Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
כתיבת תאריכים באנגלית (dates in English) אולי נראית פשוטה, אבל זה מקור נפוץ לבלבול וטעויות
כתיבה באנגלית
Star icon
26.10.2023
Time icon 6 min
Comment icon 0 הערות

איך כותבים תאריך באנגלית: מדריך מקיף

תוכן העניינים

כתיבת תאריכים באנגלית (dates in English) אולי נראית פשוטה, אבל זה מקור נפוץ לבלבול וטעויות. תאריכים הכתובים כהלכה הם חיוניים לבהירות בהקשרים שונים, החל ממסמכים רשמיים ועד לתקשורת סתמית בין אנשים.

במדריך המקיף הזה, נגלה לכם את אמנות כתיבת התאריכים באנגלית, ונבטיח שלעולם לא תמצאו את עצמכם שוב לא בטוחים לגבי המיומנות הבסיסית הזו.

כללים בסיסיים לכתיבת תאריכים באנגלית

בואו נתחיל עם היסודות. איך כותבים תאריכים באנגלית?

באנגלית, הפורמט הסטנדרטי לכתיבת תאריכים הוא חודש, יום, שנה. לדוגמה: January 22, 2023

בדרך כלל עוקבים אחר הרצף הזה באנגלית אמריקאית, אבל חשוב לציין שאנגלית בריטית משתמשת לעתים קרובות בסדר אחר – יום, חודש, שנה. לדוגמה: 22 January 2023.

הבנת הסדר הנכון חיונית לתקשורת ברורה, שכן ערבוב בסדר כתיבת התאריכים עלול להוביל לאי הבנות.

בעת כתיבת תאריכים, השימוש בפסיקים הוא משמעותי. בדוגמה הראשונה שלנו, " January 22, 2023", פסיק מפריד בין היום לבין השנה. עם זאת, בפורמט הבריטי, "22 January 2023", אין צורך בפסיק.

יש לזכור כי אלו הם פורמטי התאריכים הנפוצים ביותר, אך יתכנו וריאציות נוספות, במיוחד במסמכים רשמיים ובהקשרים משפטיים.

כאשר אנו דנים במרכיבי התאריך, חשוב לציין שבכתיבה פורמלית, מקובל להשתמש במספרים קרדינליים (למשל: January 1st , 2023), אך זה פחות נפוץ בכתיבה יומיומית. השימוש במספרים סידוריים, כגון "1" ו"22", נפוץ יותר ומתאים יותר ברוב המצבים.

קיצורים וסימני פיסוק

קיצורים מקובלים במשך חודשים בתאריכים. לדוגמה: "Jan" עבור January ו"Feb" עבור February. עם זאת, חשוב לזכור להשתמש באות ראשית (אות גדולה) באות הראשונה של הקיצור (למשל: Jan, Feb, Mar), מכיוון שהיא נחשבת כשם עצם.

השימוש בנקודות עם הקיצורים יכול להשתנות. באנגלית אמריקאית, מקובל לכלול תקופות (למשל: Jan. 22, 2023). באנגלית בריטית, הנקודות מושמטות לעתים קרובות (לדוגמה: 22 Jan 2023). הבדל זה אינו כלל קשיח, אז יש לפעול לפי הסגנון שתואם את ההקשר או ההעדפה שלכם.

הפסיקים ממלאים תפקיד מכריע נוסף בניקוד תאריכים. בעת כתיבת תאריך בתוך משפט, הפסיק משמש בדרך כלל להפרשת השנה מהמשך המשפט (למשל: "Jan. 22, 2023, was an unforgettable day "). פסיק זה עוזר לספק בהירות במבנה המשפט. עם זאת, כאשר מופיע תאריך בסוף המשפט, אין צורך בפסיק (למשל: "The event took place on January 22,2023. ").

כדאי להוסיף למורכבות של כתיבת תאריכים את הסיומות המשמשות את הימים, כגון "1st ", "2nd ", "3rd " ו"th". סיומות אלו מציינות את מיקום היום בתוך החודש. לדוגמה, "1st " עבור היום הראשון של החודש ו"22th" עבור היום העשרים ושניים. זכור להשתמש בסיומות אלה בצורה נכונה, מכיוון שהן חיוניות לייצוג מדויק של תאריך.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

תבניות תאריכים נפוצות

הבנת הפורמטים השונים של התאריכים המשמשים במדינות שונות דוברות אנגלית היא חיונית, במיוחד אם אתם עוסקים בתקשורת בינלאומית.

בארצות הברית, הפורמט הנפוץ הוא MM/DD/YYYY (לדוגמה, 22/01/2023), כלומר, אחרי החודש מופיע היום ולאחר מכן השנה.

לעומת זאת, בבריטניה ובמדינות רבות אחרות, הפורמט הוא DD/MM/YYYY (לדוגמה, 22/01/2023), כאשר היום קודם לחודש.

עקביות בעיצוב התאריכים חשובה ביותר. בעת כתיבת תאריכים, יש להיצמד לפורמט אחד לאורך המסמך או התקשורת שלכם כדי למנוע בלבול. עם זאת, שימו לב שלכמה מסמכים או ארגונים פורמליים עשויים להיות דרישות עיצוב ספציפיות, אז כדאי לבדוק תמיד אם יש צורך בכך.

בנוסף לפורמטים הנפוצים הללו, קיים פורמט תקן בינלאומי המכונה ISO8601, המשתמש ב-YYYY-MM-DD (לדוגמה, 2023-01-22). פורמט זה מקובל בהקשרים בינלאומיים והוא משמש לעתים קרובות בתיעוד מדעי וטכני.

הבנת הפורמטים השונים הללו לא רק תעזור לכם לתקשר ביעילות אלא גם תמנע פרשנות שגויה, במיוחד באינטראקציות בין-תרבותיות ובינלאומיות.

