Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
איך להסביר לילדים איך באים ילדים לעולם, הכנה לאח חדש או אחות חדשה
כיצד להסביר לילד
Star icon
27.09.2023
Time icon 7 min
Comment icon 0 הערות

איך להסביר לילדים איך באים ילדים לעולם, הכנה לאח חדש או אחות חדשה

תוכן העניינים

הורים רבים חוששים לדבר עם ילדיהם על מיניות ומעדיפים להסביר לעצמם ולילדיהם שאלו לא נושאים שכדאי לדבר עליהם עם ילדים בגילאי הגן או בית הספר. במדינות שונות בעולם הורים מדברים עם ילדיהם אחרת על מיניות, אינטימיות, צורך בהולדה, הבדלים בגוף של אישה או גבר. בתרבויות מסוימות, ממש נמנעים מהנושאים האלה כמו ממגיפה.

ועדיין, שיחה כנה עם הילד ושימוש בטרמינולוגיה המתאימה לגיל הילד כמו: בטן, הפריה, עובר וזרע, חשובה מאוד ובונה מערכת יחסים ותקשורת טובה יותר עם הילד.

במאמר זה, נובה קיד, יחד עם שתי פסיכולוגיות מנוסות – קרולינה פיאסקובסקה ואגאטה גוז'לינסקה (פסיכולוגיות ילדים בית ספריות) יענו, בין היתר לשאלות כמו איך לדבר עם ילד גדול יותר על מין ללא חשש ואיך לענות לילדים קטנים על השאלה "מאיפה באים התינוקות לעולם?".

שתי המומחיות הן פסיכולוגיות בית ספריות בעבודתן, והן גם מכשירות מורים, מומחים והורים, ומייעצות לגבי גידול ילדים.

האם הגיע הזמן לשים את הסיפורים על החסידות והכרוב בצד? התשובות בהמשך.

איך מייצרים תינוקות? התאימו את תשובתכם לגיל הילד

הורים רבים תוהים כיצד להסביר לילדם מהיכן מגיעים התינוקות, באופן המתאים לגילו ולרמת הידע הכללית שלו. האם יש דרך זהב אחת, או שצריך לעשות את זה אחרת בהתאם לגיל הילד ויכולות ההבנה שלו? הפסיכולוגיות קרולינה פיאסקובסקה ואגאטה גוזלינסקה עונות:

"יש כלל אחד חשוב שעובד בשיחה עם כל ילד – לומר את האמת, ולהתאים את המסר לגיל הילד".

מומחים מדגישים כי לילדים בגיל הגן בגילאי 3-4 תהיה רמה שונה של ידע כללי על העולם הסובב אותם מאשר לילדים בני 12 לדוגמה, ויזדקקו לתשובה אחרת כדי לספק את סקרנותם. כשילד בן 3 ישאל אותנו מאיפה באים תינוקות, התשובה "מהבטן של אמא" ככל הנראה תספיק לו. ילד בן 12 ירצה לשאול כיצד מתרחשת ההפריה, מהי ביצית, כיצד פועל הפין, לשם מה מיועדים אמצעי מניעה, ומה גבר ואישה צריכים לעשות כדי להביא ילד לעולם?

מומחים מייעצים:

“בואו נוודא שהילד ידע מההתחלה, שמה שאנחנו אומרים לו יש אחיזה במציאות. אם אתם רוצים לדעת מה לענות לילד, עקבו אחר השאלה שלו ורמת הידע שכבר יש לו. תנו לעצמכם זמן לתכנן את התשובה בראש שלכם. בררו מה הילד כבר יודע על זה, מה מעניין אותו במיוחד בשיחה על מין ומגע פיזי”.

כשהשאלה מגיעה כשאתה הכי פחות מצפה לה ומפתיעה אותך, חשוב לענות ברוגע, בלי טון עצבני ולחוץ או להשתיק את ילדך. כשהורה לא מסוגל לענות כאן ועכשיו, כי למשל הוא נמצא במרחב ציבורי ולא רוצה לפתח את הנושא הזה מול אחרים, הוא יכול להגיד שיענה כשיגיעו הביתה.

