Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
פעילויות חורף לילדים בישראל
משחקים ופעילויות עם הילד
Star icon
29.12.2023
Time icon 7 min
Comment icon 0 הערות

פעילויות חורף לילדים בישראל

תוכן העניינים

עם תחילת החורף ברחבי ישראל, הוא מביא איתו שילוב ייחודי של יופי טבעי והזדמנויות יצירתיות לילדים. אמנם עונת החורף בישראל אולי לא מתאפיינת בשלג כבד ברוב האזורים, אבל עדיין יש המון פעילויות ומלאכות מרגשות כדי להעסיק ולבדר את הילדים הצעירים.

במאמר זה נסקור מגוון של פעילויות אפשריות בחורף ויצירות השונות מהן יוכלו הילדים בישראל ליהנות בתקופה המיוחדת הזו של השנה.

לחקור את טבע החורף

עונת החורף של ישראל מביאה איתה שינוי מרענן לנופי הארץ. בעוד שהמדינה אולי לא תחווה את אותה רמת שלג כמו חלק מהאזורים הצפוניים בעולם, חודשי החורף הופכים אזורים רבים לאדמות חורפיות רטובות, פורחות ועוצרות נשימה.

אחת מפעילויות החורף הפשוטות אך המהנות ביותר לילדים ולמשפחות היא לחקור את היופי הטבעי שמציעה העונה הזו.

טיולים בטבע

החורף הוא הזמן המושלם לטיולים משפחתיים בטבע בישראל. ככל שהטמפרטורות נעשות קרירות יותר והגשמים מתרבים, כך הנוף מתעורר לחיים עם צבעים מרהיבים וירק. שמורות טבע ופארקים רבים בישראל מציעים מסלולי טיול מצוינים המתאימים גם למשפחות ולילדים בכל הגילאים.

בין אם אתם מטיילים ברמת הגולן השופעת, נהנים מהנופים הציוריים של הגליל או מגלים את צמחיית המדבר הייחודית בנגב, החורף מהווה רקע אידיאלי להרפתקאות משפחתיות בחיק הטבע.

הקפידו לארוז כמה חטיפים ותרמוס עם שוקו חם לפיקניק חורפי נעים בדרך.

ספורט ונופש בחוץ

אמנם ישראל אולי לא ידועה בספורט החורף שלה, אבל עדיין יש הזדמנויות לילדים לעסוק בפעילויות חוץ. באזורי הצפון של ישראל, כמו רמת הגולן והחרמון, יורד שלג בחודשי החורף, והוא מספק הזדמנות ייחודית לילדים לחוות פעילויות הקשורות לשלג.

החרמון הוא היעד המתאים ביותר לחובבי סקי וסנובורד. אתר הסקי כאן מציע מדרונות המתאימים לגולשים מתחילים ומנוסים כאחד. שיעורי סקי והשכרת ציוד זמינים באתר, מה שהופך אותו ליעד ידידותי למשפחות לביצוע ספורט חורף.

בתוך הערים המרכזיות בישראל, תל אביב, ירושלים ואפילו באילת ניתן למצוא משטחי החלקה על הקרח. החלקה על הקרח היא פעילות מענגת לילדים במהלך החורף, המאפשרת להם לגלוש בכיף ובנוחות בסביבה מבוקרת על פני הקרח.

ולמרות שפעילויות אלו עשויות לדרוש נסיעה לאזורים ספציפיים, הן עדיין יכולות להציע חוויות בלתי נשכחות לילדים ולמשפחות המבקשות לאתגר את עצמן בעונת החורף.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

יצירות חורף ואומנות

החורף בישראל מספק לילדים גם הזדמנות מצוינת ליצירתיות בפרויקטים שונים של אומנות. עיסוק בפעילויות אלה לא רק מטפח יצירתיות אלא גם עוזר לילדים לפתח מיומנויות מוטוריות עדינות וסבלנות.

הנה כמה רעיונות ליצירה בנושאי חורף שילדים יכולים ליהנות בהם בתוך הבית:

פרויקטים של אמנות חורף:

תנו לדמיון של ילדיכם להשתולל עם פרויקטי אמנות בנושא חורף. פרויקטים אלו הם לא רק מהנים אלא גם מאפשרים לילדים לבטא את היצירתיות שלהם.

