Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
טרנדים בטיקטוק וטיקטוקרים ישראלים לשנת 2024
משחקים ופעילויות עם הילד
Star icon
31.01.2024
Time icon 8 min
Comment icon 0 הערות

טרנדים בטיקטוק וטיקטוקרים ישראלים לשנת 2024

תוכן העניינים

מהרחובות העתיקים המרוצפים של ירושלים ועד לחופי תל אביב שטופי השמש, התרבות התוססת של ישראל מצאה לעצמה פלטפורמה חדשה ומפתיעה: הטיקטוק – TikTok. התופעה העולמית הזו, הידועה בסרטונים הקצרים עם המנגינות הקליטות שלה ובאתגרי הריקוד הסוחפים שלה, כבשה את ארץ הקודש בסערה, ושזרה מרבד של טרנדים ייחודיים ומלאי טעם כמו מדינת ישראל עצמה.

תשכחו מטוסט האבוקדו וסרטוני החתולים שלכם – כאן, מטבלי חומוס נלחמים בשגרת שחייה מסונכרנת, וסלנג עברי מוצא את דרכו לאוצר המילים שלכם מהר יותר ממה שתספיקו לומר "שקשוקה".

בניגוד לעמיתיה המערביים, TikTok הישראלית מתהדרת בזהות מובהקת הספוגה בהיסטוריה העשירה שלה, בקהילות המגוונות, וכמובן, בקצב הבלתי ניתן לפספוס של חיי היומיום. תחשבו על צחוק מדבק שמקפיץ את שוק הכרמל ההומה, פרודיות חצופות על דיונים בכנסת וצעדי ריקוד בהשראת כל דבר בעצם, החל מצעדי הורה מסורתיים ועד לחבטות המועדונים האחרונות. זהו כור היתוך של השפעות תרבותיות, מתובל בקורטוב נדיב של חוצפה ישראלית ובמנה בריאה של הומור מתנשא.

אבל מה בדיוק גורם ל-TikTok הישראלי לתקתק? בואו נצלול ביחד אל הטרנדים והיוצרים המובילים שמעצבים את הפלטפורמה לשנים 2023-2024, ונגלה את הרוטב הסודי שהופך את החומוס הדיגיטלי הזה לממכר כל כך.

סאונדים שנדבקים אליך כמו פלאפל בפיתה

תשכחו מתולעי האוזניים של "Old Town Road" – ל-TikTok הישראלי יש פאלטה קולית משלה שתזמזם גם לאחר עזיבת האפליקציה. קחו את "חביבי יא עייני" ("יקירי"), בלדה ערבית מלנכולית שהפכה לפסקול לאינספור ליפ-סינקים רומנטיים ולהצהרות מכל הלב. או הקצב הפועם של "הבה נגילה", שיר החתונה המסורתי שהפך לאתגר ריקוד עתיר אנרגיה, שמפגיש בין סבא וסבתא ובני נוער בהורה וירטואלית משמחת.

ואז יש את "אני הולך לצבא", המנון לשון הרע לישראלים בגיל גיוס. שיר עם במקור על חיילים בעל כורחם, וכעת הוא סובב למערכונים מצחיקים שלועגים לבירוקרטיה של הצבא וחוגגים את האחווה של החוויה המשותפת. הצלילים האלה, החדורים בהתייחסויות תרבותיות ובניואנסים רגשיים, הופכים ליותר מסתם מוזיקת רקע – הם סיפורים משותפים, בדיחות פנימיות וחלונות אל הנשמה הישראלית.

האשטאגים שמדברים חזק יותר משופר

האשטאג'ים ב-TikTok הישראלי הם יותר מסתם כלי סיווג – הם אוסף של קריאות, מזהי קהילה ואפילו כלי נשק של סאטירה מקוונת. #tsabarlife חוגגת את חוויותיהם של ילידי הארץ, בעוד #shirutleumi מתעדת את השמחות והתסכולים של השירות הלאומי. יש #MizrahiPower, המגביר את הקולות של המזרחים והספרדים בישראל, ו-#BalaganBeBayit ("בלגן בבית"), שלועגים לקסם הכאוטי של חיי המשפחה בישראל.