חשוב לחזור לשיחה הזו ולא להשאיר אותו באוויר, אומרות קרולינה פיאסקובסקה ואגאטה גוז'לינסקה.

זכרו שיותר מדי מידע הוא גם לא רעיון טוב. כדאי לעקוב אחרי תגובות הילד ולפעמים גם להודות בלי מבוכה שאתה לא יודע להסביר משהו. הדרך האידיאלית היא לתמוך בעצמך בספרות רלוונטית. כפי שאומרים מומחים, למרבה המזל, יש לנו כיום הרבה ספרים המיועדים לילדים בנושא זה. גם תמונות של המשפחה, האם ההרה או התינוק כילוד יכולים לעזור.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

הסבירו לילדכם מאיפה מגיעים תינוקות – הדרכה מקצועית להורים

אם אינכם יודעים כיצד לענות על השאלה "איך מייצרים תינוקות", תוכלו להיעזר בעצה המופיעה כאן – תשובה מוכנה להורים לשאלה המטרידה לעתים קרובות את המוחות הצעירים:

התחילו בהדגשה שאתם שמחים שילדכם שואל שאלות חכמות, ואמרו "זו שאלה טובה מאוד ואני אנסה להסביר לכם אותה בצורה קלה להבנה". ואז אתם יכולים להמשיך "תינוקות נולדים מנשים שאנחנו קוראים להם אימהות. כשאמא ואבא אוהבים זה את זה מאוד, הם רוצים להביא ילדים. ואז אבא נותן תא מיוחד שנקרא זרע. הזרע של האב מתחבר עם הביצית של האם, שנמצאת ברחמה. וככה נולד תינוק!"

המשיכו בסיפור, דאגו לעניין את הילד, וענו על שאלות נוספות בדרך אם הן עולות. "התינוק גדל ברחם האם כ-9 חודשים. על האם לדאוג לו מאוד, לאכול בריא ולהימנע מהרגלים לא בריאים כדי שהתינוק יוכל לגדול בתוך הבטן בצורה בריאה. לאחר 9 חודשים, התינוק נולד וכך האם הופכת להיות אם לשניים, שלושה או אפילו יותר!

סיימו בהדגשה שאם הילד רוצה לדעת עוד, הוא תמיד יכול לבוא להורה כדי לקבל תשובות נוספות. הוסיפו כי "אהבה, טיפול ודאגה לבריאות חשובים מאוד, הן לאם והן לילדים".

מיניות בתרבויות שונות – איך מדברים עם ילדים על אינטימיות ברחבי העולם

יחסי מין ולידה הם נושאים שמקבלים יחס שונה במדינות ותרבויות שונות. בקהילות מסוימות, כמו הודו וסין, שיחה על מין נחשבת לאסורה ולא הולמת, ולעתים קרובות הילדים לא יודעים על כך כלום.

מצד שני, במדינות אחרות, כמו שבדיה או הולנד, החינוך המיני נפוץ ומטרתו לספק לילדים ולצעירים ידע חיוני לבריאותם ולבטיחותם.

בארצות הברית, ארגון אירועים כמו מסיבת טרום לידה ומסיבת חשיפת מין העובר הפכו לפופולריים ביותר בשנים האחרונות. מסיבת טרום לידה היא אירוע מסורתי שמטרתו להעניק מתנות לאם ההרה, בעוד שמסיבת חשיפת המגדר היא אירוע שבמהלכו ההורים מכריזים על מין התינוק. בשני המקרים המסיבה מלווה בהרבה שמחה ורגשות, ועבור משפחות רבות זו דרך לחגוג יחד את הילד המתקרב. זו גם דרך טובה לספר לילדך שהולך להיות ילד שני במשפחה ושיהיה לו אח.

