Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
הנביאים בתנ
חינוך הילד
Star icon
03.04.2024
Time icon 5 min
Comment icon 0 הערות

הנביאים בתנ"ך, על ספר נביאים ונביאי ישראל

תוכן העניינים

בין דפי התנ"ך, מבעד לסיפורי הגיבורים וסיפורי הניסים והנפלאות, עומדות כמה דמויות שקולם מהדהד במסרים אלוהיים, שמנחים את עם ישראל הקדום. דמויות אלו ידועות כנביאים. אבל מהו בעצם נביא, ולמה הם כל כך חשובים?

בואו נצא למסע לגילוי עולמם של הנביאים בתנ"ך, ונפרום את סיפוריהם ומסריהם הייחודיים בצורה קלה ומעניינת שילדים יוכלו להבין ולהעריך.

מה זה נביא?

דמיינו לעצמכם קבלת מכתב מיוחד ממישהו חשוב מאוד, כמו מלך או מלכה. תחשבו על הנביאים כשליחים שמעבירים מכתבים מאלוהים עצמו! כן, זה נכון, הנביאים נבחרו על ידי אלוהים כדי להעביר מסרים חשובים לעם היהודי. הם פעלו כגשר בין אלוהים לבני האדם, והעבירו את דבריו והוראותיו לבני עמו.

אתם בוודאי עשויים לתהות, כיצד בחר אלוהים את השליחים הללו? ובכן, הוא בחר אנשים מכל תחומי החיים – מרועי צאן ועד למלכים! זה לא משנה אם הם עשירים או עניים, צעירים או מבוגרים. מה היה שחשוב זה הנכונות שלהם להקשיב לאלוהים ולחלוק את מסריו עם העם.

ספר הנביאים

בדיוק כמו שיש לנו ספרים שונים על מדפי הספרים בבית שלנו, כך גם בתנ"ך יש ספרים מיוחדים שנקראים "ספרי הנביאים". ספרים אלו מלאים בסיפורים של הנביאים השונים והמסרים שקיבלו מאלוהים. לכל נביא היה סגנון כתיבה ייחודי ומסר מיוחד לחלוק עם העולם.

כמה מספרי הנביאים העיקריים כוללים את ישעיהו, ירמיהו, יחזקאל ורבים נוספים. ספרים אלה הם כמו תיבות אוצר מלאות בחוכמה, הדרכה וסיפורים על אהבתו ונאמנותו של אלוהים לבני העם היהודי.

הכירו את הנביאים

בואו נכיר כמה מהנביאים המדהימים האלה ואת הסיפורים שלהם! המסע שלנו מתחיל באליהו, נביא אמיץ שעמד על מה שהיה נכון, גם כשהיה קשה. פעם אחת הוא אתגר מאות נביאי שקר לתחרות בו כדי להוכיח שהאל האמיתי היחיד נמצא איתו. ונחשו מה? אלוהים הראה את כוחו בצורה אדירה מול כל נביאי השקר!

לישעיהו, המכונה "נסיך הנביאים", היה מסר רב עוצמה של תקווה וגאולה. הוא ניבא על בואו של אדם מיוחד שיביא שלום וישועה לעולם. האדם המיוחד הזה היה לא אחר מאשר ישוע המשיח!

לירמיהו, שנקרא לעתים קרובות "הנביא הבוכה", הייתה עבודה קשה. הוא היה צריך להעביר הודעות אזהרה ושיפוט לאנשים, אבל הם לא תמיד הקשיבו. למרות האתגרים הרבים, ירמיהו נשאר נאמן לקריאתו של אלוהים.

ומי יכול לשכוח את דניאל, הנביא האמיץ שהתמודד מול אריות ומלכים באמונה בלתי מעורערת? הוא פירש חלומות וחזיונות, וחשף את תוכניותיו של אלוהים לעתיד. סיפורו של דניאל מלמד אותנו לסמוך על הבטחותיו של אלוהים, לא משנה באילו אתגרים אנו עשויים להתמודד.

הנביאים האלה אולי חיו לפני אלפי שנים, אבל הסיפורים שלהם מעוררים בנו השראה גם בימים אלה. הם מראים לנו שבעזרת אמונה וציות, אנחנו יכולים להתגבר על כל מכשול ולהגשים את המטרה שיש לאלוהים לחיינו.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

סיפורי ניסים ונבואות

כעת, בואו נצלול לתוך כמה מהניסים והנבואות המדהימים הקשורים לנביאים הללו. אליהו, למשל, התפלל פעם לגשם במהלך בצורת קשה, ואלוהים נענה לתפילתו בשליחת סופת גשם אדירה! הנס הזה הראה שלאלוהים יש כוח על הטבע ושהוא דואג לצרכי עמו.

