Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
מהו הזמן האופטימלי שילדים יכולים ללמוד אנגלית ברצף?
חינוך הילד
Star icon
14.07.2022
Time icon 7 min
Comment icon 0 הערות

מהו הזמן האופטימלי שילדים יכולים ללמוד אנגלית ברצף?

תוכן העניינים

טווח קשב מתייחס לזמן שבו אדם יכול להתמקד בפעילות מסוימת לפני איבוד מיקוד או איבוד עניין. טווחי הקשב אצל ילדים משתנים אך נוטים לעקוב אחר דפוס מסוים. אחד האתגרים הגדולים ביותר בכל הקשור לטווח הקשב של הילד הוא שכאשר הם צעירים יותר, ההורים מאוד יצירתיים במציאת דרכים להשאיר אותם מעורבים בפעילויות שלהם. הכל מהנה ומעניין וחדש. עובדה זו היא משמעותית ביותר כאשר מדובר בילדים צעירים שאנו מנסים למשוך את טווח הקשב שלהם, ובמיוחד כאשר מדובר במתן שיעורי אנגלית לילדים מתחילים.

לימוד אנגלית מאפס לילדים

מחקרים מראים שטווח הקשב של ילדים בגילאי 4 עד 12 הוא 25 דקות. כמובן שהדבר תלוי בגיל התלמיד וביכולותיו האישיות. עדיין יש מי שסבורים שעדיף להתחיל ללמד אנגלית בגיל בית ספר, אבל לעומתם, אחרים, מוכנים להתחיל ללמוד אנגלית כמעט מיד לאחר הלידה. לתמיכה בגישה הראשונה, לימוד אנגלית מאפס בגיל בית ספר, יש מי שטוענים כי במצב הזה הילדים מבינים שזה שיעור, אז הם מתעניינים ורציניים. בנוסף, בגיל זה, מערכת האותיות הקוליות של שפת האם כבר נוצרה, ולימוד מערכת זו באנגלית יעזור אם לילד יש הפרעות דיבור. 

כמובן שכנגדם יש מי שטוענים כי התלמידים יודעים את ההבדל בין הסביבה לגן ובית הספר. אם ילד יתחיל ללמוד אנגלית מאפס בגיל בית הספר, אזי יהיה לו יחס ספציפי לתהליך הלמידה, שכן הוא כבר התנסה בה. כמו כן, למורה יהיה קשה יותר להעסיק ילד ולהוכיח שלימוד אנגלית למתחילים בבתי ספר לשפות אינו אותו דבר כמו בבית הספר.

צריך לזכור כי שנות הלימודים הראשונות מלחיצות מאוד את הילדים. בכיתה א' התלמידים חשים בלחץ עקב שינוי דרמטי בחייהם. בכיתה ב' ילדים חווים מתח בגלל נושאים מאתגרים יותר. אנגלית היא צורת ההפשטה הגבוהה ביותר. בהתחלה, ילדים לא יכולים להשתמש בזיכרון שלהם במודע, והחוויה הקיימת של לימוד שפת האם שלהם לא תעזור להם. כמו כן, בבית הספר, ילדים לומדים את הכתיבה והדקדוק של שפת האם שלהם. לימוד שפה זרה לצד זה יגרום לבלבול ומחאה פנימית אצל ילד.

בנוסף, כשהילד מתחיל בבית הספר, הפעילויות יכולות להרגיש חוזרות, מאתגרות ולעיתים לא מעניינות לילדים, כמו תרגול כתיבת שמם, או לימוד איך לעמוד בתור או לעקוב אחר ההנחיות לפעילות הבאה. אם לילד יש טווח קשב קצר מהרגיל, זה בהחלט ישפיע על האופן שבו הם מסוגלים לשים לב למורים כאשר הפעילויות פחות מעניינות אותם. אז איך אפשר להגדיל את טוח הקשב של ילדכם, ומהו הגיל המתאים לשם כך?

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

הגדלת טווח הקשב באמצעות שיטות ללימוד אנגלית

ישנן לא מעט שיטות ללימוד אנגלית אבל ברור מעל לכל ספק כי אחת השיטות המשמעותיות ביותר היא שמירה על שגרה. ילדים מרגישים יותר בנוח ובטוחים כשהם יודעים למה לצפות. לכן מומלץ ששיעורי האנגלית יהיו פחות או יותר בזמן קבוע. 

לאחר מכן, כדאי לשים לב לנושא של הגדלת טווח הקשב אצל הילדים, במיוחד הצעירים שבהם. צריך לקחת בחשבון שקשה לשמור על תשומת הלב של ילדים צעירים, ולכן השיעורים הרגילים שבהם התלמידים צריכים לשבת ליד שולחנם ולהקשיב למורה אינם מתאימים להם. שנית, ילדים בגיל הרך משננים מידע בצורה שונה. יש להם זיכרון לא רצוני המופעל במהלך משחקים ופעילויות יצירתיות.

שלישית, מנגנוני התפיסה שונים עבור ילדים בגיל הרך. רגש ועין היא הצד החזק שלהם. הם נמשכים לדברים שהכי מעניינים אותם, כמו צבעים בהירים, צורות יוצאות דופן, סודות ומסתורין. בהתבסס על גורמים אלו, מורים ומחנכים מנסים להשתמש בשיטות וגישות מתאימות כאשר הם מלמדים אנגלית לגיל הרך, וכך גם אצלנו בנובאקיד. המורים שלנו דואגים  לוודא שהם מספקים את צרכיהם הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים הייחודיי של התלמידים שלהם.

משחק הוא הכלי הנפוץ ביותר כדי למשוך ילדים ולהקל על הלמידה. כשילדים משחקים במשחקים הם נמצאים באלמנט שלהם, הם מרגישים כאן מאוד נינוחים. עבורם משחקים הם אטרקטיביים הן מבחינת הארגון והן מבחינת התוכן. כי לכל משחק יש כללים שצריך לדבוק בהם, מה שעוזר לפתח מיומנויות ארגוניות. כל הילדים יודעים שכללי המשחק הם קדושים. משחקים גם מאפשרים לילדים להסתובב, לקיים אינטראקציה, להחליף חפצים וכו'. ולהיות פעיל זה טבעי לילדים. 

מבחינת התוכן, משחקים מועילים כי ניתן להשתמש בהם כדי ללמוד כל סוג של תוכן. לילדים יהיה קל יותר ללמוד באמצעות משחקים, הם ישננו מילים מהר יותר ואפילו יתחילו להשתמש בהן באופן ספונטני בדיבור שלהם. עבור הילדים כל משחק מרגיש אמיתי וטבעי, ורק המורה הוא זה שלמעשה יודע עד כמה זה דידקטי ותובעני מבחינה לשונית.

למידה אינטראקטיבית היא שיטה נוספת המהווה חלק בלתי נפרד מהוראת ילדים אנגלית. יחד אפשר ליצור קולאז' או פוסטר, לעשות יצירה, אפליקציה וכו'.

המחזה או משחקי תפקידים הם שיטת הלימוד המועדפת על מורים רבים ופעילות אהובה על ילדים רבים. ילדים נטמעים בעולם של נסיכים ונסיכות, מכשפות רעות ופיות טובות, יצורים קסומים וחיות מדברות. ילדים מעורבים במהירות בעלילה וזוכרים בקלות את האירועים, וכך גם את הדמויות האהובות ומשפטיהם. 

אצלנו בנובאקיד השיעורים הם בני 25 דקות, וכוללים רק תקשורת חיה. גישה זו מסייעת לילדים ללמוד אנגלית מבלי להשתעמם.

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.