Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
איך לומדים אנגלית בגיל צעיר
חינוך הילד
Star icon
30.01.2023
Time icon 5 min
Comment icon 2 הערות

ללמוד אנגלית בגיל צעיר – אפשר מהבית?

תוכן העניינים

בעקבות סגרי הקורונה נוצרה תחושת מיאוס משיעורים אונליין אצל לא מעט הורים וילדים. בעוד שהזום בא לתת מענה ופתרון לבעיות רבות, החל מהימנעות מהתגודדויות והדבקה, ועד חוסר הצורך להגיע למקום מסוים בשעה יעודה. עדיין בשל השימוש התכוף בו נותרה אצל לא מעט אנשים תחושה קשה לגבי הכלי הזה. אבל, מסתבר כי הלימוד מרחוק יכול להיות כלי נהדר לשימוש, כמובן אם אין צורך להשתמש בו באופן תכוף מדי, כדי ללמד גם ילדים בגיל צעיר מאוד. יתרה מכך, הוא אפילו עונה על צרכים מאוד בסיסיים של ילדים בגיל צעיר כל כך, והוא בהחלט מומלץ עבור לימוד אנגלית באינטרנט.

מדוע מומלץ להתחיל ללמוד אנגלית בגיל צעיר

ילדים צעירים הם רוכשי שפה באופן טבעי. הם בעלי יכולת לקליטת שפות ללא למידה מודעת. יש להם את היכולת לחקות הגייה ולגבש את הכללים בעצמם. בגלל שילדים צעירים עדיין משתמשים באסטרטגיות האינדיבידואליות והמולדות שלהם ללימוד השפה הראשונה שלהם כדי לרכוש את שפת האם, הרי שבמהרה הם מגלים שהם יכולים להשתמש באסטרטגיות אלו גם כדי ללמוד אנגלית.

יתרון נוסף הוא כמובן העובדה שלילדים צעירים יש יותר זמן להתאים לימודי אנגלית לתוכנית היומית שלהם, והם פחות לחוצים מהצורך להשיג סטנדרטים מוגדרים. נראה שילדים שיש להם הזדמנות לבחור שפה שנייה בעודם צעירים משתמשים באותן אסטרטגיות לימוד שפה מולדות במהלך החיים בעת לימוד שפות אחרות. קל יותר לאסוף שפות שלישית, רביעית או יותר מאשר שפה שנייה. ילדים צעירים שרוכשים שפה במקום ללמוד אותה במודע, כפי שילדים גדולים ומבוגרים צריכים, נוטים יותר לקבל הגייה ותחושה טובה יותר של השפה והתרבות. השפה המדוברת באה באופן טבעי לפני הקריאה והכתיבה.

השפעת הסביבה על יכולת הלימוד

אולם לילדים צעירים קשה יותר לקלוט אנגלית אם לא מספקים להם את הסוג הנכון של חוויות. ילדים צעירים צריכים להרגיש בטוחים ולדעת שיש סיבה ברורה לשימוש באנגלית. פעילויות צריכות להיות מקושרות לכמה פעילויות יומיומיות מעניינות שהם כבר יודעים עליהן, למשל שיתוף ספר תמונות באנגלית, אמירת חרוז באנגלית. הפעילויות מלוות בשפה של מבוגרים הנותנת פרשנות שוטפת על המתרחש ודיאלוגים תוך שימוש בשפה מותאמת. הלימוד בזום אינו מחייב אותם להתנתק מסביבתם המוכרת והאוהבת, והם יכולים בקלות להתחבר אל מה שמתחרש במחשב או אפילו בטלפון הנייד. 

הילדים של ימינו המחוברים לעולם המסכים מוצאים שגם אפליקציה לימוד אנגלית לילדים היא בהחלט כלי שהם יכולים להשתמש בו ולהחכים ממנו.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

שימוש בסיפורים ובתוכן מקוון – כלי יעיל ללימוד אנגלית לילדים צעירים

בית הספר המקוון לאנגלית של נובאקיד, ערך מחקר על תוכנית הלימודים הראשונה שיצאה לשוק ואשר מבוססת על סיפורים – Novakid Magic Academy – כדי לברר את ההשפעה של סביבת הלמידה והסיפור על תוצאות הלמידה של תלמידי ESL צעירים.