כמובן, תמיד יש מנה של הומור. #KelavimBeTikTok ("כלבים ב-TikTok") שמציגים את החברים הפרוותיים המקסימים שגונבים את ההצגה, בעוד ש-#ImHaChaverotSheli ("עם החברות שלי") מתעדת את ההרפתקאות והבדיחות הפנימיות של מעגלי ידידות הדוקים. ומי יכול לשכוח את #shakshukaChallenge, שבו הביצים והעגבניות נלחמים על עליונות ארוחת הבוקר הישראלית? ההאשטאגים האלה הם מעבר למילים בלבד, הם תגי זהות, הזמנות להצטרף לשיחה, והוכחה לכך שישראלים יודעים לצחוק על עצמם (ועל אהבתם לשקשוקה טובה).

יוצרים שלוקחים את העולם בסערה

אבל לא רק הטרנדים הופכים את הטיקטוק הישראלי למיוחד – אלה בעיקר האנשים שמאחוריהם. הכירו את יעל כהן, מלכת המערכונים הנלווים, שתיאוריה המצחיקים של אמהות, בני נוער, ואפילו סבתות, צברו מיליוני עוקבים. ואז יש את עומר אדם, "הרב הרוקד", שמשלב בצורה חלקה תורות דת עם תנועות ריקוד מדבקות, ומוכיח שאמונה וכיף יכולים ללכת יד ביד. ואל תשכחו את עדן בן זקן, עם תחושת השירה שהלחנים הקליטים והביצועים האנרגטיים שלה הפכו אותה לאייקון של TikTok, כשהמוזיקה שלה שולטת באינספור אתגרים ושגרות ריקוד.

אלו רק חלק מהכוכבים שמאירים את היקום הישראלי של TikTok. הם לא רק משפיענים, הם גם מספרי סיפורים, קומיקאים, רקדנים ושגרירי תרבות, המציגים את הגיוון והדינמיות של החיים הישראליים, סרטון טעימה אחד בכל פעם.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

זהו רק הקצה של קערת החומוס, חברים. בחצי השני של המסע שלנו, נפגוש עוד יוצרים מדהימים, נעמיק בהשפעה התרבותית של ה-TikTok הישראלי, ואולי אפילו נלמד כמה מילות סלנג בעברית כדי להרשים את חברינו.

אז הישארו מעודכנים, קחו בקלאווה והתכוננו לחקור.

מפלאפל לפילמוגרפיה: ההשפעה של TikTok על התרבות הישראלית

עלייתה של TikTok הישראלית היא לא רק מנגינות קליטות ותנועות ריקוד, זו תופעה תרבותית שמעצבת מחדש את הנוף הדיגיטלי של המדינה ומעבר לכך.

TikTok הפכה לכר גידול לסלנג חדש עם טוויסטים לשוניים שובבים. מילים כמו "ליט" (מגניב) ו"דפוק" (מה ה…) הפכו ל-"ליטוב" ו-"דפוקיטו", ומטשטשות את הקווים בין עברית לשפת אינטרנט מדוברת. סבים וסבתות לומדים סלנג אופנתי מהנכדים שלהם, וממים שנולדו ב-TikTok מוצאים את דרכם לשיחות יומיומיות.

ההומור הישראלי תמיד היה חד ומתעלל מעצמו, ו-TikTok סיפקה את הפלטפורמה המושלמת לאבולוציה הדיגיטלית שלה. מפרודיות על דיונים פוליטיים ועד לסוגיות חברתיות שנונות, יוצרים ישראלים הופכים את חיי היומיום לממים (Memes) מצחיקים. תחשבו על דוגמניות בסגנון בוראט על "הבועה החרדית" (קהילות חרדיות) או מערכונים סאטיריים על סכנות הדייטים בתל אביב. זה הומור עם עקיצה, המשקף את המורכבות של החברה הישראלית בצורה קלילה אך מעוררת מחשבה.