גם אלישע, יורשו של אליהו, עשה ניסים רבים. אחד המפורסמים שבהם היה כאשר ריפא מפקד צבא סוריה בשם נעמן ממחלת עור איומה. נעמן נאלץ לטבול את עצמו בנהר הירדן שבע פעמים כפי שהורה אלישע, ובדרך נס, הוא נרפא לחלוטין! הסיפור הזה מזכיר לנו שדרכי אלוהים אינן תמיד דרכינו, אבל הן תמיד מושלמות.

נבואותיו של ישעיהו היו כל כך מדויקות עד שיש אנשים שמכנים אותו "נביא הגאולה". הוא חזה את לידתו של ישוע המשיח מאות שנים לפני שזה התרחש, והכריז: "כי ילד נולד לנו, בן ניתן לנו". נבואה זו מביאה תקווה לאנשים גם היום, ומזכירה לנו שאלוהים מקיים את הבטחותיו.

חייו של ירמיהו היו מלאים באתגרים, אבל הוא לא הפסיק לבטוח באלוהים. הוא הזהיר את בני יהודה מפני ההשלכות של חטאיהם, והפציר בהם לחזור לאלוהים. למרבה הצער, הם לא הקשיבו, וירושלים נחרבה בסופו של דבר על ידי אויביהם, בדיוק כפי שחזה ירמיהו. למרות ההרס, מסר התקווה והשיקום של ירמיהו זורח, ומראה לנו שגם בזמנים האפלים ביותר, אלוהים עדיין בשליטה.

דניאל עמד בפני ניסיונות רבים במהלך שהותו בבבל, אך אמונתו הבלתי מעורערת מעולם לא התערערה. הוא פירש חלומות למלכים, כולל החלום של המלך נבוכדנצר על פסל גדול, שסימל את עלייתן ונפילתן של ממלכות ארציות. הניסיון של דניאל בהדגמה של גוב האריות העניק את הגנתו ונאמנותו של אלוהים לאלה הבוטחים בו.

לקחים מהנביאים

כאשר אנו מהרהרים בסיפוריהם של נביאים אלה, אנו יכולים ללמוד שיעורים חשובים החלים על חיינו שלנו. אליהו מלמד אותנו להיות נועזים ואמיצים לעמוד על מה שנכון, גם כשזה קשה. אלישע מראה לנו את כוחה של האמונה וכיצד אלוהים יכול לחולל ניסים באמצעות אנשים רגילים כמונו.

מסר התקווה של ישעיהו מזכיר לנו שלא משנה כמה חשוכות נראות הנסיבות שלנו, לאלוהים יש תוכנית לגאולה ולישועה שלנו. נאמנותו של ירמיהו מול התנגדות מעודדת אותנו לבטוח בהבטחותיו של אלוהים, גם כשהן נראות רחוקות.

ואמונתו הבלתי מעורערת של דניאל מלמדת אותנו שלא משנה לאן החיים לוקחים אותנו, אלוהים תמיד איתנו, מדריך ומגן עלינו בכל צעד. הנביאים האלה אולי חיו לפני אלפי שנים, אבל המסרים שלהם הם נצחיים ורלוונטיים עבורנו היום.

לסיכום

במרבד הצבעוני של התנ"ך בולטים הנביאים כמשואות אור, המדריכים אותנו במסרים של תקווה, אמונה וגאולה. הסיפורים שלהם מעוררים בנו השראה לבטוח בהבטחותיו של אלוהים, גם כשהעולם סביבנו נראה לא בטוח.

בעודנו מטיילים בין דפי התנ"ך, הבה נזכור את הלקחים שלמדנו מהנביאים המדהימים הללו. בואו נהיה נועזים כמו אליהו, נאמנים כמו אלישע, מלאי תקווה כמו ישעיהו, איתנים כמו ירמיהו, ובלתי מתפשרים כמו דניאל. ושנמשיך, כמוהם, להאיר את אורו של אלוהים בעולם שזקוק לו נואשות.

אז בפעם הבאה שתפתחו את התנ"ך ותקראו על הנביאים האלה, זכרו שהסיפורים שלהם הם לא רק סיפורי העבר אלא שיעורים להווה ותקווה לעתיד. אלוהים השתמש בהם כדי לדבר עם עמו אז, והוא עדיין מדבר אלינו היום, ומזכיר לנו את אהבתו, נאמנותו והבטחותיו הנצחיות.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכלו לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצים לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר.

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של NovaKid והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.