעות מוזיקה וריקוד. אפשר גם לצפות בסרט משפחתי עם מוזיקה מרקידה כמו "טרולים" או "לשיר" ולערוך מסיבת ריקודים משפחתית בסלון. 

11. מחבואים: משחק קלאסי שהילדים תמיר אוהבים. מתחבאים ומחפשים את כולם בחדרים שונים בבית.

12. כדורעף בלונים: השתמשו בבלון בתור כדורעף והקימו רשת מאולתרת באמצעות חוט. שחקו משחק של כדורעף מבלי לדאוג שדברים ישברו. טיפ קטן: תנו לילד לבחור את צבע הבלון, ותנו בלון לכל ילד. אם בלון כלשהו מתפוצץ, אפשר להזכיר לילד את הספר "מעשה בחמישה בלונים."

13. מיני גולף עשה זאת בעצמך: הפוך את הסלון שלך למגרש מיני גולף באמצעות חפצים ביתיים כמכשולים. תנו לכל ילד לשחק בזמן שלו ותנו מחיאות כפיים סוערות בכל הצלחה ועידוד.  

14. סיימון אומר Simon Says: משחק זה משפר מיומנויות הקשבה וביצוע אחר הוראות. קחו תורים בלהיות סיימון ותנו פקודות יצירתיות.

15. קולנוע בבית: צרו חווית קולנוע נעימה על ידי עמעום האורות, הכנת פופקורן וצפייה משותפת בסרטים משפחתיים. טיפ: נסו לצפות יחד עם ילדכם ולהשתתף בהתלהבות של הילדים בתכני הסרט. הילדים יהנו יותר וזו הזדמנות נהדרת לבונדינג עם הילדודס. 

16. מסיבת פאזלים: עבדו על פאזלים כצוות. בחרו פאזלים ברמות קושי שונות כדי לתת מענה לקבוצות גיל שונות בהתאמה לכל ילד.

17. בובות צל: השתמשו בפנס ובידיים שלכם כדי ליצור בובות צל על הקיר. ספרו סיפורים באמצעות הצללים כדי להעשיר את החוויה הקסומה. טיפ: מומלץ לביצוע לפני השינה כדי לעודד מעבר בין פעילות למנוחה. 

18. בניית מבצרים: אספו שמיכות, כריות ובובות כדי לבנות מבצרים משוכללים. השתמשו בדמיון שלכם כדי ליצור מקומות מסתור סודיים וחללים נעימים.

19. משחק זיכרון: סדרו אוסף של חפצים קטנים על מגש, תנו לילדיכם ללמוד אותם, ואז כסו את המגש ובקשו מהם להיזכר מה היה עליו.

20. אתגר אוריגמי: למדו יחד אוריגמי ובדקו מי יכול ליצור את עיצובי הנייר המורכבים והיצירתיים ביותר.

20 רעיונות המשחקים הללו מספקים אינסוף שעות של בידור, צחוק ורגעים משותפים עם הילדים. בין אם אתם מטפחים את היצירתיות שלהם, מקדמים עבודת צוות או פשוט נהנים, פעילויות אלו מעודדות זמן כיפי ומשפחתי בבית בימים שאין מסגרות חינוכיות. 

 

רעיונות יצירתיים למשחקים המשלבים פעילות גופנית בבית עם ילדים

פעילות גופנית חיונית לבריאותם ולרווחתם של הילדים. עיסוק במשחקים פעילים בבית יכול לגרום לילדים לנוע וליהנות תוך כדי שיפור מיומנויות כמו שיווי משקל וחיזוק שרירים. על מנת לשלב זמן פעילות בימים בהם אתם בבית, נסו את הדברים הבאים:

א. תנו לכל ילד להיות "מדריך כושר" בתורו. כל האחרים צריכים לבצע אחר ההוראות של "המדריך". תתפלאו כמה רעיונות נפלאים יש לילדים אשר השתתפו או משתתפים בחוגי ספורט שונים במסגרות בית הספר ומחוצה לה. 

ב. היון "מדריכי יוגה" עבור ילדיכם. תנו לילדים לבצע תרגילים שונים כמו "חסידה," ",חיפושית," "כלב מביט מטה". חפשו ביוטיוב סרטונים על תרגילי יוגה לילדים ובצעו אחר ההוראות. 

ג. תנו דוגמא חיובית לילדכם והיו פעילים בעצמכם. בצעו תרגילי כושר בסלון ותנו לילדיכם לבצע אחריכם את התרגילים.

משחקים יצירתיים המושתתים על עבודת צוות למשחק ביתי עם הילדים

עבודת צוות ושיתוף פעולה הם כישורי חיים חיוניים, והבית הוא המקום המושלם לטפח אותם. 

תנו לילדיכם לשחק במשחקי בניית צוות המקדמים שיתוף פעולה ותקשורת. 