  1. יצירת פתיתי שלג –  תנו לילדיכם נייר לבן, מספריים ועפרונות צבעוניים או טושים. בקשו מילדיכם ליצור את פתיתי השלג הייחודיים שלהם על ידי חיתוך דפוסים מורכבים וקישוטם בצבעים.
  2. ציור סצנת חורף – עודדו את ילדכם לצייר נוף חורפי עם צבעי מים או אקריליק. הם יכולים לתאר הרים מכוסי שלג, בקתות נעימות, או כל סצנת חורף שנותנת להם השראה.
  3. אנשי שלג מלוחות נייר – השתמשו בצלחות נייר לבנות כבסיס ליצירת אנשי שלג מקסימים. הילדים יכולים לצבוע את הצלחות, להוסיף פרטים כמו עיניים, אף גזר וחיוך, ואפילו להדביק אותם על כדורי צמר גפן ליצירת אפקט של מרקם שלג.

פרויקטי אמנות אלה מספקים לילדים רעיונות יצירתיים לתעסוקה וגם מייצרים על הדרך קישוטים יפים בנושא החורף לבתים שלנו.

קישוטי חג

החורף הוא זמן לחגים השונים, כולל חנוכה וחג המולד. שתפו את ילדיכם ביצירת קישוטים לחג החוגגים את האירועים החגיגיים האלה:

  1. חנוכייה: עזרו לילדכם ליצור חנוכייה של חנוכה מתוצרת בית באמצעות חימר, עץ או חומרים אחרים. הילדים יכולים אחר כך גם לצבוע ולקשט אותה, ולהוסיף נופך אישי לחגיגת חג החנוכה.
  2. קישוטי כריסטמס: אם המשפחה שלכם חוגגת את חג המולד, הזמינו את ילדיכם לעצב וליצור קישוטים ייחודיים לקישוט עץ חג המולד. מפתיתי שלג תוצרת בית ועד לקישוטים מצוירים ביד, יש אינספור אפשרויות ליצירת קישוטים חגיגיים.

מלאכות אלה בנושא החגים מאפשרות לילדים ללמוד ולהכיר את המגוון התרבותי של ישראל תוך עיסוק בפעילויות יצירתיות על הדרך.

בחלק הראשון של המאמר שלנו חקרנו את יופיו של הטבע החורפי בישראל ואת פעילויות החוץ שהוא מציע, כולל טיולים רגליים, טיולים בטבע ומדי פעם הזדמנות לספורט חורף. התעמקנו גם בעולם היצירות והאומנות לחורף, והצענו פרויקטים אומנותיים ומפנקים קישוטים שילדים יכולים ליהנות מהם במהלך העונה.

בהמשך המאמר, נצלול אל עולמם המענג של אנשי השלג ונספק מדריך שלב אחר שלב כיצד לבנות איש שלג, גם באזורים בישראל בהם נדיר שיורד שלג. בין אם זה לחקור את הטבע בחוץ או לעסוק בפעילויות יצירתיות בתוך הבית, יש משהו מיוחד בעונת החורף בישראל עבור כל ילד.

איש שלג – איך לבנות איש שלג

היכרות עם אנשי השלג בישראל

בעוד שהשלג אינו תופעה נפוצה ברוב אזורי ישראל, חודשי החורף אכן מביאים איתם מגע של קסם לאזורים נבחרים, במיוחד בצפון רמת הגולן והחרמון. באותם מקרים נדירים שבהם השלג מכסה את האדמה, משפחות רבות עם ילדים מנצלות בשקיקה את ההזדמנות לנסוע לצפון לשחק בשלג ולבנות בובות שלג.

בניית איש שלג היא פעילות חורף אייקונית שמעוררת שמחה ויצירתיות אצל ילדים בכל הגילאים. בואו לחקור ביחד איך לבנות איש שלג ולהפיק את המרב מפלא החורף החולף הזה בישראל.

בניית איש שלג – שלב אחר שלב

בניית איש שלג יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת לילדים. זה מאפשר להם להפעיל את הדמיון ולעבוד יחד כדי ליצור דמות חורפית ייחודית.