ואל תתנו למערכונים המצחיקים להטעות אתכם – TikTok הישראלי גם מתמודד עם בעיות רציניות באופן חזיתי. יוצרים כמו אור סיני משתמשים בפלטפורמה שלהם כדי להעלות את המודעות למאבקים בבריאות הנפש, בעוד שאחרים קוראים תיגר על סטריאוטיפים מגדריים ודוגלים בזכויות הלהט"ב. הסרטונים האלה מעוררים שיחות, מפרקים סטיגמות ומוכיחים ש-TikTok יכול להיות כלי רב עוצמה לשינוי חברתי.

קשיים ומחלוקות: תבלין החיים

כמובן, אף מנה חריפה אינה שלמה ללא מעט חום. כמו כל פלטפורמה מקוונת, ל-TikTok הישראלי יש את חלקו בקשיים והמחלוקות הציבוריות. דאגות לגבי בריונות ברשת ותקני יופי לא מציאותיים קיימים גם כאן, כפי שהם נמצאים בכל מקום אחר באינטרנט. בנוסף, מתעוררים גם ויכוחים סביב ניכוס תרבותי וייצוג של קבוצות מיעוט.

עם זאת, אתגרים אלו מדגישים גם את הפוטנציאל של הפלטפורמה לדיאלוג פתוח ולשינוי חיובי. היוצרים מטפלים בבעיות אלו באופן ראשוני, ומשתמשים בקולותיהם כדי לקדם הכלה וכבוד. עצם הפתיחות והגולמיות של TikTok הישראלי נוצר מקום לשיחות ביקורתיות ולהזדמנויות למידה, ומזכירים לנו שהעולם הדיגיטלי הוא השתקפות של המורכבות החברתית שלנו.

עתיד פיקנטי: מה הלאה עבור TikTok הישראלי?

אז, לאן המסע הזה מתקדם? העתיד של TikTok הישראלי הוא תוסס ובלתי צפוי, חריף כמו צלחת שקשוקה מכוסה אריסה. טרנדים מתפתחים כמו סרטוני בישול של ASMR ותכנים חינוכיים בעברית מצביעים על עתיד מגוון ואינפורמטיבי. שיתוף פעולה עם יוצרים בינלאומיים פורץ מחסומים תרבותיים, ומציג כישרונות ישראלים על במה עולמית. ומי יודע, אולי שיגעון הריקוד הויראלי הבא יתחיל בקיבוץ בגליל, ויוכיח שהאפשרויות הן אינסופיות כיד הדמיון הטובה.

לסיכום

TikTok הישראלי הוא יותר מסתם פלטפורמה לטרנדים ויראליים ומערכונים מצחיקים, זהו שטיח ארוג בניואנסים תרבותיים, הומור וחוצפה. צוהר לנשמה של האומה, החוגג את הגיוון, המורכבות והטעם הייחודי שלה.

אז קחו ביס, למדו מילת סלנג אחת או שתיים בעברית והצטרפו לריקוד. אולי פשוט תמצאו את עצמכם מכורים לתערובת החריפה הזו של חומוס, שקשוקה ולהיטים, ותגלו את הסיפורים, החיוכים והרוח התוססת שהופכים את TikTok הישראלי למיוחד באמת.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכל לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצים לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר.

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של נובאקיד והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
מגוון פעילויות לטו בשבט לילדים - החל מנטיעת עצים, חקר ולמידה ויצירת אומנות ועד לאכילת שבעת המינים לטו בשבט
משחקים ופעילויות עם הילד
משחקים ופעילויות עם הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.