אין ספק כי הוראת ילדים בסביבת למידה דיגיטלית מציבה מספר אתגרים. זאת מאחר והיא מחייבת קידום מעורבות עמוקה יותר בתוכן, שמירה על תשומת הלב שלהם ופיתוח האוטונומיה של הלמידה המקוונת שלהם, וכל אלו הם בעלי חשיבות עליונה, ובעלי השפעה ישירה על תוצאות הלמידה בשל מנגנון מוטיבציוני ידוע: רמת העניין בפעילות עומדת בקורלציה ישירה עם אחוזי ההצלחה – ככל שאתה נהנה יותר לעשות משהו, כך תבצע טוב יותר את המשימה.

כדי לספק ללומדים צעירים את ההזדמנות ללמוד שפה זרה באופן שמוביל ליעילות ושטף, נובאקיד פיתחה תכנית לימודים חדשנית של ESL – Novakid Magic Academy – המבוססת על תכונות עלילה שונות ואלמנטים משחקיים כגון סיפורי קומיקס מונפשים, מקושרים לסיפור. שיעורי אנגלית פרטניים, מיני-משחקים באנגלית לילדים, סביבת למידה משחקית וכן פעילויות שיעורי בית אינטראקטיביות.

גישת סיפור וגימיפיקציה מובילים לעלייה של 39% בתוצאות הלמידה

כדי להעריך את ההשפעה של תוכנית לימודים זו מבוססת סיפור על ESL על תוצאות הלמידה של התלמידים, נובאקיד ערכה מחקר המבוסס על הנתונים על היעילות של מרכיבי המשחק, רמת המעורבות של התלמידים וכן ביצועי תוכן הלמידה. הנתונים נאספו באמצעות ניטור התקדמות של למעלה מ-1,500 פרמטרים ומכניקה אינטראקטיבית המיושמת בתוכן של כל שיעור אנגלית. הגישה מונעת הנתונים למחקר הפחיתה למינימום את הערכת המורה, ובכך הבטיחה את דיוק התוצאות. המחקר נערך בין אוקטובר 2021 למרץ 2022.

מדגם המחקר כלל 30,390 תלמידי נובאקיד בגילאי 4 עד 12, שנרשמו לקורס אנגלית מבוסס סיפורים של Novakid Magic Academy.תוצאות המחקר מוכיחות בבירור כי תכנית לימודים זו מגדילה את ביצועי התלמידים בכישורי המפתח בשפה: קריאה, דיבור והקשבה.

למרות שהתלמידים מציגים את התוצאות המרשימות ביותר בהבנת הנקרא (ביצועים גבוהים יותר ב-46%), גם תוצאות הביצועים בדיבור גבוהות: התוצאות גבוהות ב-21% בתכנית הלימודים על בסיס משחק וסיפור. יכולות ההאזנה עלו ב-16%. שיעור ביצועי הלמידה הממוצע גבוה ב-12% לאחר מינימום של ארבעה חודשים של שיעורים, וכתוצאה מכך ביצועי למידה טובים יותר ב-39% לתלמידים הרשומים לקורס ESL של  .Novakid Magic Academy. 

גם לסיפורי קומיקס מונפשים (Novakid Tales) יש השפעה חיובית על התקדמות הלמידה של התלמידים: נתוני הביצועים מאשרים שהתוצאות טובות יותר עבור אותם סטודנטים הנרשמים לקורס אנגלית של Novakid Magic Academy. יתרה מכך, לסטודנטים שצופים בקביעות בסיפורי קומיקס יש שיעור שימור גבוה ב-30%.

עצתנו היא שאם ילדכם עדיין לא לומד אנגלית עם נובאקיד,  כדאי שתרשמו אותו לשיעור ניסיון חינם. בשיעור, המורה ידגים את פלטפורמת הלמידה האינטראקטיבית שלנו ויקבע את רמת האנגלית הנוכחית של ילדכם. והכי חשוב, המורה יראה שלימוד אנגלית יכול להיות כיף, מהנה ומענג!

Rate this post
  1. ליאת שטיינפלד

    האם יש לכם תכנית גם עבור בני 14?
    האם אפשר להתאים תוכניות לימודיות שלכם לבת 14 לפי הרמה שלה באנגלית?

    • Novakid

      שלום ליאת שטיינפלד. תודה רבה על התגובה. בהחלט! יש לנו תכניות לימוד אנגלית לילדים בגיל 14. כל התכניות מותאמות לצרכיו האישיים של כל תלמיד. למידע נוסף ולהכרה מעמיקה יותר של נובאקיד, תרשמי את הילד שלך לשיעור ניסיון דרך הקישור הבא:
      https://www.novakid.co.il/registration

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.