להלן מדריך שלב אחר שלב כיצד לבנות איש שלג:

  1.     אסוף את החומרים הנדרשים – לפני שתתחיל לבנות את איש השלג שלך, אסוף את החומרים הדרושים:
  2. שלג טרי – השלג צריך להיות רטוב מספיק כדי להיערם ולעצב את הדמות אך לא נוזלי מדי.
  3. בגדים חמים – ודא שאתה וילדך לבושים בחום במעילי חורף, כפפות ומגפיים.
  4. אביזרים אופציונליים – שקול להביא פריטים נוספים לקישוט איש השלג שלך, כמו כפתורים לעיניים, גזר לאף, צעיף וכובע.
  5. התחל עם הבסיס – התחל ביצירת בסיס איש השלג, שהוא כדור השלג הגדול ביותר. גלגל כדור שלג בגודל בינוני על הקרקע עד שהוא הופך מספיק גדול ומשמעותי כדי לשמש כתחתית איש השלג שלך. זה יהיה הגוף של איש השלג. ודא שהוא מעוגל היטב וללא שאריות.
  6. הוסף את החלק האמצעי – גלגלו כדור שלג קטן יותר עבור החלק האמצעי והניחו אותו על גבי כדור השלג התחתון. זה יוצר את פלג הגוף העליון של איש השלג. ודא ששני כדורי השלג מחוברים היטב, וטפח בעדינות על כל משטח לא אחיד בכדי להדק אותו.
  7. הוסיפו את ראשו של איש השלג, גלגלו כדור שלג קטן יותר והניחו אותו על החלק האמצעי. שוב, ודאו שהוא מחובר היטב, הדקו והחליק את כל הבליטות.
  8. צור את פני איש השלג – עכשיו מגיע החלק המהנה – לקשט את פניו של איש השלג! השתמש בפריטים כמו אבנים קטנות, כפתורים או חתיכות עץ לעיניים ולפה. עבור האף, גזר הוא הבחירה הקלאסית. חבר אותו בחוזקה לפניו של איש השלג.
  9. הלבישו את איש השלג שלכם בסטייל כדי לשמור עליו חם. עטפו צעיף סביב צווארו והוסיפו כובע לראשו. אתם יכולים להיות יצירתיים עם הלבוש של איש השלג, באמצעות בגדים או אביזרים ישנים כדי להעניק לו אישיות ייחודית.
  10. הוסף ידיים ופרטים נוספים – לזרועות, אסוף ענפים קטנים או זרדים והצב אותם משני צידי גופו של איש השלג. אל תהסס להוסיף כל קישוט או אביזר אחר, כמו מקל מטאטא או מקטרת, כדי לתת אופי של איש השלג שלך.

ברגע שאיש השלג שלך הושלם, הקדישו רגע כדי להעריך את היצירה שלכם. צלמו כמה תמונות, שחקו והציגו את איש השלג שלכם למשפחה ולחברים. זכרו שבישראל תקופת השלג יכולה להיות קצרה יחסית, אז הוקירו את הזמן שיש לכם עם החבר המושלג.

לסיכום

החורף בישראל אולי לא תמיד מביא שלג לכל אזור, אבל הוא כן מציע אינספור הזדמנויות לילדים להנות מקסמיה הייחודיים של העונה. בין אם זה לחקור את הנוף בטבע, לעסוק במלאכת יד יצירתית או לבנות איש שלג כשיש הזדמנות לכך, לכולם יש משהו ליהנות ממנו במהלך חודשי החורף.

פעילויות אלה יוצרות זיכרונות יקרים וגם מטפחות יצירתיות, סקרנות וחיבור עמוק יותר לעולם הטבע. אז, אל תתנו לגשם ולקור להרתיע אתכם, נצלו את המרב מהיצע העונה ותנו לדמיון של ילדיכם לפרוח בתוך פלא החורף של ישראל.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכל לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצה לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר.

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של נובאקיד והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
טיול משפחתי בחו”ל עם ילדים
משחקים ופעילויות עם הילד
משחקים ופעילויות עם הילד
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.