כתיבת תאריכים במשפטים

כעת, לאחר שעברנו על היסודות של מבנה כתיבת התאריכים, בואו נחקור כיצד להשתמש נכון בתאריכים בתוך המשפטים. שילוב נכון של תאריכים בכתיבה שלכם הוא חיוני להעברת משמעות מדויקת.

בעת שילוב תאריכים במשפטים, חיוני לשמור על עקביות בפורמט שבחרתם. לדוגמה, אם אתם משתמשים בפורמט האמריקאי (חודש, יום, שנה), ודאו שהתאריכים בתוך המשפטים שלכם עוקבים אחר אותו דפוס.

הנה כמה דוגמאות:

  •   " The conference is scheduled for April 15, 2023"
  •   " She was born on July 4, 1990"

במשפטים אלה, פורמט התאריך מתיישר עם הסגנון האמריקאי הסטנדרטי.

בנוסף, שימו לב למילות יחס כאשר מתייחסים לתאריכים. מילות יחס נפוצות בשימוש עם תאריכים כוללות "on", "in" ו-"at".

כך הם משמשים בדרך כלל:

  •   " The meeting is on January 2 "
  •   " My birthday is in May"
  •   " The event starts at 15:00 on February 10, 2023"

שימוש במילת היחס המתאימה עוזר להבהיר את הקשר בין התאריך לאירוע או לפעולה שאתם מתארים.

חשוב לזכור כי ההקשר של המשפט הוא קריטי בעת הקביעה אם להשתמש במספרים סידוריים או קרדינליים בזמן כתיבת תאריכים. מספרים סידוריים (למשל, 1st , 22th) משמשים בדרך כלל בעת ציון היום בחודש. ניתן להשתמש במספרים קרדינליים (לדוגמה, 1, 22) כאשר היום אינו המוקד העיקרי או בשיחה סתמית. לדוגמה:

  •   " We will meet on the 1st of May "
  •   " I will arrive on May 1"

במשפט הראשון, "1st " הוא מספר סידורי מכיוון שהוא מציין את היום בחודש. במשפט השני, "May 1" נכתב עם מספרים קרדינליים, וזה מקובל לחלוטין לתקשורת לא רשמית.

טווחי תאריכים

תאריכים מופיעים לעתים קרובות בצורה של טווחים, כגון בעת ציון משכי אירועים או פרקי זמן. כדי לכתוב טווחי תאריכים בצורה נכונה, יש לפעול לפי ההנחיות הבאות:

  1.     השתמש ב-"from" ו-"to" או מקף en (–): בעת ציון טווח, אתה יכול להשתמש ב-"from" ו-"to" או מקף en (–) כדי לחבר את התאריכים.

לדוגמה:

  •   " The festival will take place from June 1 to June 5, 2023"
  •   " The project timeline is September 2023-January 2024"
  1.     חשוב להיות עקבי עם העיצוב: אם אתם משתמשים בפורמט תאריכים ספציפי, יש לשמור על עקביות גם בטווח התאריכים.

לדוגמה, אם התחלתם עם הפורמט האמריקאי (חודש, יום, שנה), המשיכו להשתמש בפורמט הזה לאורך כל הטווח.

  1.     יש לכלול את הקשר: ספקו מידע נוסף או הקשר בעת הצורך כדי למנוע אי בהירות.

לדוגמה:

  •   " The exhibition will be held from July 2 to July 7, 2023, in the gallery in the city center "
  1.     שימו לב לסימני הפיסוק: השתמשו בסימני פיסוק בתבונה בעת כתיבת טווחי תאריכים. בדרך כלל, פסיק לאחר השנה ולפני הזמן (אם רלוונטי) יכול לשפר את הבהירות.

לדוגמה:

  •   " The conference is scheduled for October 15-17, 2023, in San Francisco, California"

על ידי ביצוע ההנחיות האלה, תוכלו להעביר מידע על טווחי התאריכים בצורה מדויקת וחד משמעית.

לסיכום

במדריך המקיף הזה, חקרנו את המורכבות של כתיבת התאריכים באנגלית. בין אם אתם כותבים מסמכים רשמיים, מכתבים אישיים או פשוט מתקשרים עם אחרים, הידיעה איך לכתוב תאריכים נכון היא חיונית לתקשורת ברורה ויעילה.

במאמר כיסינו את הכללים הבסיסיים לסדר התאריכים, דנו בשימוש בפסיקים ובקיצורים, בחנו פורמטים נפוצים של תאריכים, וסיפקנו תובנות לגבי שילוב תאריכים במשפטים. בנוסף, התעמקנו בטיפול בטווחי תאריכים, כדי להבטיח שתוכלו לבטא פרקי זמן בצורה מדויקת.

על ידי שליטה באמנות כתיבת תאריכים באנגלית, אתם גם משפרים את כישורי הכתיבה שלכם וגם מפחיתים את הסיכויים לתקשורת שגויה ואי הבנות.

לכן, בפעם הבאה שתצטרכו לכתוב תאריך, תוכלו לעשות זאת בביטחון, בידיעה שיש לכם את הידע להעביר אותו בצורה מדויקת. תרגלו את ההנחיות הללו, הישארו עקביים עם הפורמט שבחרתם, ותראו כיצד כישורי כתיבת התאריכים שלכם הופכים לטבע שני, מה שהופך את התקשורת הכתובה שלכם למדויקת ומקצועית יותר.

ואם אתם רוצים ללמוד וללמד את ילדיכם עוד על מגוון הנושאים בדקדוק האנגלי? עזרו להם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר. היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של נובה קיד והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

4/5

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בחר שפה
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.