חלק מהתרבויות מאמינות ששיחות על יחסי מין ולידה צריכות להיות למבוגרים בלבד, בעוד שאחרות מאמינות שזהו ידע שילדים צריכים ללמוד בגיל צעיר. בתרבות שלנו, חשוב שההורים ידברו עם ילדיהם על מיניות באופן המתאים לגילם ולרמת הידע שלהם כדי להבטיח שהם יחשפו למידע בצורה ראויה.

בניית מערכת יחסים פתוחה עם ילדכם, המאפשרת לו לשאול שאלות ולקבל תשובות גם לשאלות קשות, היא חיונית להבטחת עתיד בריא ומאושר לילדכם. לכן, הורים, בעלי מודעות לנושא, צריכים להיות מוכנים יותר לדבר עם ילדיהם על מיניות, יחסי מין ולידה, תוך שימוש במינוח ברור ומובן ולדבר על הנושא בצורה חיובית וטבעית. לפעמים שיחה אחת כזו עם ילד יכולה להשפיע על חייו.

איך לדבר עם ילד גדול יותר על סקס בלי חשש?

כדאי לוודא שבגיל ההתבגרות הילד לא מדמיין תרחישים בעצמו, ושתמיד תהיה לו גישה לידע מהימן, בין אם מהוריו ובין אם מספרות מקצועית. תשובות לשאלות רבות הקשורות למין, שינויים גופניים, יחסי מין, הריון ולידה אפשר למצוא באינטרנט, אבל כשילד מחפש תשובות בעצמו, הוא יכול ללכת לאיבוד. אז איך נוכל לדבר על המיניות עם בנות ובנים? קבלו את הטיפים שלנו!

על מה לדבר עם בת מתבגרת?

הכינו את בתכם לכך שהתבגרות וגילוי המיניות שלה היא תהליך טבעי ואין סיבה להתבייש בכך. הסבירו שנושאים הקשורים לגוף ואינטימיות הם פרטיים ויש להתייחס אליהם ככאלה, ושאף אחד לא יכול להכריח אותה להשתמש בגוף שלה ללא הסכמתה. מומלץ לספק מידע מעשי ומוכח על הגנה מפני הריון ומחלות מין.

על מה לדבר עם בן מתבגר?

דברו עם בנכם על כך שכל ילד מתבגר בקצב שלו ולא צריך להשוות את עצמו לאחרים. הסבירו שסקס הוא מעשה של אהבה ויש לעשותו רק כאשר שני אנשים מוכנים ורוצים בכך. מומלץ לספק טיפים על היגיינה אינטימית, אמצעי מניעה והגנה מפני מחלות מין.

איך להסביר לילדים "מאיפה באים תינוקות"

השאלות הנפוצות ביותר שילדים שואלים על תינוקות וכיצד לענות עליהן?

ילדים, במיוחד צעירים בגיל הגן, הם מטבע הדברים מאוד סקרנים לגבי העולם. בדרך כלל יש להם הרבה שאלות על העולם שסביבם ולרוב הם לא מוותרים על מציאת תשובות עד שאדם מבוגר מסביר להם בדיוק מה ואיך זה עובד, איך זה עובד ולמה.

מסיבה זו, במוחם של ילדים, במיוחד אלה שמצפים לאחים, יש הרבה שאלות הקשורות לא רק לנושא הבוער כמו "מאיפה באים תינוקות", אלא גם "איך עוברת הלידה" או " איך התינוק נושם בבטן" וכו'.

חשוב לא לדחות את הילד ולא לנזוף בו על סקרנותו, גם כשחלק משאלות שמגיעות מהילד הקטן מביכות אותנו כהורים, או שאיננו יודעים לענות עליהן בצורה פשוטה עבור הילד.

קבלו כמה תשובות טובות להורים לשאלות הנפוצות על ידי ילדים על הריון ולידה:

רוצים לעזור לילדים שלכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות? כנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של נובה קיד והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

צפו בתכניות ושיטות לימוד אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.