אפשרות מהנה אחת היא לארגן ציד אחר אוצר בבית. הכינו פתקים והחביאו אותם לפי הסדר, כאשר כל תחנה נותנת הוראה להתקדמות לשלב הבא. עודדו את הילדים לעבוד יחד כדי לפענח רמזים ולמצוא אוצרות נסתרים. פרויקטים אמנותיים שיתופיים, כמו יצירת ציור קיר גדול או יצירת מופת קולקטיבית יכולים לעודד יצירתיות תוך חיזוק הערך של עבודה כצוות. בנוסף, בניית חומות או מסלול מכשולים עם שמיכות וכריות מספקת הזדמנות נהדרת לאחים לשתף פעולה בעיצוב ובניית מקומות מסתור דמיוניים. משחקי בניית צוות אלו לא רק מחזקים את הקשרים המשפחתיים אלא גם מציידים את הילדים במיומנויות חברתיות חיוניות.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

רעיונות יצירתיים למשחקי לימוד אנגלית שניתן לשחק בבית עם ילדים

ניתן לשחק משחקי זיכרון צבעים באנגלית, לפי רמת הקושי המותאמת לילד. ניתן גם להשתמש בפנס המאיר אותיות של ה-ABC על הקיר בחושך כדי לעודד את ילדכם להכיר את האותיות באנגלית בצורה מהנה. כמובן, ניתן לשיר שירים או לצפות בשירים של ה-ABC כדי לעודד את הילדים ללמוד את האותיות באנגלית. נסו גם לשלב מילים באנגלית בשיחה היום יומית עם הילדים.

משחקים ביתיים אשר מסייעים לביסוס כישורי חיים בקרב ילדים

טיפוח כישורי חיים מעשיים בזמן משחק יכול להעניק לילדים כשרון רב ערך בהווה ובעתיד. ערבו את ילדיכם באתגרי בישול, שבהם הם יכולים לסייע בהכנת ארוחות פשוטות או חטיפים. פעילות זו לא רק מלמדת אותם טכניקות בישול בסיסיות אלא גם משרה תחושת הישג. תנו להם ליצור חוברת בישול משלהם ועזרו להם לרשום מתכונים בחוברת. 

בישול עם ילדים
משחקים ופעילויות עם הילד
Star icon
31.08.2023
Time icon 7 min
Comment icon 0 הערות

20 רעיונות יצירתיים למשחקים שניתן לשחק בבית עם ילדים

תוכן העניינים

רעיון נוסף הוא לארגן פרויקט תפירה, המאפשר לילדים ללמוד מיומנויות חיוניות כמו השחלת מחט ותפירה תוך יצירת אומנות קטנה משלהם. בנוסף, פעילויות מעשית כמו עריכת השולחן או ארגון חפציהם מספקות הזדמנויות ללמד סדר ואחריות. משחקי כישורי חיים אלה מציעים דרך מהנה לילדים לרכוש יכולות בסיסיות שישרתו אותם היטב בחיי היומיום ובלימודים בבי"ס.

פעילויות המבוססות על משחק חושי שניתן לשחק בבית עם ילדים

משחק חושי הוא דרך מצוינת להפעיל את החושים של הילדים ולעורר את התפתחותם הקוגניטיבית. 

צרו קופסת חושים באמצעות אורז, שעועית או חול והוסיפו צעצועים קטנים או חפצים שהילדים יוכלו לחקור ולתפעל. משחק נוסף המדגיש כישורי חושים הוא הכנת בצק משחק ביתי עם ריחות וצבעים, המאפשר לילדים ללוש, לעצב וליצור בעזרת הדמיון. הפעילו את הצד האמנותי של ילדיכם על ידי הקמת תחנת אמנות חושית עם טקסטורות וחומרים שונים כמו נוצות, בד וכפתורים. משחק חושי לא רק מפתח יצירתיות אלא גם משפר מיומנויות מוטוריות עדינות ועיבוד חושי, מה שהופך אותו לפעילות מהנה וחינוכית לילדים.

רעיונות יצירתיים למשחקי טבע וחוץ שניתן לשחק בבית עם ילדים

להביא את שמחת הטבע אל תוך הבית או ליהנות ממשחקי חוץ בחצר הבית / מרפסת שלכם יכולים לספק שינוי קצב מרענן. צרו ציד בטבע, עם רשימת בדיקה של פריטים שילדים יוכלו למצוא, כגון עלים, סלעים או פרחים. 

פרויקטי גינון כמו שתילת זרעים, טיפוח צמחים וצפייה בצמיחת פרחים מספקים מסרים חשובים לילדים על טיפוח ואחריות. עסקו ביצירות אמנות בחוץ תוך שימוש בחומרים טבעיים כמו עלים, מקלות ובוץ כדי ליצור יצירות מופת ידידותיות לסביבה. משחקי טבע וחוץ לא רק מעודדים חקר ופעילות גופנית אלא גם מטפחים חיבור עמוק יותר לעולם הטבע, ומעודדים תחושת פליאה והערכה אצל ילדים לנפלאות הטבע.

 

המאמר נכתב על ידי חברת נובקיד, בית ספר ללימוד אנגלית אונליין לילדים הכולל לימוד אנגלית לילדים למתחילים. צרו קשר איתנו עוד היום לקבלת פרטים נוספים. 

2.3/5

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
משחקים ופעילויות עם הילד
משחקים ופעילויות עם הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.